Gå til innhold

Hvorfor finnes det kvinnelige muslimer?

Anbefalte innlegg

PrettyBoy:

-Hva er 9:71?

Mangel på frihet til handling.

Som hva da?

Utdanning, gå på en gate alene, få egne venner, få seg en jobb, kjøre bil i Saudi, eie en bil, gi uttrykk for egen meninger selv om om den strider mot far bror onkel ektemann sin.

Hankjønnet er hellig og ufeilbarlig.

Hvor har du dette fra?

Syrisk, libanesisk, egyptisk, tyrkisk, marokkansk og tildels Malaysisk hverdag. Jeg ser noe av det samme i Italia og Kina, så det er slik andre steder også. Hmm, jo mer jeg tenker over dette synes det å være ganske typisk for religiøse mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PrettyBoy:

Som hva da?

Utdanning, gå på en gate alene, få egne venner, få seg en jobb, kjøre bil i Saudi, eie en bil, gi uttrykk for egen meninger selv om om den strider mot far bror onkel ektemann sin.

Hvor har du dette fra?

Syrisk, libanesisk, egyptisk, tyrkisk, marokkansk og tildels Malaysisk hverdag. Jeg ser noe av det samme i Italia og Kina, så det er slik andre steder også. Hmm, jo mer jeg tenker over dette synes det å være ganske typisk for religiøse mennesker.

Hvordan er jeg hellig og ufeilbarlig? Haha, jeg selv er fra Marokko, og det er ikke slik du beskriver det. Kvinnene her, har egne bil, jobb, og venner tom, og egne meninger, woow.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser noe av det samme i Italia og Kina, så det er slik andre steder også. Hmm, jo mer jeg tenker over dette synes det å være ganske typisk for religiøse mennesker.

Kan du dokumentere påstanden din som går på at Kina, som ett i overvekt buddhistisk land, faktisk har sånne problemer med religionen og etterlevelsen av filosofiene, som de muslimske? Det er i så fall helt nytt for meg, men lets see ..

Og hva er et religiøst menneske?

Lenke til kommentar

Hypotetisk om kinesere.

Dersom noen av de jeg har kjent skulle presentere meg og min sønn(enebarn) for andre, ville vedkommende si: "Dette er "meg" og min eldste sønn".

Dersom noen av de jeg har kjent skulle presentere meg og min datter(enebarn) for andre, ville vedkommende si: "Dette er "meg" og min datter".

Dersom jeg fornærmet/forulempet en kinesers datter, kunne han i raseri gå løs på noe jeg eier.

Dersom jeg fornærmet/forulempet en kinesers sønn, kunne han i raseri gå løs på meg.

Dersom en kineser skulle omtale meg (barnløs) negativt til andre kinesere, kunne kan kalle meg "en fremmed djevel uten sønner". Han ville aldri kalle meg "en fremmed djevel uten døtre".

Det er ikke utenkelig at et friskt pikebarn kan bli "satt ut til ulvene".

Religiøs

Velger å omgå ditt siste spørsmål på denne måten. Svarte direkte en gang, og fikk det innlegget slettet.

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

PrettyBoy:

Som hva da?

Hvor har du dette fra?

Hvordan er jeg hellig og ufeilbarlig? Haha, jeg selv er fra Marokko, og det er ikke slik du beskriver det. Kvinnene her, har egne bil, jobb, og venner tom, og egne meninger, woow.

Det er marokkanske menns virkelighet, som bekrefter bare mine påstander. Vi menn er nettopp slik æsop forteller i sin fabel om ryggsekkene.

Men, rett skal være rett. Marokko er et godt land å leve i, for kvinner og menn. Omtrent som Egypt før den arabiske våren og det muslimske brorskap.

Marokko er kanskje det minst islamske arabiske land.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hypotetisk om kinesere.

Dersom noen av de jeg har kjent skulle presentere meg og min sønn(enebarn) for andre, ville vedkommende si: "Dette er "meg" og min eldste sønn".

Dersom noen av de jeg har kjent skulle presentere meg og min datter(enebarn) for andre, ville vedkommende si: "Dette er "meg" og min datter".

Dersom jeg fornærmet/forulempet en kinesers datter, kunne han i raseri gå løs på noe jeg eier.

Dersom jeg fornærmet/forulempet en kinesers sønn, kunne han i raseri gå løs på meg.

Dersom en kineser skulle omtale meg (barnløs) negativt til andre kinesere, kunne kan kalle meg "en fremmed djevel uten sønner". Han ville aldri kalle meg "en fremmed djevel uten døtre".

Det er ikke utenkelig at et friskt pikebarn kan bli "satt ut til ulvene".

Religiøs

Velger å omgå ditt siste spørsmål på denne måten. Svarte direkte en gang, og fikk det innlegget slettet.

Jeg ser ikke at du svarer i det hele tatt på det jeg spør om, og ser bort fra spørsmålet om "religiøse". Etter det jeg vet er det bare ett buddhistisk land som opplever "religiøs ekstremisme", og det er Burma, så inntil du kommer med dokumentasjon på at buddhistiske kinesere er ekstremister, ser jeg på det som bare en løs påstand.

Lenke til kommentar

PrettyBoy:

Som hva da?

Hvor har du dette fra?

Det er marokkanske menns virkelighet, som bekrefter bare mine påstander. Vi menn er nettopp slik æsop forteller i sin fabel om ryggsekkene.

Men, rett skal være rett. Marokko er et godt land å leve i, for kvinner og menn. Omtrent som Egypt før den arabiske våren og det muslimske brorskap.

Men, nå er jeg en marokansk mann som ikke bekrefter din påstand.
Lenke til kommentar

PrettyBoy:

Som hva da?

Hvor har du dette fra?

Men, nå er jeg en marokansk mann som ikke bekrefter din påstand.

Da er det ikke annet å gjøre enn å konstatere at vi er uenige om akkurat dette.

Så til AwareWolf!

Sitat:

Jeg ser ikke at du svarer i det hele tatt på det jeg spør om, og ser bort fra spørsmålet om "religiøse". Etter det jeg vet er det bare ett buddhistisk land som opplever "religiøs ekstremisme", og det er Burma, så inntil du kommer med dokumentasjon på at buddhistiske kinesere er ekstremister, ser jeg på det som bare en løs påstand. Sitat slutt

Jeg har ikke noe sted påstått at kinesere er ekstremister. De har lett for å være det, men jeg har ikke hevdet det i denne tråden. Jeg tok dem med i en bisetning om "folk" som gjør større forskjell på gutter og jenter enn jeg gjør. (ser på hankjønnet som hellig og ufeilbarlig) i større eller mindre grad.

Jeg synes jeg har svart, står på min begrunnelse som relevant, og dermed ikke en løs påstand.

Og så tilbake til PrettyBoy.

Det er ikke du som tror du er hellig og ufeilbarlig! Det er din far og din mor. Akkurat som du ser på din sønn, dersom du har en, eller vil se på din sønn, når du får en.

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

De muslimske kvinnene finner seg i det, fordi de ikke anser det å¨være en like så stor lidelse, som det du gjør

Det handler ikke om å ikke anse det som en stor lidelse.

Men det handler om at muslimer er vant til den lidelsen det er å være muslimer, for de kjenner ikke til noe annet,

Hvis du vokser opp i et miljø og med en ideologi hvor ondskapen rår, og ondskap og hykleri er det naturlige, så vil du også oppfatte ondskap og hykleri som naturlig.

Det er som stockholm-syndromet.

Muslimer blir kidnappet av islam og satt i fangenskap, og etter en stund så elsker de sitt fangenskap, og vil ikke forlate det.

Dette gjelder for alle muslimer, og spesielt kvinner.

Ingen blir kidnappet av Islam. Heller ikke muslimer. Det beste er å la være å si noe om religiom du ikke vet om. Men klart....... det er mye negativ og dårlige tanker om Islam blannet her i Europa. Fordi deres media viser bare noe som er skapet for vise dere. Men deres media har ALDRI prøvd å vise om hvorfor finnes det så mye bråk i mange muslimskeland?

Er du kidnapet av den religion du tilhører?

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet er det bare ett buddhistisk land som opplever "religiøs ekstremisme", og det er Burma, så inntil du kommer med dokumentasjon på at buddhistiske kinesere er ekstremister, ser jeg på det som bare en løs påstand.

Lyst til å kommentere det, selv om det var svar til en annen. Ang. Burma så er vel det "positivt feil" at det er religiøs ekstremisme som er årsak til bråk. Det er først og fremst samfunnsosiale og ressurser/økonomiske grunner til urolighetene, og skillelinjene og omtale går (som ofte tidligere rundt omkring i verden) etter hvilken "religion" man tilfeldigvis tilhører. Men det er like feil som å si at den blodige Nord-Irland konflikten var en kamp mellom katolikker og protestanter, hvilket det ikke var (er)

Det er altfor mange, og alt for lettvint (ikke rettet mot deg) å kategorisere diverse spetakkel, sosiale uro, eller andre samfunnsmessige forhold, etc. som "religion" når det nesten alltid faktisk har helt andre årsaker. Det er vel også helst de som i utgangspunktet har fiendtlig holdning til religion generelt sett (eller fremmedfiendtlighet), som ser "spøkelser" overalt og er mest ivrig i å årsak-forklare alt med "religion" bare for å liksom få "bekreftet" sine overdrevne fordommer.

Med den dagsaktuelle pågående Ukraina-konflikten i bevisstheten, så aner man at det sånn sett bare er tilfeldigheter eller millimeter unna at det likså godt kunne eksistert en befolkningskille mht. religiøs tilhørighet (som derved hadde fått "skylda") i et slikt scenario.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...