StefanDahl Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har tenkt og kjøpe meg minne brikker! har sett meg ut 3 produsenter som jeg kunne tenke meg.. Corsair, Geil og OcZ Technology.. Skal ha 256mb x 2 har sett på disse 3 minne brikkene fra de 3 forskjellige produsentene: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=2750 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=8825 http://www.databutikken.com/no/ men jeg aner ikke hvilke minne brikker som er bedre enn andre! :oops: så det hadde vært fint om noen kunne hjempe meg litt på vei her! på forhånd takk mvh stefan Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ville nok gått for geilene :wink: Lykke til Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Siden du er en relativt erfaren poster, StefanDahl, så tar jeg meg friheten til å kommentere det du gjør her. Det er blitt kommentert flere ganger at her på forumet har vi nesten ubegrenset tilgang på plass, noe som betyr at nedkutting av ord er totalt unødvendig, og direkte uønsket. Det er ikke noe ord som heter "jg" her på forumet, men "jeg" og "eg" (henholdsvis bokmål og nynorsk) er ord. Forøvrig ser jeg at du bruker BB-code feil når du setter inn URL-referanser. Alle URL-er blir automatisk klikkbare hvis du ikke gjør noe med dem. Syntaksen for BB-code i dette tilfellet er: [url=nettadresse]Ord eller setning du ønsker skal være hyperlink til nevnte nettadresse[/url] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er blitt kommentert flere ganger at her på forumet har vi nesten ubegrenset tilgang på plass, noe som betyr at nedkutting av ord er totalt unødvendig, og direkte uønsket. Det er ikke noe ord som heter "jg" her på forumet, men "jeg" og "eg" (henholdsvis bokmål og nynorsk) er ord. Samt at 'hvem' ikke er et ord man bruker når man omtaler rambrikker (eller andre gjenstander, for den saks skyld). Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Siden du har et nForce2 basert hovedkort burde du velge Corsair TwinX, XMS3200LL eller XMS3500 .. disse kan kjøre relativt høyehastigheter med lave timings (2-2-2-5(11). Geil er ikke like glad i lave timings, og man får ikke presset dem noe særlig lenger ned enn SPD (2-3-3-6). OCZ er også gode brikker, og jeg vet de har en serie som skal være ganske lik Corsair, men hvilken serie det er vet jeg ikke i farten. Kjøper du Corsair XMS3200LL så kan jeg nesten garantere deg at du blir fornøyd. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 OCZ er også gode brikker, og jeg vet de har en serie som skal være ganske lik Corsair, men hvilken serie det er vet jeg ikke i farten. OCZ EL (enhanced latency). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er blitt kommentert flere ganger at her på forumet har vi nesten ubegrenset tilgang på plass, noe som betyr at nedkutting av ord er totalt unødvendig, og direkte uønsket. Det er ikke noe ord som heter "jg" her på forumet, men "jeg" og "eg" (henholdsvis bokmål og nynorsk) er ord. Samt at 'hvem' ikke er et ord man bruker når man omtaler rambrikker (eller andre gjenstander, for den saks skyld). Samt at det for guds skyld er forskjell på infinitivsmerket "å" og bindeleddet "og". Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er blitt kommentert flere ganger at her på forumet har vi nesten ubegrenset tilgang på plass, noe som betyr at nedkutting av ord er totalt unødvendig, og direkte uønsket. Det er ikke noe ord som heter "jg" her på forumet, men "jeg" og "eg" (henholdsvis bokmål og nynorsk) er ord. Samt at 'hvem' ikke er et ord man bruker når man omtaler rambrikker (eller andre gjenstander, for den saks skyld). Det har du helt rett i, men det er vanskeligere (og ikke minst mot rettningslinjene) å rette på folks gramatiske inkompetanse. Å bruke SMS-språk er, som jeg har sagt før, en blanding av latskap og fjortisstendenser. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 OCZ er også gode brikker, og jeg vet de har en serie som skal være ganske lik Corsair, men hvilken serie det er vet jeg ikke i farten. OCZ EL (enhanced latency). Ikke alle EL brikkene har lave timings... jeg kikket på dem for en stund siden, og da ble jeg skuffet (overasket) over hva OCZ kaller Enhanced Latency .. for det var ikke noe i nærheten av hva Corsair kjører. Nå fant jeg riktignok ikke PC3200 og PC3500 brikkene i EL versjon og det ville jo vært logisk om disse brikkene hadde litt kvassere timings enn PC3700 og PC4000. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 ok. Jeg tror nok PC3200LL er et meget bra valg som du sier. DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå