Gå til innhold

Visa Electron grense?

Anbefalte innlegg

Hei!
I dag skal jeg på brillehuset og betale for noen briller og synstest som tilsammen ble omtrent 3000,- (pga. studentsalg eller noe).

Jeg har lest litt rundt og sett at man kan bruke kortet omtrent så mye man vil i butikker etc, men er grense på minibank.

Det som er problemet, er at kortet mitt er litt ødelagt. Tror det er noe galt med chippen, fordi når jeg stapper den i sånn kort greie i butikkene så kommer det opp " Er kortet satt i rett? ", og da må jeg prøve igjen og igjen opptil 20 ganger før det funker. Og det er både nærvepirrende og kleint når det blir folk som står i kø.

Så jeg må ta ut penger. Somregel når jeg stapper i kortet, står det at jeg maks kan ta ut 2500,- uansett om jeg har mer, men jeg vet mamma ikke har tatt noen spærring på, så betyr det at jeg bare kan ta i kortet, ta ut 2500,- og så bare stappe i kortet igjen?

Og også, er det noen som har noe tips til chippen? Eller må jeg bestille nytt? Bor ca. 2 timer ifra banken min pga. studentleilighet, så er litt stress å reise hjem for å bestille nytt kort.

Takk for alle svar! :)

Endret av Kittystyle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å ta ut maksbeløp, for så å gjennta prosessen på nytt. Får du ikke tatt ut mere penger da, så har dem sperret innenfor en viss tid (men dette synes jeg høres merkelig ut).

Dersom Chippen på kortet ikke virker, kan du eventuelt bruke magnetstripen i de fleste betalingsterminaler. Du kan som regel ikke fikse chippen selv... Bestill nytt kort i banken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...