Gå til innhold

Internship: should i take it?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har fått internship i FN, 6 mnd i HR-avdelingen for en av domstolene i Haag. Jeg er på førsteåret på master i international business og dette inngår i graden min neste høst. Jeg kunne heller tenke meg å jobbe i WTO eller World Economic forum eller noe med litt mer tyngde i. Uansett det er mye konkurranse, og lettere sagt en gjort og lande sånne stillinger. Tror dere dette kan åpne dører videre? jeg ser på det som exposure til politisk arbeid, og en erfaring selv om dette er mer administrativt..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uuuuuten tvil!
Erfaring står som regel sterkere enn selve utdanningen, skaff deg erfaringen og fyll ut CV'en videre så er flere dører åpne for deg. Det er få eller ingen som får drømmejobben med én gang uten å ha vært innom utallige andre stillinger først

Lenke til kommentar

Uuuuuten tvil!

Erfaring står som regel sterkere enn selve utdanningen, skaff deg erfaringen og fyll ut CV'en videre så er flere dører åpne for deg. Det er få eller ingen som får drømmejobben med én gang uten å ha vært innom utallige andre stillinger først

tror du jeg kommer jeg meg ut av "HR" delen i etterkant, og inn mot andre divisjoner for fremtidige stillinger? jeg har mer interesse for det større bildet, men som du sier det er jo en god mulighet. + at jeg begynner å bli drittlei avslag^^

Lenke til kommentar

Uuuuuten tvil!

tror du jeg kommer jeg meg ut av "HR" delen i etterkant, og inn mot andre divisjoner for fremtidige stillinger? jeg har mer interesse for det større bildet, men som du sier det er jo en god mulighet. + at jeg begynner å bli drittlei avslag^^

Definitivt. Større sannsynlighet det enn om du går fra utdanning og søker rett på stillingen du faktisk er ute etter. Erfaring har mye mer å si uansett hvor eller hva du har hatt enn hva du faktisk er skolert til å gjøre. Om folk i Haag kan gå godt for deg i det arbeidet du har gjort bygger det uten tvil prestisje nok til at du kan søke til mer eller mindre hvilke som helst andre oppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...