Gå til innhold

Strøk på oppkjøring - klage?

95jente

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja? og? Hun mener jeg er klar for lappen og at sensor er urimelig. Det at hun ikke ville meldt meg på oppkjøring er en helt annen sak, selvfølgelig ville hun ikke gjort det. Poenget er at han ikke kom med grunnlag for noe dårlig helhetlig grunnlag. De grunnene han kom med er både jeg og kjørelærer uenig i. Kjørelærer er derfor overrasket over at jeg ikke bestod.

Lenke til kommentar

Ja, og jeg sier at det ikke er mye til argument, fordi en kjørelærer ikke skal bestille oppkjøring til folk de ikke mener er klare. Med andre ord bør de bli overrasket når folk stryker.

Som du skrev, sensor grep inn med bremsepedalen. Jeg har aldri hørt om noen som har bestått oppkjøring etter at sensor har måttet gripe inn.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om noen som har bestått selv om sensor har grepet inn.

Jeg tror ikke selve lukeparkeringen er problemet. Problemet er at det er et krav at du skal vite hvor kjøretøyet er. Hvis du kommer borti en fortauskant, så er det lett for sensor å tro at du ikke vet det. Lukeparkering er en fin måte å luke ut (sorry ordspillet) kandidater som ikke er trygge på bilens omfang.

Det er ikke vanlig å få den samme sensoren to ganger. Dersom det skjer, så vil ofte trafikklæreren kunne hjelpe deg å bytte. I noen tilfeller kan du til og med be om å ha en ekstra sensor i bilen.

Når det gjelder hvem som er best, om det er en 18-åring eller 60-åring, så tenker jeg at jo lenger vi kjører bil, jo flinkere blir vi til å tilpasse kjøringen og tøye reglene så det passer oss selv best. Og så får vi ingen tilbakemelding fra andre enn oss selv. Kanskje tror vi bedre om oss selv jo lenger vi har hatt førerkort. Det er ikke sikkert det er positivt.

95jente, du virker oppegående. Jeg tenker det er mer fornuftig å bruke 1 time på å jobbe med det sensor ikke likte, i stedet for å bruke 1 time på å lage en klage (som ikke går igjennom). Lykke til, jeg tror du kan fikse dette!

Endret av Trafikkstudenten
Lenke til kommentar

Når vi likevel har en trafikkstudent i tråden: Hender det ofte at folk får gjennomslag på en klage, og hva skjer i så fall?

Broren min fikk gjennomslag på klage.

Han strøk fordi han ikke parkerte mellom 2 biler på stor parkeringsplass med bare 2 biler på. Sensor ville han skulle parkere mellom de, men sa ingenting om det. Så, broren min gjorde det logiske, parkerte der det var god plass i stedet for å presse seg mellom de eneste 2 bilene på parkeringsplassen.

Han fikk kjøre opp med ny sensor uten ventetid så vidt jeg husker. Bestod da.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Takk for veldig saklig svar, trafikkstudenten! Jobber gjerne mer med lukeparkering og rygging jeg, men surt å måtte vente en måned på ny oppkjøring når jeg mener det var bra nok. Men klart det blir ord mot ord, slik systemet er idag er det nærmest umulig å få igjennom klage. Hva skal den lille uerfarne eleven stille opp mot den allvitende sensoren som alltid har rett?

Når jeg blir keiser av Norge skal det innføres enten to sensorer i hver bil, skjult kamera eller at kjørelærer (som i min verden ikke krever flere kjøretimer for å få mer penger) forteller deg når du er klar, det er tross alt h*n som kjenner deg best.

Forståelig det du sier med kjøretøyets omfang og det å vite hvor kjøretøyet er. Hadde jeg fått beskjed om det av sensor (og vært enig), ville jeg dratt hjem med nesa i bakken og tålt den tilbakemeldigen. Har forklart dette inn og ut og bak og frem for kjørelærer og foreldre, og min oppfatning er at sensor er vel knipen. Tror nok jeg vil klage uansett, er tross alt 3000 kroner, ikke lommerusk for en fattig stakkars student! ;) Skader jo tross alt ikke å forsøke. Mannen har uansett ikke vondt av en liten smekk på fingen! Mer selvgod og firkanta type skal en leite lenge etter :wee: Om ikke annet så skal jeg ihvertfall bestå på neste førerprøve!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Takk for veldig saklig svar, trafikkstudenten! Jobber gjerne mer med lukeparkering og rygging jeg, men surt å måtte vente en måned på ny oppkjøring når jeg mener det var bra nok. Men klart det blir ord mot ord, slik systemet er idag er det nærmest umulig å få igjennom klage. Hva skal den lille uerfarne eleven stille opp mot den allvitende sensoren som alltid har rett?

Når jeg blir keiser av Norge skal det innføres enten to sensorer i hver bil, skjult kamera eller at kjørelærer (som i min verden ikke krever flere kjøretimer for å få mer penger) forteller deg når du er klar, det er tross alt h*n som kjenner deg best.

Forståelig det du sier med kjøretøyets omfang og det å vite hvor kjøretøyet er. Hadde jeg fått beskjed om det av sensor (og vært enig), ville jeg dratt hjem med nesa i bakken og tålt den tilbakemeldigen. Har forklart dette inn og ut og bak og frem for kjørelærer og foreldre, og min oppfatning er at sensor er vel knipen. Tror nok jeg vil klage uansett, er tross alt 3000 kroner, ikke lommerusk for en fattig stakkars student! ;) Skader jo tross alt ikke å forsøke. Mannen har uansett ikke vondt av en liten smekk på fingen! Mer selvgod og firkanta type skal en leite lenge etter :wee: Om ikke annet så skal jeg ihvertfall bestå på neste førerprøve!

Vel akkurat dette innlegget sier meg at du ikke er mentalt gammel nok til lappen.

Forøvrig har Isbilen et godt poeng når det gjelder hva sensor skal konkret peke på under vurderingen. Kan tenke meg at han har en slik "dette er ikke bra nok-følelse" men klarer ikke helt å sette ord på det han tenker. Da kan begrunnelsen bli litt tåpelig, selv om grunnlaget er godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...