Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alternative glidemidler/andre husholdningsartikler til analt bruk (splittet)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis spurte meg om hva som funker bra som glidemiddel. Jeg sa han kunne prøve PTFE på egen risiko. Det er tilnærmet null friksjon mellom to flater med ptfe under trykk imellom. Han rapporterte tilbake til meg og sa det var enormt bra. Han fikk det nesten ikke bort igjen. NB:det er kjemisk fremstilt for bruk i maskiner så jeg fraråder sterkt å bruke slike sterke kjemikalier der nede.

Lenke til kommentar

Såpe, håndkrem, diverse oljer(matolje, rapsolje, solsikkeolje osv.) eller noe annet med litt viskositet kan også brukes :)

Nå er det riktig nok noen år siden jeg gikk på skolen, og derav enda flere år siden vi hadde seksualundervisning. Men jeg mener å huske at såpe ble nevnt som en ting som absolutt ikke burde brukes som glidemiddel.

Lenke til kommentar

Såpe, håndkrem, diverse oljer(matolje, rapsolje, solsikkeolje osv.) eller noe annet med litt viskositet kan også brukes :)

Nå er det riktig nok noen år siden jeg gikk på skolen, og derav enda flere år siden vi hadde seksualundervisning. Men jeg mener å huske at såpe ble nevnt som en ting som absolutt ikke burde brukes som glidemiddel.

Såklart ikke i vagina med tanke på at man krøller til med pH verdien, men i rumpestumpen tror jeg ikke det har så mye å si. Og penis bør klare det bra(alle gutter har vel tatt en og annen såperunk i dusjen før hehe)

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt såpe som alternativt glidemiddel, hverken forran, bak eller på penis for den saks skyld. Det vil irritere slimhinnene og kan føre til uttørking, sårhet og eventuelle alergiske reaksjoner.

Man kan luke ut mange ting med regelen: Ville du puttet det i munnen? Derfor kan man stryke mye fra listen, blandt annet fuktighetskremer og denslags. Unntaket er silikonbaserte glidemiddel. Ville dog vært svært forsiktig med de som er ment for industrien.

Ulike matoljer er derfor et alternativ. Tran vil nok også fungere, om man vil at det lukter fisk bak, men det er vel smak og behag? :p Massasjeolje kan brukes om den ikke er for parfymert eller lignende. Er den tiltenkt intimmassasje, skal det derimot gå greit. Husk dog at kondomer ikke er venn med oljebaserte glidemiddel.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...