Christoffero89 Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei. Jeg og en kompis vil til varm Strand og sole oss. Budsjett 4000 pluss mat. Inkl fly og hotell. Avreise 22.03 og senest tilbake 04.04. Varighet. 1 uke. +- Fines det tur for OSS her? Spania ser jeg er det mange av på restplass men er kun 20 grader der. Er det ok??? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Er kanskje litt tidlig for å reise til Spania om du ønsker skikkelig bra vær. Du vet vel selv sånn ca. hva 20 grader vil si, det er behagelig temperatur men er ikke "svette"-vær. Med litt vind kan det f.eks. fort bli kaldt, også har man jo i tillegg badetemperaturer oppi det hele. På google kan du enkelt finne sider som viser badetemperaturer forskjellige steder. Sjekket om det går noe til Egypt? Jeg var der i midten av mars i fjor, og det var helt adekvat sydenvær. Kanariøyene blir jo også litt lenger sør enn Spania, men atlanterhavsplasseringen kan likevel gjøre det litt kaldt og vindutsatt, spesielt mtp badetemperatur. Bare for å være grei tok jeg et raskt søk. Hva med å ikke dra til Florida en uke? For nøyaktig de datoene du nevner. Bare 1200kr hver vei, per pers, 11 timers direktefly fra Oslo. Å komme seg til Oslo skal ikke være noe pes. I Mars risikerer dere å få helt opp til 25 grader i Florida, hvis ikke kan dere jo alltids leie en bil og ta en liten road-trip rundt om på østkysten, bo på billige moteller. Skulle nesten tatt turen selv, hadde jeg vært mindre opptatt. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Dyrt med hotell i en uke? Men tipper Egypt kan være aktuelt pga nærmere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Garantert sol og sommer får du ikke i Middelhavet i mars/april. Nærmeste alternativ er Rødehavet, men for prisene vist over er Florida et godt valg. For bedre badetemperatur foreslår jeg å velge Floridas vestkyst, mot Mexico-gulfen, mellom Naples og Clearwater Beach. Litt lenger reise, men dette er beste tiden for Floridatur. Både antallet turister og luftfuktigheten er på sitt beste, og temp går som regel over 25 på dagen. Utenfor storbyene finner år dere lett hotellrom med 2 dobbeltsenger for USD 50/natt. Se på hotwire.com, for eks. Endret 14. mars 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg gjorde som sagt et søk (ikke på charterturer), og fant ingenting utenom Europa som var innenfor prisklassen. Har aldri skjønt hvorfor folk skal ha så fine hotellrom osv på gutte/fylle/opplevelsestur. Man skal jo bare sove der uansett. Hosteller er ekstremt undervurdert, de har stor gjennomstrømning fra backpackere og unge folk og belager seg på god feedback, derfor får man god service. Det beste er at man får sjansen til å bo på rom med andre reisende, mye hyggelige folk ute og reiser. Hadde vært annerledes om du skulle på romantisk ferie med kjæresten, da ser jeg behovet for litt koselige rom og en ren seng. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Er Egypt trygt å reise til? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Hvorfor så anti-Florida? Antall km unda Norge har jo ikke så mye å si, det blir bare et par ekstra timer på flyet, det går fint. Som alle steder kan det skje ulykker og slikt, også i Norge. Du kan sjekke UD (utenriksdepartementet) sine sider for sikkerhetsinfo om forskjellige land. Jeg ville ikke reist til Kairo, men f.eks. Sharm-el-Sheik som ikke er noe politisk senter og mer en turistby. Rundt den tiden jeg var i Egypt var det jo to nordmenn(eller i alle fall vestlige turister) som var blitt kidnappet, så ting skjer jo. Men sjansen er liten, og som alltid bør du ta forhåndsregler. Ikke beveg deg rundt alene, holdt deg unna de mørkeste/trangeste og mest usentrale bakgatene, ikke vær for mye ute på nattestid. Opphold minst mulig verdisaker på kropp, skjul dem, lever fra deg alt uten kamp om du blir ranet. Bruk ekte taxisjåfører og ikke pirattaxi etc., oppfør deg og respekter lokale skikker. Kan også være greit å ha relevante telefonnumre lett tilgjengelig og en god reiseforsikring. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Tall for gode svar. Ble tur til lanzarote:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå