Gå til innhold

[Løst] Problemer med Steam, som vanlig

Anbefalte innlegg

Kort sagt: Jeg har lagret brukernavn og passord, så når jeg starter Steam, skal det starte direkte. Men i det siste har det begynt å kuke seg til for Steam, så stort sett hver eneste gang jeg logger inn får jeg en eller annen teit beskjed om at nettet er nede, Steam klarte ikke logge inn og så videre, og så videre. Deretter slår jeg av Steam og starter på nytt, og da går det rett inn igjen - stort sett. Men nå når jeg prøver å starte Steam nekter den fullstendig å logge på. Får bare beskjed om at jeg ikke er tilkoblet internett. WTF? Jeg hadde ikke kunne skrive dette hvis jeg var offline, så den beskjeden fra Steam er ren bullshit. Så hva gjør jeg?

Edit: Nå skjer det ikke en dritt engang. Får null beskjed om noe som helst. Klikker flere ganger på ikonet i startskjermen (har Win8.1), men skjer ikke en dritt. Prøver å starte som administrator, og får beskjed om at Steam trenger tillatesle til å starte. Gir den dette, men skjer ingenting etter det.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vel, ja. Hyggelig av dem og ikke si en dritt hva som er feil. Men det er jo Steam, så er ikke overrasket.

Det er ikke bare det faktum at de ikke sier en dritt om at de har problemer med serveren, men ifølge feilmeldingen som kommer så indikerer de at man har noe feil med linjen sin...!

Det er noen måneder siden sist jeg åpnet Steam, så, jeg, som sikkert mange andre, begynte da selvfølgelig å feilsøke på min egen linje/PC/FireWall...

Tok ikke mange minuttene før man skjønte at det ikke var hos seg selv feilen lå, men fortsatt rimelig irriterende at det står i feilmeldingen at "It appears that you are not currently connected to the Internet, or that your internet connection is not configured correctly ....... " .... :grumpy:

Lenke til kommentar

Det var veldig plagsomt å få tilbakemelding om at feilen var hos bruker når den åpenbart ikke er det.

Jeg har revet meg i håret her, trodde først det var min firewall, da jeg slo av denne og tilfeldigvis kom rett inn på steam. Dog er det nede igjen nå og det hjelper ikke å slå av firewall.

Fint å få bekreftet at det ikke er hos meg ivertfall.

Lenke til kommentar

Mmmmmm, deilig å spille DRM-frie spill fra GOG.

Synes synd på de som har Steam som spillplatform. De få gangene jeg har måttet inn der for å spille i det siste har det også vært mye problemer. Måtte slette hele South Park og installere det på nytt fordi Steam ikke klarte å oppdatere spillet, og loginproblemer har jeg konstant.I det minste en stund siden sist Steam automatisk slettet noen spillene jeg hadde installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...