Gå til innhold

Feil ved systemgjenoppretting ved kloning av os til 840EVO

Anbefalte innlegg

Jeg har overført os til en ny Samsung 240GB 840EVO. Jeg koblet SSD til ledig sata port og brukte medfølgende kloneprogramvare fra Samsung. Jeg så at mengde data overført til ny SSD tilsvarte at mine ca 50 GB med systemgjernopprettingsdate også ble overført. Slo av maskinen og tok ut gammel HDD og koblet ny SSD til samme port som gammel HDD hadde vært koblet til. Når jeg nå starter windows og går inn på systemgjenoppretting så vises to stasjoner, en som heter "(C:) Mangler" og en til "C:", som er ny SSD. På ny SSD var systemgjenoppretting satt til av, på gammel HDD var den satt il på når jeg kom inn i systemgjenoppretting for første gang med ny SSD. Når jeg går inn på innstillinger så er det ingen tilgjengelige gjenopprettingspunkter på ny SSD, heller selvsagt ikke på gammel HDD som jo nå er bortkoblet men fortsatt står i systemgjenopprettingen. Jeg satte så systemgjenoppretting for SSD til på, men fortsatt ingen gjenopprettingspunkter selv om SSD inneholder ca 80GB med data, hvorav ca 50GB er systemgjenoppretting. Flyttet SSD til port 3 hvor den stod når jeg klonet, fortsatt ingen gjenopprettingspunkter tilgjengelig. Jeg satte tilgjengelig plass for systemgjenoppretting til 0, da ble i allefall plassen frigjort. Det betyr ikke allverden, men jeg skulle gjerne fått overført systemgjenopprettingspunktene på korrekt måte.

Noen som har forslag til hva som er galt her, går det an å overføre systemgjenopprettingspunktene når man kloner?

Edit: Os er W7 pro, hovedkort er MSI B85M-G43, gammel HDD var en en Seagate 500GB NTFS disk.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...