Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal fortelle dere litt om oppveksten min, og forholdet til "Barnevernet"

Hei...

Jeg har levd med rusproblemer i hjemmet siden jeg ble født, når jeg var 5-6 år gammel døde min far, og mamma ble værre med rusen. Vi flyttet da til Bibo Evangeliesenter og bodde der ett års tid. Mamma ble ikke noe bedre av dette.(barnevernet viste om alt!) Barnevernet kom ofte på besøk til oss, men ingen ting be gjort. Jeg fant ofte mamma ned dopet hvorsom helst. Barnevernet viste dette! Barnevernet ble ofte ringt opp av familie og andre om tilstanden i hjemmet. Barnevernet kom, men ingen ting ble gjort.. Jeg ville så gjerne vekk hjemme fra, men siden jeg var så ung så turte jeg ikke siifra. Barnevernet skulle selv sett dette!! Jeg husker mamma stjelte noe i sarpsborg. Hun ble tatt av politiet og barnevernet ble kontaktet. Barnevernet kom men jeg ble fortsatt ikke tatt med av barnevernet.. Når jeg var 12-13 år begynte jeg og bli veldig nervøs for alt. Jeg ville bare dø når jeg var i den alderen. Derifra har alt gått på hodet for meg.. Mamma ble gift med en som het per, han var også narkoman. Han hadde en sønn som var likegammel.(michael ****) Vi to ble veldig glad i hverandre og støttet hverandre i gode og tunge stunder..

Da jeg var 13-14 år ble ting forverret i hjemmet. mamma og per var gift og michael ble da min stebror. det ble veldig mye rus den tiden og da kom barnevernet. Hør dette her!!!: Michaek ble tatt med av barneveret mens jeg var på skolen, men jeg ble ikke tatt med! Jeg måtte da bo der alene nå med to rusmisbrukere'! Dett var utrolig tøft for meg.. fant ofte sprøyter og narkotika i hjemmet.. Ett halvt år etterpå fikk per hjerneslag. Dette ble veldig tungt for meg. Etter ett års tid begynte det og mishandling i mitt hjem. Jeg ble slått og lugget og jeg rømte hjemme fra..(Mamma) til min søster som bodde 2-3 mil hjemme fra. Jeg var 14.. Jeg fortalte alt som hadde hendt til min søster nina. Dagen etter gikk ho og fortalte alt til barnevernet. Det skjedde da ingen ting!jeg rømte da engang til hjemme fra noen mnd etter! Da neket jeg dra hjem! Syklet også denne gangen! Da kom barnevernet inn. Jeg måtte ligge på sofaen til søstera mi ett halvt år før barnevernet fant noe hjem til meg. Ikke søstera mi sin skjyld att jeg måtte ligge på sofaen ho hadde to andre barn også.

Jeg hadde nå konfirmajon snart nå.. Familien spurte barnevernet om penger til konfirmasjonen. Dem fikk først nei, men ettervert ja. Takk for att barnevernet ordnet konfirmasjonen iallefall etter masse om og menn.. Jeg sliter nå veldig med deprasjon, angst og noen ganger vill jeg bare dø. Jeg tenker på att absolutt hel barndom ble ødelagt.Noe barnevernet kunne gjort noe med så mange år før.. Han Michael( stebroren min) døde desverre av overdose 21.03.2009. Barnevernet har aldri tilbydd meg psykolog eller noe lingnede!!! Jeg er ikke så mye menneske lenger. Jeg er bitter og lei på manglende omsorg av barnevernet:( Jeg kommer heller ikke til og få noen utdannelse pågrunna store konsentrasjon problemer!

Endret av Hårek
Fjernet navn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv et brev og send rundt til advokater rundt om i byen, dem er garantert interessert i å hjelpe deg gjennom dette. Total mangel på tilbud av hjelp, ansatte i barnevernet der du bor MÅ avsløres og hetses, hvordan kan dem sove om natten når dem vet at dem aldri har tilbudt deg psykolog engang?

Du virker å være en veldig oppegående person, ikke trykk deg selv ned, du kan visst ta en utdannelse, du kan gjøre hva enn du vil.

Du virker ikke å være veldig påvirket av oppveksten din på måten du skriver så det er nok mer enn nok håp for deg :) kan jeg spørre hvilken by du bor i som har så håpløst barnevern? har jo vært en del fæle saker i media i det siste hvor saker i barnevernet har blitt ulovlig henlagt.

Anonymous poster hash: 5071f...fbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...