nFatic Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Hei. Fikk i går min andre skjerm av typen BenQ GL2450H. Har hatt den første nå i snart tre måneder og har ingenting å klage på. Nå som jeg har begge koblet til skjermkortet mitt (nVidia GeForce GTX 780) merker jeg at den nye skjermen, som er koblet til med en DVI-VGA adapter, begynner å flimre så fort jeg starter opp ett spill eller gjør noe som helst krevende på skjerm nr. 1, som forøvrig er koblet til med en HDMI kabel. Kan også nevne at grafikken er generelt sett dårligere også på skjerm nr. 2. Har prøvd å avinstallere driver og installere på nytt, uten at det har hjulpet. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Endret 13. mars 2014 av nFatic Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 pga du bruker VGA kabel. Bytt ut til dvi eller dp 1 Lenke til kommentar
nFatic Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Okei, var nesten det jeg håpte på. Heldigvis er det ikke noe galt med skjermen osv da. Takk for raskt svar! EDIT: Er det grunnen til at det begynner å flimre så fort jeg kjører ett spill osv på skjerm nr. 1? Eller er det kun grunnen visst det hadde vært flimring hele tiden? Endret 13. mars 2014 av nFatic Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Flimringen kan jeg ikke svare skikkelig på. Men dårlige bildekvalitet kommer av kabelen. Da du får analoge signaler fra VGA kabelen og dvi, hdmi og dp sender digitale 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har 2 stk BenQ skjermer og 1 Tv på et Nvidia skjermkort og her flimrer det ikke samme hva jeg driver med. Bruker en cocktail av HDMI og DVI kontakter. GL2450HM som er ene skjermen min har HDMI+DVI. Vet ikke om din GL2450H har det men jeg råder deg til og bruke HDMI kabel + eventuelt DVI overgang om mulig. Dette fordi det er enklere og omplassere en HDMI kabel enn med en DVI kabel i fremtiden. Lenke til kommentar
nFatic Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Ja, skjermen min har både HDMI og DVI utgang, men har ingen DVI kabel for tiden, og skjermkortet har kun 1 HDMI inngang, så blir isåfall nødt til å kjøpe meg en DVI kabel Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Clas Ohlsson og biltema har billige kabler 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Clas Ohlsson og biltema har billige kabler Og kvaliteten deretter. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Enten fungerer kablen eller fungere den ikke. Digital kabel er digital kabel. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Clas Ohlsson og biltema har billige kabler Og kvaliteten deretter. Det er sant. Det er mest byggekvaliteten det går på i dette tilfellet. Har selv kjøpt kabler (både HDMI og DVI) der endene/kontaktene har gått i oppløsning under normal bruk og slitasje. Men skal det bare kobles fra en gang i året har ikke byggekvalitet særlig mye å si 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Kjøpte faktisk en HDMI kabel på biltema, 5m kostet meg rett under 200kr. Har aldri vert borti en så god kabel som den. Byggekvalitet var fantastisk. Kablen var også polstra i stoff, slik at den sklir letter gjennom andre kabler når du feks drar den frem Lenke til kommentar
sevs Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Kvaliteten hos Biltema varierer veldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå