Gå til innhold

Kikkert på stativ

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker om denne havner rett, men vet ikke helt hvor jeg ellers skal poste den... :)

Er ute etter en kikkert med stativ der prisen skal være maks 1500,-. Kikkerten skal brukes innendørs og se utover havet på båter. Finnes det noen kikkerter i denne prisklassen som kan brukes til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del kikkerter har standard stativfeste som på kameraer. Da kan du bare stikke på f.eks. Elkjip/expert og kjøpe et rimelig kamerastativ.

Takk for svar! :)

Har sjekka både elkjøp og expert, men finner ingen treff på kikkert der...

Lenke til kommentar

Det er optikkere, som har kikkerter. Noen har bra utvalg, andre dårlig. Søk på "nettet". Enkelte våpenforettninger har også kikkerter, beregnet for stativ. Det er skivekikkerter, med et okular. Du kan sjekke bl.a. om XXL har skivekikkert.

Du får kanskje et billig stativ for en 3 - 500 kr., men de billigste er litt vaglete/ustødige. Da er det kun et tusen kroner igjen til kikkerten. Tror kvaliteten blir ganske dårlig. Men, du får sjekke selv.

Editt: Vet ikke avstanden du skal se på (til båter), men du bør nok ha min forstørrelse på minst 30x. Og en min. størrelse på okularet på minst 5mm., helst noe mer.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Det er optikkere, som har kikkerter. Noen har bra utvalg, andre dårlig. Søk på "nettet". Enkelte våpenforettninger har også kikkerter, beregnet for stativ. Det er skivekikkerter, med et okular. Du kan sjekke bl.a. om XXL har skivekikkert.

Du får kanskje et billig stativ for en 3 - 500 kr., men de billigste er litt vaglete/ustødige. Da er det kun et tusen kroner igjen til kikkerten. Tror kvaliteten blir ganske dårlig. Men, du får sjekke selv.

Editt: Vet ikke avstanden du skal se på (til båter), men du bør nok ha min forstørrelse på minst 30x. Og en min. størrelse på okularet på minst 5mm., helst noe mer.

Tusen takk for svar! :)

Det er ikke over sånne store avstander han skal se... Rett ut i fjorden her - kanskje et par - tre kilometer *vill gjetting*. Vil disse fungere til det bruket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...