DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Skal lage en maskin som spiller 3 filmer samtidig på hver sin skjerm. Vil matrox parhelia ha båndbredde nok til å kjøre 3 fullkvalitets filmer i 1024*768, eller blir det for lite? Har windows XP støtte for f.eks bruk av 3 PCI-skjermkort som spiller av en film hver? PCI skjermkort er jo ikke så veldig dyre. DrErling Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Heisann Dette skal jeg prøve når jeg kommer hjem. Jeg mener å ha problemet at jeg bare kan kjøre media player på skjermen i midten, men det var visst bare en brukerfeil ifølge noe jeg så på matrox forumet engang. Uansett. Dette skal prøves ut ikveld. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 øh.... når du fyrer opp en film, byttes oppløsningen til det filmen er rippet / komprimert i Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 øh.... når du fyrer opp en film, byttes oppløsningen til det filmen er rippet / komprimert i øh.... ja, men klarer matrox parhelia å spille disse tre forskjellige filmsnuttene samtidig med den kvaliteten filmene er komprimert i? Det er det som er spørsmålet. DrE Lenke til kommentar
radix Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 øh.... når du fyrer opp en film, byttes oppløsningen til det filmen er rippet / komprimert i Dette stemmer når man bruker overlay(til skjerm x), men det er vel mulig å ha 3 desktops, med tre spillere oppe samtidig? Har ikke testet det ut selv, men mener at iallefall nView og Hydravision har desktop-managers med støtte for mer enn en desktop.. Dette er spekulasjon, men jeg tror det stemmer.. :wink: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva om filmen blir rendret sammen til èn bredformat videofil. Vil man da kunne spille filmen av i fullkvalitet med desktopen strukket ut over tre skjermer? DrErling Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har ikke så bred erfaring med Matrox kort, men når jeg kjørte 2 skjermer (et gf3 kort og et 3dfx banshee kort) har jeg for meg at jeg ikke kunne strekke filmen over 2 skjermer, dog jeg er noe usikker på dette. Er en stund siden. Som sagt så er jeg ikke 100% inne på dette, men jeg har for meg at CPU'n har like mye å si som skjermkortet i denne sammenhengen, spes hvis du skal kjøre 3 forskjellige filmer! Hva om filmen blir rendret sammen til èn bredformat videofil. Vil man da kunne spille filmen av i fullkvalitet med desktopen strukket ut over tre skjermer? Er litt usikker på hva du mener her, men hvis du tenker å klippe sammen 3 filmer til èn, er jeg ganske sikker på at dette ikke går. Hvordan nview og hydravision gjør dette i praksis (om de strekker desktopen, eller kjører 3 individuelle) har jeg ikke peiling på. En ting jeg slet veldig med var å kjøre SVCD på secondary skjerm.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå