Okapi Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Ja? Dersom man tror noe er en ubestridelig sannhet, hvorfor er det relevant hva man synes om det? Det er en hel masse ting i mitt eget liv jeg ikke synes noe særlig om, men ingen av dem forandrer seg om jeg skulle bestemme meg for å slutte å tro på dem. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Lenke til kommentar
G Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Kanskje snarere, noen som setter ekstra pris på kvinnen eller rettere sagt er veldig kroppsfikserte. Menn generellt er jo veldig opptatt av det visuelle, så det er jo heller ikke så veldig rart at det er blitt sånn her i vesten. Om kvinner klarer å omfavne det for hva det er (hjernen hos menn, dyriske drifter) og bruke det til sin fordel, så har begge kjønn kommet langt synes nå jeg da. Kvinnen har fordelene og det største potensiale her. Mannen får jo kun tilfredstillet driftene om å få mer av det visuellt nydelige da. Endret 19. mars 2014 av G Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Ok, ja det er undertrykkende dersom vi kler av kvinner og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. Det er også en forbrytelse. Derimot er det ikke undertrykkende dersom vi lar dem kle av seg og viser seg frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker seg som objekter for egen og vår seksuell/sensuell nytelse. Det at vi ikke er feilfrie er er et dårlig argument. At fri vilje er anses respektløst er tegn på hjernevasking. Endret 19. mars 2014 av medlem-304477 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Ok, ja det er undertrykkende dersom vi kler av kvinner og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. Det er også en forbrytelse. Derimot er det ikke undertrykkende dersom vi lar dem kle av seg og viser seg frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker seg som objekter for egen og vår seksuell/sensuell nytelse. Det at vi ikke er feilfrie er er et dårlig argument. At fri vilje er anses respektløst er tegn på hjernevasking. Du skal jo ha lov å ha dine egne meninger. Greit nok. Men, da må jeg også ha lov til å kritisere noen av disse meningene. Som f.eks.: Feilfrie, nå må du gi deg. Naturen har utrustet oss menn slik fordi vi skal forplante oss, og at mennesket som en art i dyreriket skal bli mer suksessrike ved at de oppformeres etter beste evne fra naturens side. Så egentlig så burde menn gripe sjansen så ofte de kan få, til å knulle både den ene og den andre, om man ser på biologiens regler. Vi er med andre ord etter biologiens begreper perfekt utviklet (ikke skapt), se bare på folketallet på jorden i våre dager. Hungersnød, pest og slikt er en naturlig del av biologien. Krig kan vel diskuteres siden moralens menn gjerne er de som ofte er innblandet i krig. Så hvorfor er det en forbrytelse da, det får nesten du redegjør for selv. Fordi jeg anser det ikke for noe så sterkt som en forbrytelse. Går det an å moderere seg litt når man snakker om moralen oppi dette med seksuelle drifter? OBS! Med fare for at jeg har misforstått en underliggende ironi evt. Endret 19. mars 2014 av G Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hva i all verden snakker du om? Han påpeker at de å kle av en annen person mot dens vilje er en forbrytelse, og det er det da i aller høyeste grad. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Ok, ja det er undertrykkende dersom vi kler av kvinner og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. Det er også en forbrytelse. Derimot er det ikke undertrykkende dersom vi lar dem kle av seg og viser seg frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker seg som objekter for egen og vår seksuell/sensuell nytelse. Det at vi ikke er feilfrie er er et dårlig argument. At fri vilje er anses respektløst er tegn på hjernevasking. Men hva med de av oss som synes at det å få servert pupper og fitter i alle media, til alle tider, både er fordummende, respektløst og direkte plagsomt? Hvem sin frihet er det som gjelder, den som viser seg frem, eller den som blir utsatt for fremvisningen? Dessuten er dette med "fri vilje" meget diskutabelt, og en ting er sikkert: Vår hjerne er som en datamaskin, og kan programmeres som en maskin. Så, hvis man fyller på med ensidig stimuli, blir resultatet også i samme gaten, eller volumet av "dritt" kan ligge i hukommelsen, og først når personen er klar for det, så kommer disse minnene frem, og kan helt overta styringen på den personen. Jeg vil gjerne ha min frihet og fred .. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Men hva med de av oss som synes at det å få servert pupper og fitter i alle media, til alle tider, både er fordummende, respektløst og direkte plagsomt? Hvem sin frihet er det som gjelder, den som viser seg frem, eller den som blir utsatt for fremvisningen? Så du mener altså, om det er aldri så indirekte, at siden dette plager DEG så skal alle forbys å se det? Personlig syntes jeg alle løgnene som vi blir servert hver eneste dag i media er langt verre enn de pupper og fitter vi blir servert for i media... Løgner, halvsannheter, forhånds dømminger og bent frem elendig journalistikk er hva som kjennetegner pressen i dag, en presse som dritet tynt i alt det overnevte om "storyene" de bringer til torgs kan selge to aviser mer... Og vet du hva jeg gjør, da det ikke kunne falt meg inn å forby dritten? (De som vil får lese hva de vil...) Jeg lar være å lese hva det daglige se & hør pressen mener om ditt og datt, har ikke kjøpt en avis på aller så lenge... For man aner rett og slett ikke hva som er sant eller løgn i det de skriver lenger, alt er farget av SALGET... Så takke meg til fitter og pupper da det i det minste kan anskues uten at man må juge og bedra den som anskuer de (Vel, nesten da, for de fleste bilder er vel retusjet og photoshopet.... sukk..). De prøver i det minste ikke å selge deg en løgn da, som resten av det sirkuset som heter presse og "nyheter" så mer enn gjerne gjør... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Men hva med de av oss som synes at det å få servert pupper og fitter i alle media, til alle tider, både er fordummende, respektløst og direkte plagsomt? Hvem sin frihet er det som gjelder, den som viser seg frem, eller den som blir utsatt for fremvisningen? Så du mener altså, om det er aldri så indirekte, at siden dette plager DEG så skal alle forbys å se det? Kan du forholde deg til det jeg faktisk skriver, og legge av med produksjon av stråmenn? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Men hva med de av oss som synes at det å få servert pupper og fitter i alle media, til alle tider, både er fordummende, respektløst og direkte plagsomt? Hvem sin frihet er det som gjelder, den som viser seg frem, eller den som blir utsatt for fremvisningen? Så du mener altså, om det er aldri så indirekte, at siden dette plager DEG så skal alle forbys å se det? Kan du forholde deg til det jeg faktisk skriver, og legge av med produksjon av stråmenn? Hvor er stråmennene? Det du påpeker er jo direkte at du ikke vil se pupper og fitter og vil derfor ha deg frabedt at de syntes i bildet du krever å se på... Hvor er stråmennen hen? Så forklar hvordan du mener det skulle sett ut da for at du også ble tekket? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Men hva med de av oss som synes at det å få servert pupper og fitter i alle media, til alle tider, både er fordummende, respektløst og direkte plagsomt? Hvem sin frihet er det som gjelder, den som viser seg frem, eller den som blir utsatt for fremvisningen? Så du mener altså, om det er aldri så indirekte, at siden dette plager DEG så skal alle forbys å se det? Kan du forholde deg til det jeg faktisk skriver, og legge av med produksjon av stråmenn? Hvor er stråmennene? Det du påpeker er jo direkte at du ikke vil se pupper og fitter og vil derfor ha deg frabedt at de syntes i bildet du krever å se på... Hvor er stråmennen hen? Så forklar hvordan du mener det skulle sett ut da for at du også ble tekket? Du gir deg ikke med tøys, men jeg skal gjøre ett eneste forsøk til: "Men hva med de av oss som synes at det å få servert pupper og fitter i alle media, til alle tider, både er fordummende, respektløst og direkte plagsomt? Hvem sin frihet er det som gjelder, den som viser seg frem, eller den som blir utsatt for fremvisningen?" Hvem er det som undertrykkes mest? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hvorfor finnes det kvinnelige muslimer? Islam er en veldig macho mannereligion. Sånn som kristendom var inntil for 53 år siden. Hva var så galt i Norge for 53 år siden? At jenter gikk på husmorskole å lærte og lage mat og stryke tøy? At kvinner helst ville gifte seg hvis de var gravide, slik at de slapp å bli enslige mødre? At kvinner ikke så på livstilværelsen som en kamp mellom kjønn, men et fellesskap man skulle gjøre beste ut av? At kvinner ikke regnet seg som offer bare fordi de var hjemmeværende husmor som tok seg av barn og hjem? 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Som igjen er fordi de tror at kvinner i vesten blir behandlet som de, bare at de blir kledd av? Kanskje de ikke vet at kvinner her får lov til å gjøre som de selv vil, både ta på seg alle klærne de vil, til å ta av seg til de viser en del hud. Ingen her bestemmer over andre slik de gjør der borte. Lenke til kommentar
Loserlife Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Det finnes kvinnelige muslimer fordi det finnes desperate jenter i Norge. http://www.dagen.no/2013/04/17/samfunn/dagenno/humor/hijab/125599 Men nok tull. Kvinner i Islam startet først som krigere under profeten mohammed sin tid og var likestilte med muslimske menn. Da profeten Mohammed døde begynte muslimske menn og undertrykke muslimske kvinner og fratok muslimske kvinner statusen som kriger, leder og politikere. http://www.nuseibehfamily.net/article10.htm En annen grunn til at Islam er en voksende religion i Norge er fordi mange mennesker på gata lar seg blir overtalt til å konvertertere til Islam i Norge. Kristendommen, Buddhismen og lignende driver ikke lenger med rekruttering av troende. Derfor holder disse religionene på å dø ut i Norge fordi ingen gidder å rekruttere mennesker lenger. Norge hadde kristendom som statsreligion, men på grunn av manglende rekrutteringer til religion. Har Norge ikke lenger kristendom som statsreligion. Når Islam blir stort nok så kommer denne religion til å bli den nye statsreligion i Norge i framtiden. Endret 19. mars 2014 av Loserlife Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Som igjen er fordi de tror at kvinner i vesten blir behandlet som de, bare at de blir kledd av? Kanskje de ikke vet at kvinner her får lov til å gjøre som de selv vil, både ta på seg alle klærne de vil, til å ta av seg til de viser en del hud. Ingen her bestemmer over andre slik de gjør der borte. Jeg forholder meg til de muslimske damene jeg har snakket med selv, og som er lik meg selv, så får de andre, du vet: de der borte .. være der de er så lenge Og kom ikke her å snakk om at de velger selv, fordi hvis du undersøker hvordan din hjerne fungerer, og ikke minst bevisstheten, så ser du at den påstanden er ukorrekt. Det handler om påvirkning, og her i vesten er også hvor det negative i ideologien vi følger, er dyrket frem Slett ikke rart at de ikke vil ha all denne "friheten" og "demokratiet" vårt - da heller tar de ett mer undertrykkende system, som ikke er like tøylelsesløst påvirkende Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Kristendommen, Buddhismen og lignende driver ikke lenger med rekruttering av troende. Derfor holder disse religionene på å dø ut i Norge fordi ingen gidder å rekruttere mennesker lenger. Bevis den påstanden, er du snill Lenke til kommentar
Loserlife Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Kristendommen, Buddhismen og lignende driver ikke lenger med rekruttering av troende. Derfor holder disse religionene på å dø ut i Norge fordi ingen gidder å rekruttere mennesker lenger. Bevis den påstanden, er du snill Religion er politisk makt. Når et religion blir stort nok så vil folk i samme type religion støtter lederne som praktiserer religionen. Dermed kan det bli lettere for dem å utføre et statskupp siden de vil da ha befolkningen sitt støtte. Religion har alltid handlet om politisk makt. Når et religion blir stort nok kan Islam innta norsk politikk inn i framtiden. Jeg postet en video der en gruppe muslimer rekrutterer mennesker. Det er de samme gutta som vil ha Grønland som muslimsk stat i Norge. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10067780 Jeg poster det igjen så dere vet hvilken video jeg henvender til. Kvinner i Islam var likestilte da profeten Mohammed levde. Etter Mohammeds død begynte muslimske menn å undertrykke kvinner. For at muslimske kvinner skal få tilbake sin gamle status som leder, politiker og kriger må det komme en ny profet. Islam i original begynnelse var en likestilt religion mellom menn og kvinner. Kvinner hadde samme status som menn, men mistet likestillings statusen etter at profeten Mohammed døde. Selvfølgelig står dette ikke i Koranen siden det er det mannlige kjønn som skriver bøkene i Islam. Endret 19. mars 2014 av Loserlife Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har hørt muslimske kvinner som mener vestlige kvinner blir undertrykt, fordi vi kler av dem og viser dem frem på ethvert sted og til alle tider, altså; bruker de som objekter for egen seksuell/sensuell nytelse. For dem er det altså respektløst, og man kan jo forstå hva de mener, selv om man ikke føler seg som en undertrykker Som igjen er fordi de tror at kvinner i vesten blir behandlet som de, bare at de blir kledd av? Kanskje de ikke vet at kvinner her får lov til å gjøre som de selv vil, både ta på seg alle klærne de vil, til å ta av seg til de viser en del hud. Ingen her bestemmer over andre slik de gjør der borte. Jeg forholder meg til de muslimske damene jeg har snakket med selv, og som er lik meg selv, så får de andre, du vet: de der borte .. være der de er så lenge Og kom ikke her å snakk om at de velger selv, fordi hvis du undersøker hvordan din hjerne fungerer, og ikke minst bevisstheten, så ser du at den påstanden er ukorrekt. Det handler om påvirkning, og her i vesten er også hvor det negative i ideologien vi følger, er dyrket frem Slett ikke rart at de ikke vil ha all denne "friheten" og "demokratiet" vårt - da heller tar de ett mer undertrykkende system, som ikke er like tøylelsesløst påvirkende Jeg er i vertfall glad for at min bevissthet ikke fungerer på den måten. Jeg velger selv hva jeg gjør, og dersom jeg ser det er feil, så gjør jeg det ikke. Om noen kvinner blir påvirket til å kle av seg, synes jeg fryktelig synd i de. Det må gå an å ha litt ryggrad også. En velger det en vil. Personlig tror jeg alle mennesker som ikke greier å tenke selv hva som er riktig, er lettere tilbakestående. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Flere studier viser en klar sammenheng mellom egg løsning og lite klær på kvinner... Altså til mindre klær til nærmere er de eggløsning... Dette er noe e ikke gjør bevisst, men ubevisst... Det er faktisk ganske mange slike "tegn" hos oss mennesker hvis man vet hva man skal lete etter.. Og ganske artig når du vet bakgrunnen til en del sånne ting vi mennesker gjør av instinkt... En må også huske på at vi ER styrt av våre primære instinkter vi også (vi er faktisk aper enten vi vil det eller ikke...) og siden sex er en stor del av vår menneskelighet er faktisk ikke sex galt... Selv om mange som har forlest seg på gamle anekdoter tror det... Så det er ikke så "enkelt" at de blir "påvirket" til å kle av seg, dette er faktisk en av kvinners instinkter å gjøre det... For å føre slekten videre som det heter så pent... Sjokkerende nok kan kvinner være kåte de også vettu, ikke noe galt i det, tvert i mot! Og med hensyn til din bevissthet, hvordan VET du at du også ikke er underlagt en del instinkter? Hva vet du om hva som "styrer" deg og dine tanker, eller tror du fremdeles at dett er en eller annen gud? Ellers er jeg ikke enig med deg i at folk som ikke klarer å tenke selv i alle aspekter er tilbakestående, i så fall er vi alle tilbake stående fra tid til annen i nettopp hva vi tror på, og hva vi tror er sant... Som regel bunner den "tilbakeståenheten" ut i at vi ikke vet bedre... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Et problem når tema muslimske kvinner diskuteres, er at noen baserer hele sin tilnærming og "overbevisning", til avisoverskrifter og tingen de tilegner seg på diverse fremmed-fiendtlige nettsteder. Med andre ord unyansert og ofte generaliserende fremstilt. Hvis man derimot viser litt "mer velvilje" til å sette seg inn i saker og ting, så er det kanskje ikke så vanskelig å finne svaret på trådens spørsmål "hvorfor finnes det kvinnelige muslimer"? Men, de som bare ser elendighet uansett, vil selvsagt ikke oppdage noe nytt. Da blir det litt som ordtaket: "den som kun har en hammer ser spiker overalt" Endret 19. mars 2014 av Mr.M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå