Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt modem fra Telenor, får ikke koblet til trådløst..!

Anbefalte innlegg

Bestilte 40/10 bredbånd fra Telenor forrige uke. Hadde pakken "Bredbånd 16" fra før av. Idag fikk jeg det nye modemet (P8702N).

Problemet er rett og slett at jeg ikke finner modemet mitt på listen over trådløse nettverk og kan derfor ikke koble meg til mitt eget modem. Akkurat nå bruker jeg en kabel mellom modemet og PCen min og det fungerer helt fint.

Har prøvd å skru modemet av og på uten hell. Har også prøvd å trykke på trådløs-knappen oppå modemet. Ingenting skjer.

Hva kan dette skyldes? Telenor-dama hadde ikke snøring på hva det kunne være...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ett multimodem altså. Hvis du skriver 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 i nettleseren, kommer du inn på brukergrensesnittet da?

Hvis du mener med "Brukergrensesnitt" om jeg kommer inn på innstillingene til modemet, så ja.

Ingen av adressene du ga virket, men om jeg vil inn på innstillingene til modemet bruker jeg 10.0.0.138.

Har nå prøvd å stikke en kulepenn inn i modemet for å nullstille den, men finner fortsatt ikke nettverket..

Lenke til kommentar

har vært tilfeller med det nye modemet der enten knappen rett og slett har vært defekt, da kan du logge inn på modemet å aktivere det derfra, eller så har rett og slett hele den trådløse delen vært defekt, da må modemet byttes (muligens det er programvare feil også, da kan du prøve å oppdatere firmwar'en, dette kank kundeservice hjelpe med isåfall)

adresse til modemet: 10.0.0.138 (brukernavn: admin , passord: WPA2 koden som står under modemet)

Lenke til kommentar

har vært tilfeller med det nye modemet der enten knappen rett og slett har vært defekt, da kan du logge inn på modemet å aktivere det derfra, eller så har rett og slett hele den trådløse delen vært defekt, da må modemet byttes (muligens det er programvare feil også, da kan du prøve å oppdatere firmwar'en, dette kank kundeservice hjelpe med isåfall)

adresse til modemet: 10.0.0.138 (brukernavn: admin , passord: WPA2 koden som står under modemet)

Er inne nå, men hvor henn er det jeg aktiverer det?

Screenshot:

w80ygm.jpg

Lenke til kommentar

huk av den første boksen under "enable" på 2.4GHz og 5GHz samt sett ett nettverksnavn og passord på begge. Encryption WPA2 med AES. Vet ikke hvilke standarer du opererer med, men letteste er å sette mixed.

edit: syntax

Endret av oddeh
Lenke til kommentar

huk av den første boksen under "enable" på 2.4GHz og 5GHz samt sett ett nettverksnavn og passord på begge. Encryption WPA2 med AES. Vet ikke hvilke standarer du opererer med, men letteste er å sette mixed.

edit: syntax

Gjorde nøyaktig dette og får opp feilmelding "Error: SSID should not be emty."

Har fylt inn første boksen på 2.4 GHz og første boksen på 5GHz. Satt navn og passord på begge.. Satt det på mixed begge to..

Bah.. Telenor ba meg gå på "Mine sider" på Telenor.no for å aktivere det trådløse nettet, men der er det allerede aktivert.

Må jo være noe feil med modemet, eller hva?

EDIT : For 10 minutter siden begynte internettet å leve sitt eget liv, selv om jeg var tilkoblet med kabel. Ble frakoblet og tilkoblet hvert 30. sekund. For 2 minutter siden dukket PLUTSELIG nettverket opp på listen over trådløse nettverk.. Har sittet her i nesten 3 timer uten at det har kommet på listen. Fikk nettopp melding fra Telenor på facebook om at de hadde gjort noen "korrigeringer på modemet" mitt. Nå fungerer hvertfall det trådløse nettverket! YEY!

Takk for hjelpen anyways! :)

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar

har du spurt dem om å oppdatere programvaren? har hatt litt sånn problemer med mitt modem også, men da prøver jeg å restarte modemet og tester igjen så pleier det å gå, men ta ett nettverk av gangen (f.eks først 2,4ghz, og så 5ghz eller omvendt)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...