randome Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei! Plutselig her i går begynte pcn og restarte ca hvert 10. min. (akkuratt som om man skulle trykket force reset knappen på kabinettet) Så jeg tok ut strømkabelen i noen minutter for så og prøve og starte pcn igjen. Nå oppfører den seg veldig merkelig, får ingen POST og den restarter hele tiden. CPU vifta spinner noen ganger, men lyser alltid. Har en liten debug skjerm på hovedkortet som slår seg på noen ganger... Så jeg lurte på om kanskje PSU'n er defekt? den er nesten 5 år gammel. Specs:Asus P8Z68 Deluxe MIST 1000w intel i7 2600k 4870x2 Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Rammen som er ute og kjører ? mange minne brikker har du? Lenke til kommentar
randome Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Har egentlig 3 stk 4gb vengeance, har prøvd med kun 1 om gangen etc. Den oppfører seg helt likt uansett om ramen er i eller ikke, jeg mins at et dram led ville lyset om det var ramen? Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Har egentlig 3 stk 4gb vengeance, har prøvd med kun 1 om gangen etc. Den oppfører seg helt likt uansett om ramen er i eller ikke, jeg mins at et dram led ville lyset om det var ramen? Kommer vel ann på hk det . jeg har ikke noe som lyser. Prøvd og load defult setting i bios? Lenke til kommentar
randome Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Har resatt bios/tatt ut og inn cmos batteriet. ettersom cpu vifta og den lille skjermen kun går på noen ganger så ville jeg tro det var PSU eller HK? Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Har resatt bios/tatt ut og inn cmos batteriet. ettersom cpu vifta og den lille skjermen kun går på noen ganger så ville jeg tro det var PSU eller HK? Okey kan vel være så mye rart da :S Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Prøve og jump start strøforsyningen din http://www.overclock.net/t/96712/how-to-jump-start-a-power-supply-psu-test-a-power-supply-and-components Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Prøve og jump start strøforsyningen din http://www.overclock.net/t/96712/how-to-jump-start-a-power-supply-psu-test-a-power-supply-and-components Er bare og la strømforsyning stå i pcen og ta den grønne og en svart sammen med en metall ting binders eller noe. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Prøv å koble fra front IO og start maskinen via powerknapp på HK, kan være frontpanelet som er ute å kjører Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 5 år eller eldre mist strømforsyning ? Tipper "den" har blitt feilaktig. De var visstnok ikke så bra alikevel disse når det gikk noen år (søk forumet) https://www.diskusjon.no/sok/?query=MIST&f=112 Lenke til kommentar
randome Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Takker for alle svar.Ja har prøvd med alle minnebrikkene i forskjellige slots etc(1 om gangen). Vil det hjelpe og jumpstarte PSU'n da? tenker da på at viftene starter jo med pcn nå, men kanskje for og se om en vifte vil slå seg av og på slik pcn gjør. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Takker for alle svar. Ja har prøvd med alle minnebrikkene i forskjellige slots etc(1 om gangen). Vil det hjelpe og jumpstarte PSU'n da? tenker da på at viftene starter jo med pcn nå, men kanskje for og se om en vifte vil slå seg av og på slik pcn gjør. Jepp vist de fortsetter så er du litt lenger på veien Lenke til kommentar
randome Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Testet jumpstart, viftene spinner.Men jeg kan høre en slags knitrelyd fra psu'en, tror ikke den har vært der før. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Testet jumpstart, viftene spinner. Men jeg kan høre en slags knitrelyd fra psu'en, tror ikke den har vært der før. Okey høres jo litt skummelt ut. Prøv og koble vekk front panelet og start pcen direkte på hk Lenke til kommentar
randome Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Testet jumpstart, viftene spinner. Men jeg kan høre en slags knitrelyd fra psu'en, tror ikke den har vært der før. Okey høres jo litt skummelt ut. Prøv og koble vekk front panelet og start pcen direkte på hk Samme resultat som med frontpanel. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Testet jumpstart, viftene spinner. Men jeg kan høre en slags knitrelyd fra psu'en, tror ikke den har vært der før. Okey høres jo litt skummelt ut. Prøv og koble vekk front panelet og start pcen direkte på hk Samme resultat som med frontpanel. Okey. Du har ikke en annen psu liggen da? Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Hvor lenge holde den på og restart seg? Mener helt fra begynnelsen når den skrudde seg av og på osv kunne du utdype det litt bedre? Endret 14. mars 2014 av Jofrode Lenke til kommentar
randome Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Den restarta seg 3-4 ganger igår før jeg tok ut strømkabelen i noen min. Nå restarter den seg hele tiden (infinite loop) hvert ca. 2 sec. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Den restarta seg 3-4 ganger igår før jeg tok ut strømkabelen i noen min. Nå restarter den seg hele tiden (infinite loop) hvert ca. 2 sec. Kom den inn i windows igjen eller bare restarta den seg bilde på skjermen? Endret 14. mars 2014 av Jofrode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå