Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger råd, kjapt - Gonorè

NN90

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøver å være konkret og kortfattet.

Jeg er en gutt på 23 år som er på jobb på en ett års kontrakt i Romania. For to uker siden hadde jeg sex med ei jente og ble definitivt smittet med noe jeg tror kan være gonorè. I starten trodde jeg det var klamydia slik at jeg fikk tak i antibiotika for klamydia, azitromax (som også skal fjerne gonorè), hvis det er releveant å vite. Tok en èn gangs dose på 500 mg X 2 som anbefalt av legen jeg kontaktet i Norge.

Tok ca 1,5 uke før symptomene (som for øvrig var at det føltes ut som om jeg tisset glasskår, men startet med kun kløe i urinrøret) forsvant. Nå noen dager etter at symptomene har forsvunnet har det begynt å komme tilbake..... Gjennom denne kvelden her har jeg kjent at kløen kommer mer og mer tilbake. Kjenner også det er noe rart nedi pungen, det stikker liksom av og til, dog det gjør ikke vondt å tisse, men mistenker at det kan komme i morgen tidlig da det var akkurat slik det skjedde sist.

Prøvde å få tak i lege da jeg fikk det "første gangen", men fikk dessverre ikke tak i noen før symtomene forsvant slik at jeg konkluderte med at det ikke var nødvendig. Planla å sjekke meg ordentlig når jeg kommer tilbake til Norge om 4 uker, spørs om ikke den planen blir forandret nå...

Hva bør jeg gjøre nå? Kjøre på med en ekstra dose azitromax?? Er litt frustrert her, og så klart litt nærvøs for hva konsekvensene kan bli da jeg har lest at det kan utvikles infeksjon i de hellige steinene. I tillegg er lege litt "hard to get" her..

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man peiser over ungjenter i Romania, så bruker man kondom.

Nok av kjønnssykdommer her i Norge, hvis en har et "utsvevende" seksliv (uten bruk av kondom). Og slik har det vært i mange ti-år. Sammenligner jeg med min tid som sjømann (ca 5 år), med en periode jeg vanket på et utsatt sted ( poppulært på 70-tallet) her på Østlandet (5-6 dager i uken) og over en tilsvarende periode, hadde jeg 3 - 4 ganger så mange kjønnssykdommer her i Norge. Men bruk av kondom og ikke oralsex, så er en relativt trygg.

Vet ikke hva du mener med ungjente? Jenta kunne da være på samme alder, eller eldre. Og hva så?

Endret av geco5
Lenke til kommentar

TS! Gå til lege og ta prøver, da blir en sikker! Symptomene du beskriver, tyder på Gonore (tidligere kalt "dryppert"). Men da jeg (trolig) aldri har hatt Klamydia og jeg har lest et sted, at symptomene kan forveksles, kan en ikke være sikker. Ellers har jeg hatt alt for mange "drypperter". Og noe annet. Værste var noe vi kalte for "pung-dryppert". Inkubasjonstid ca 3 uker og testikklene hovner opp og det blir utrolige smerter. Ofte fører den til sterilitet. (Noe alla Kusma, for voksne menn)

Med rett medisin for Gonore, er det normalt ikke noe problem å bli kvitt. Men tidligere kunne gonore innkapsle seg og bryte ut når som helst. Og ved feil medisin, eller ved fysisk anstrengelse, kunne en vanlig gonore gå vider til testikklene. Ikke se lett på dette! Kom deg til lege! Og husk, varsle alle du har har seksuell kontakt med, i perioden! Det er din plikt og samfunnsansvar.

Editt: Det finnes forskjellige varrianter av Gonore. Men de mest vanlige har en inkubasjonstid på ca 2 - 3 døgn. Begynner med noe svie, i urinrøret (på oss menn).

Endret av geco5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...