Comma Chameleon Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Hei!Har en MBP 15" (Late 2011) som har tullet nå i snart et år. Den låser seg helt, og kommer med 3 påfølgende pip. Pipene gjentas. Dette har hva jeg har skjønt noe med RAM eller ram-slotsene å gjøre ("No good banks"). For rundt et år siden byttet jeg fra 4 til 8gb ram (disse). En liten stund etter det begynte problemene, med sporadiske mellomrom. Kan skje en gang i uken, eller 10 gang på en dag. Jeg har åpnet Macen og sjekke at ram-brikkene sitter tett inntil. Ikke der problemet ligger. Ram-typen skal også være riktig (feil ram skal gi 2 pip, ikke 3). Så hva gjør jeg nå, for å feilsøke og forhåpentligvis reparere dette? Noen som har vært borti dette? En løsning jeg har kommet over er å ta ut øverste rambrikken, og så se om det piper. Piper det ikke så bytter jeg rambrikken som står igjen til øverste slot, og ser om det piper. Piper det da så er det øverste som det er noe galt med. Skal teste dette, men kan bli vanskelig da det må gjøres over lang tid for å være helt sikker på at problemet er borte. Har ingen måte å framprovosere feilen på, så den kan "sove" i flere dager før det plutselig er kaos. La oss si at det er ram-banken/ram-slotten som er dårlig. Hvordan fikses dette, og hvor mye koster det?Kan det være et problem med logicboardet? Er det dyrt/vanskelig å bytte?Takker for svar. Dette er en skikkelig irriterende feil, da jeg mister alt som ikke er lagret når den låser seg slik. edit: Har allerede testet resetting av PRAM og SMC. Har ikke hjulpet. Endret 14. mars 2014 av uTukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå