pmba Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tiden spiller en rolle når du søler mat.Nå er fem-sekunders-regelen bekreftet som sann Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har blitt testet allerede, og da ble resultatet at man ikke burde spise noe som traff gulvet uansett hvor lenge, for skadelige bakterier KAN ha kommet på det på under et milli sekund hvis den landet på noe skadelig. 3 Lenke til kommentar
Hu5um Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Fem? Alltid lært, hørt, og selv bruk, 3 sekunder. 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 FOR EN INNI HELVETES IDIOTISK TABLOIDOVERSKRIFT. Takk for meg. 9 Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 5 MINUTTER? Hva tenker du på?... 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det er en feil i artikkelen. Det skal være fem minutter, altså femminuttersregelen og den gjelder ikke innendørs bare utendørs. 5 minutter? Hvor lang tid pleier du bruke på å få opp mat fra gulvet da ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tid er helt irrelevant i denne sammenhengen, det handler om kontakt med uren overflate. Om det er noen få ns eller 5 sek er ingen praktisk forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tid er helt irrelevant i denne sammenhengen, det handler om kontakt med uren overflate. Om det er noen få ns eller 5 sek er ingen praktisk forskjell. Ja det var det jeg mente med min post... 1 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Bare jeg som ikke har E-coli og salmonellabakterier gnidd utover stuegulvet? 1 Lenke til kommentar
Dewalk Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Eg har en god regel, ikke spis mat som har vært på gulvet! Spiser du mat som har vært på gulvet så er du bare nasty! Bakterier og dritt, fysj. 1 Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 FOR EN INNI HELVETES IDIOTISK TABLOIDOVERSKRIFT. Takk for meg. Du sa det jeg tenkte da jeg klikket meg inn her. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tid er helt irrelevant i denne sammenhengen, det handler om kontakt med uren overflate. Om det er noen få ns eller 5 sek er ingen praktisk forskjell. Ja det var det jeg mente med min post... Jepp, saken er enklel og grei. Enhver med sunn fornuft forstår det. Ingenting mer å spekulere i. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Life is dangerous, it will kill you. Lenke til kommentar
rotexor Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Så fort maten treffer gulvet er maten full av dritt fra gulvet. Jo lenger maten er på gulvet jo mer dritt rekker å samle seg. 3-/5-sekundersregelen er tull, innen den tid har det samlet seg masse fra gulvet på maten. Det er bare tull å si at 5-sekundersregelen er bekreftet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Tid er helt irrelevant i denne sammenhengen, det handler om kontakt med uren overflate. Om det er noen få ns eller 5 sek er ingen praktisk forskjell. Ja det var det jeg mente med min post... Jepp, saken er enklel og grei. Enhver med sunn fornuft forstår det. Ingenting mer å spekulere i. Det er bare det at nå har folk faktisk undersøkt saken, og det tyder på at din sunne fornuft ikke er riktig. AtW Har blitt testet allerede, og da ble resultatet at man ikke burde spise noe som traff gulvet uansett hvor lenge, for skadelige bakterier KAN ha kommet på det på under et milli sekund hvis den landet på noe skadelig. Hvordan har du tenkt å leve om du skal hindre at skadelige bakterier kan bli inntatt av deg? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Bare jeg som ikke har E-coli og salmonellabakterier gnidd utover stuegulvet? Jeg vet ikke hva du mener med "gnidd utover", men om du tror du ikke har noen sakdlige bakterier på gulvet, så er det antakelig kun deg ja.... AtW Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Sålenge jeg får børstet av støv, stein, hår osv så tenker jeg da ikke et nanosekund over hvorvidt farlige bakterier har kommet på maten min eller ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Tid er helt irrelevant i denne sammenhengen, det handler om kontakt med uren overflate. Om det er noen få ns eller 5 sek er ingen praktisk forskjell.Ja det var det jeg mente med min post... Jepp, saken er enklel og grei. Enhver med sunn fornuft forstår det. Ingenting mer å spekulere i. Det er bare det at nå har folk faktisk undersøkt saken, og det tyder på at din sunne fornuft ikke er riktig. AtW Har blitt testet allerede, og da ble resultatet at man ikke burde spise noe som traff gulvet uansett hvor lenge, for skadelige bakterier KAN ha kommet på det på under et milli sekund hvis den landet på noe skadelig. Hvordan har du tenkt å leve om du skal hindre at skadelige bakterier kan bli inntatt av deg? AtW Mythbusters har testet 5 sekunders regelen, og fant ut av 70%+ av bakteriene som er på en ting etter å ha vært på gulv/bakke i 5 sec også er der med å bare være på gulvet noen få ms. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Du stoler mer på mythbusters enn forskere? Mythbusters er kult det, men det er lurt å ha i mente at de ikke nødvendigvis har alt for mye peiling på alt de driver med, endel av konklusjonene deres er direkte feil. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg