Sportster Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Har fått skjermen knust på min Samsung S4 active. Har søkt litt på nett om bytte av skjerm, men finner ikke helt ut hva som er lurt. Er dette noe som lat seg gjøre uten å betale skjorta? Tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Kosta 1600 på en note 3 vet jeg. Vil tippe rundt 1000lappen. Er vel noen skjermknusere her inne også. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 En bekjent kjøpte Sony Xperia Z med knust skjerm, og fikset den selv med Kina-deler for noen få hundrelapper. Det er sikkert noen Youtube-videoer som beskriver prosessen. Lenke til kommentar
Sportster Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Takk for svar. Problemet med S4 active er visstnok at siden den er vanntett, så nytter det ikke å bare bytte skjerm, men også rammen/elektronikk bak skjermen.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Xperia Z er også vanntett. Min bekjente sa noe om at han brukte hårføner eller varmepistol, og kjøpte ferdig kuttede pakninger på nettet. Men jeg har ikke greie på slikt. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Alle Samsung topp-modeller som er under ett år har noe som heter Samsung premium Service. 1500 for bytte av skjerm så lenge du leverer den inn til ett verksted som er sertifisert for det. Camera.no og Deltaservice.no er to verksteder jeg vet fikser det. Også er det en butikk i Oslo. Husker ikke hvilken. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 http://www.amobil.no/artikler/vi-tester-samsung-premium-service/133362 Flere skriverier om dette i hw.no på søk : Samsung premium Service Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Beholder iallefall reklamasjonsretten når man får et autorisert verksted som gjør jobben.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Samme hva som skjer med telefonen, skylder butikken på fuktskade, som ikke er dekket. Man må ha tunga rett i munnen når man klager. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Samme hva som skjer med telefonen, skylder butikken på fuktskade, som ikke er dekket. Man må ha tunga rett i munnen når man klager. Neida.. Verkstedet som jobber for samsung skylder kanskje på fuktskade, men da er det isåfall fuktskade.. De vil jo gjerne finne feil på telefonen, slik at de får betalt av Samsung.. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Telefonen har en sensor......er denne rosa så er det fuktskade iallefall. Det er ikke noe gjetting her. Den sitter ofte i jack 3,5mm-porten så en regndråpe oppi her så vil telefonen være fuktskadet. Lenke til kommentar
Sportster Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Takker for mange gode svar. Etter mer research har jeg funnet ut at S4 Active krever mer enn en vanlig S4 grunnet IP klassifiseringa. Er et noen verksteder som gjør dette under Samsung Premium Service og prisen ligger da rundt 2500,-. Om man gjør dette selv, eller bare bytter skjern, kan fukt fort oppstå og dermed er man like langt... Litt av en pris for en knust skjerm... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Telefonen har en sensor......er denne rosa så er det fuktskade iallefall. Det er ikke noe gjetting her. Den sitter ofte i jack 3,5mm-porten så en regndråpe oppi her så vil telefonen være fuktskadet. Det er mange fuktsensorer. Vanligvis er dem i jack, ladekontakt og noen inni tlf. Da kan man se hvor hvor fuktskadet den har vært utsatt for. Den i jack blir naturligvis utløst rimlig kjapt. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Det som er med S4 Active er at sertifiserte serviceverksteder ikke har mulighet til å åpne S4 Active uten å bryte IP67-klassifiseringen. Så disse telefonene blir byttet ut med bytteenheter fra Samsung. Sånn sett er prisen veldig rabattert fra Samsung sin side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå