Papirpose Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg har tenkt på å bestille et par ting fra CaseETC (en sånn 16x2 lcd blant annet). Er det noen som har kjøpt fra dem før og vet sånn ca. hvor mye det blir i frakt, tollavgift etc? Lenke til kommentar
Cray Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Tror ikke dette er helt på tryne: 160 kr i postensfortollings avgift uansett 23% moms 3% toll + frakt Lenke til kommentar
daho Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 tror jeg husker fattern har sagt at det er ikke toll på små elektronikk. Lenke til kommentar
Cray Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg bestilte noen LCD display fra usa.. disse var det toll på 3% blir jo ikke mye, men postens fortollingsavgift får du uanz Lenke til kommentar
shahin Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 15:08, Cray skrev:Tror ikke dette er helt på tryne:160 kr i postensfortollings avgift uansett23% moms3% toll+ frakt Jo, det er på trynet :smile: 80kr fortollingsGEBYR. 24% fortolling Fortolling skjer på både fraktpris og varepris. Eks: Du kjøper et kabinett til 2000kr, frakt 300kr. Du tar 2300kr og ganger det med 1,24 og legger til 80. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-02-17 16:08, Papirpose skrev:Jeg har tenkt på å bestille et par ting fra CaseETC (en sånn 16x2 lcd blant annet). Er det noen som har kjøpt fra dem før og vet sånn ca. hvor mye det blir i frakt, tollavgift etc? Jeg hadde sjekket om de tar imot forhåndsbetaling. Deretter ville jeg spurt om de kunne sende pakken merket "gift". Da slipper du en del gebyrer. Be dem sende pakken helt umerket. Dette burde ikke være noe problem for noe så lite som et lcd display. Det skader hvertfall ikke å sende en mail og spørre. Men en ting... Kjøp heller et 20x4 display hvis du skal ha det i en 51/4 bay. Jeg har det. Det er ganske foxy! Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 19:52, DrErling skrev: Quote: On 2002-02-17 16:08, Papirpose skrev: Jeg har tenkt på å bestille et par ting fra CaseETC (en sånn 16x2 lcd blant annet). Er det noen som har kjøpt fra dem før og vet sånn ca. hvor mye det blir i frakt, tollavgift etc? Jeg hadde sjekket om de tar imot forhåndsbetaling. Deretter ville jeg spurt om de kunne sende pakken merket "gift". Da slipper du en del gebyrer. Be dem sende pakken helt umerket. Dette burde ikke være noe problem for noe så lite som et lcd display. Det skader hvertfall ikke å sende en mail og spørre. Men en ting... Kjøp heller et 20x4 display hvis du skal ha det i en 51/4 bay. Jeg har det. Det er ganske foxy! tar ikke 20x4 2x 5 1/4" plasser?? synes å ha lest det på: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/lcds-cfontz.html Lenke til kommentar
shahin Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 De fleste (les: alle) pakker blir sjekket... Gift metoden funket på 80 tallet, ikke nå. Har alltid betalt fortolling på gaver fra utlandet... Folka (les: jævlene) åpner og sjekker verdi/kvittering. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 nå er ikke jeg helt sikker her, men er ikke norge medlem av schengen? hvis vi da handler "småtteri" med schengen-land så skal det vel være tollfritt?? For kun få år siden kunne man bestille DVD'er fra usa uten at det ble noe fortolling og annet piss... jeg slutta når den siste pakken jeg fikk med 3 dvd'er ble dyrere pga stygg postavgift fordi at dem lixom dekte tollen for meg før jeg fikk betalt siden ting kom i oppkrav... *hate posten for det dær* ble vel omtrendt samme pris som om jeg kjøpte dem i norge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå