mikken Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hei! Jeg er nordmann med norsk Jegerprøve, men er for tiden folkeregistrert og bosatt i Tyskland. Jeg ønsker å kjøpe meg ny rifle og naturligvis også jakte her nede, men jeg får naturligvis ikke noen norsk våpenlisens når jeg ikke bor der. Er det noen som vet om det går an å overføre den norske jegerprøven til Tyskland? Den tyske jegerprøven er svært omfattende og kostbar, så det er ikke et alternativ å gå gjennom den, i alle fall ikke foreløpig. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hei! Jeg er nordmann med norsk Jegerprøve, men er for tiden folkeregistrert og bosatt i Tyskland. Jeg ønsker å kjøpe meg ny rifle og naturligvis også jakte her nede, men jeg får naturligvis ikke noen norsk våpenlisens når jeg ikke bor der. Er det noen som vet om det går an å overføre den norske jegerprøven til Tyskland? Den tyske jegerprøven er svært omfattende og kostbar, så det er ikke et alternativ å gå gjennom den, i alle fall ikke foreløpig. Gå inn på Kammeret.no og spør der. Lenke til kommentar
mrCLN Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Snakk med myndighet eller politiet i tyskland og hør hvordan du skal gå frem. De burde vite det, men tror ikke du får problemer. Og om du skulle få problemer kontakter du politiet i Norge, og forklarer situasjonen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå