Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Lurer på ift. skatt

Ytid

Anbefalte innlegg

hei. fant likningen min fra 2011. det året hadde jeg en inntekt på 160 047 og ble trekt 57617 i skatt. fikk tilbake 4715 på skatten ser jeg på nettbanken. men jeg får det ikke til å stemme? skulle jeg ikke ha fått mer igjen på skatten eller er det jeg som surrer helt her?

Legger til et bilde av likningen min

post-296434-0-66644500-1394756014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. fant likningen min fra 2011. det året hadde jeg en inntekt på 160 047 og ble trekt 57617 i skatt. fikk tilbake 4715 på skatten ser jeg på nettbanken. men jeg får det ikke til å stemme? skulle jeg ikke ha fått mer igjen på skatten eller er det jeg som surrer helt her?

Skal vi se. Du skal betale cirka 12,5k trygdeavgift (7,8 %) av lønnsinntekten din, og 28 % skatt av alminnelig inntekt minus personfradrag og særfradrag. Antar du ikke har særfradrag. Alminnelig inntekt er 102 451,- kr. Personfradrag i klasse 1 var for inntektsåret 2011 43 600 kr. Cirka 16,5k i inntektsskatt. Ingen formuesskatt.

Til sammen skulle du betalt cirka 29k i skatt. Skylder du staten penger? Det kan staten ha motregnet i skatten din.

Ellers: Sjekk skatteoppgjøret ditt på Altinn, eller ring kemneren i din kommune.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skal vi se. Du skal betale cirka 12,5k trygdeavgift (7,8 %) av lønnsinntekten din, og 28 % skatt av alminnelig inntekt minus personfradrag og særfradrag. Antar du ikke har særfradrag. Alminnelig inntekt er 102 451,- kr. Personfradrag i klasse 1 var for inntektsåret 2011 43 600 kr. Cirka 16,5k i inntektsskatt. Ingen formuesskatt.

Til sammen skulle du betalt cirka 29k i skatt. Skylder du staten penger? Det kan staten ha motregnet i skatten din.

Ellers: Sjekk skatteoppgjøret ditt på Altinn, eller ring kemneren i din kommune.

takk for svar :) skylder statens lånekasse 45 000,-

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke blander noe her? Du skriver at du ble trukket 57617 i skatt, men på utskriften du har tatt bilde av er minstefradraget 57617...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...