Emancipate Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Parkering skal ikke være viktig, sikkerheten er viktig. Men hvis du brøt vikeplikten under parking strøk du på det. Vikeplikt er super-viktig pga at det har med sikkerhet å gjøre. Det at du ikke synes du brøt vikeplikten kan like gjerne bety at du ikke hadde overblikk over situasjonen. Min anbefaling er å klage på sensors frekke holdning ("unge jenter som skulle hjem å øve på lukeparkering..") men ikke på resultatet av prøven. Bestill så en ny prøve. Hør om det er mulig å få en annen sensor. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Holdt på å kræsje på min oppkjøring, men then again I saved the day. Idioten kom i hundre å hælvete, men hadde blitt delt skyld siden jeg hadde vikeplikt. Om jeg ville klagd på oppkjøring om jeg hadde strøket? Nei. Hvorfor ikke? Fordi det lønner seg ikke, bare ta den igjen. Jeg har vært veldig mye bort på det der ang venner, da jeg selv stod på alt på første forsøk. Men jeg brukte jo 2 år på å gidde å ta den, jeg anbefaler deg å få med faren din eller noe å lukeparkere. Om han kan det da, hvis ikke så spør moren din eller noe. Jeg vil anbefale deg å kjøre tett inntil bilen foran luken, sett rævva skarpt mot plassen også retter du opp samtidig som du gjør dette. Se også etter i speil, speil viser deg alt du trenger å vite når du gjør dette. Jeg har kjørt en del i oslo og noen andre jævelig områder, jeg skviser meg inn på noen cm om jeg så må. Men jeg bruker veldig mye speil, sånn super mye. Still dem inn sånn at du kjenner deg komfortable med å rygge. Om alt det jeg sa nå var gørr så kan du få øvelsekjøre med meg! jeg er en jævel på det der! Lykke til og jeg håper du klarer det, om du faktisk har vett i hodet når du får lappen ofc. Ikke glem at de gjør det vanskelig for deg sånn at du ikke vil gjøre det igjen, for det er rimelig mange som kjører som idioter. Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Men jeg er ikke ute etter å starte noen diskusjon om hvem som har rett eller galt eller når og hvor man er flinkest å kjøre. Jeg er bare en jente som er lei seg fordi hun strøk på førerprøven og tapte 3000 kr av grunner jeg ikke er enig i, og mener er direkte feilaktig fakta. Jeg vil derfor, med oppfordring fra kjørelærer, klage på resultatet og ønsker tips til dette. Hva jeg bør legge vekt på ettersom jeg ikke har lov å klage på "sensors skjønnsmessige vurdering". Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hvis en bil du har vikeplikt for måtte stoppe for å se ann hvor du hadde tenkt deg hen, og du måtte blinke på han for å få han til å kjøre videre kan dette med rette tolkes som et vikepliktsbrudd... 1 Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Takk for svar tåkelur og deaf, mye mer det jeg er ute etter! Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Ideelt sett er det sånn, men det er nok dessverre en god del som når toppen av læringskurven på oppkjøringsdagen. ehhh, den kurven din vil jeg gjerne se. Er en grunn til hvorfor ungdom må betale mer i forsikring da vettu, sånne som deg som er uforstående og ikke skjønner at flertallet kan ikke kjøre før dem er 25. Dette er da ikke alle, men mange som sliter med å kjøre som et menneske til fordel for andre. Det er ikke alltid snakk om hastighet men uvitenhet og dårlig samhandling. Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 dette 'vikepliksbruddet' er vanskelig å forklare uten å kunne tegne/vise det. Men det var ikke et vikepliktsbrudd. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Parkering skal ikke være viktig, sikkerheten er viktig. Men hvis du brøt vikeplikten under parking strøk du på det. Vikeplikt er super-viktig pga at det har med sikkerhet å gjøre. Det at du ikke synes du brøt vikeplikten kan like gjerne bety at du ikke hadde overblikk over situasjonen. Min anbefaling er å klage på sensors frekke holdning ("unge jenter som skulle hjem å øve på lukeparkering..") men ikke på resultatet av prøven. Bestill så en ny prøve. Hør om det er mulig å få en annen sensor. Er desverre ikke mulig å velge sensor, da samt ikke velge en annen. Man må bare håpe. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Ideelt sett er det sånn, men det er nok dessverre en god del som når toppen av læringskurven på oppkjøringsdagen. ehhh, den kurven din vil jeg gjerne se. Er en grunn til hvorfor ungdom må betale mer i forsikring da vettu, sånne som deg som er uforstående og ikke skjønner at flertallet kan ikke kjøre før dem er 25. Dette er da ikke alle, men mange som sliter med å kjøre som et menneske til fordel for andre. Det er ikke alltid snakk om hastighet men uvitenhet og dårlig samhandling. Du misforstår. Jeg sa ikke at 18-åringer er så jævla flinke å kjøre, men at det er mange som ikke blir flinkere til å kjøre enn det de er når de kjører opp. Ja, det burde strengt tatt vært 25-års-grense på førerkort. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Virker også for meg at sensor har noe i mot jenter\kvinner i trafikken, kan også ta opp det om du skulle klage. Om noen hadde sagt det til meg ville jeg gitt personen en mitt på trynet, for visse ting kan dem holde for seg selv. Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Nei, den stoppet ikke. Den kjørte inn i parkeringshuset, dit den skulle. Har forklart situasjon til kjørelærer og fått bekreftet at det ikke var annet jeg kunne gjøre.. Har fått bekreftet at jeg ikke får samme sensor ved ny oppkjøring, som forresten er bestilt Men det skader da på ingen måte å klage, i beste fall sparer jeg 3000 kroner, i verste fall må jeg betale, som jeg uansett må dersom jeg ikke klager. Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 om sensors kommentar om "unge jenter..." var særlig gjennomtenkt kan jeg ikke si. Mulig han bare sa det fordi jeg er en ung jente som ikke har supermasse erfaring med lukeparkering, og klarte det derfor ikke på første forsøk og måtte justere plasseringen. Unødvendig sagt? absolutt. Men behøver ikke være vondt ment. Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Men det er noe i det. fikk følelsen av at han leitet etter grunner for å stryke meg bare for å stryke meg. Noe med personkjemi kanskje, jeg veit ikke. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Sant det, fornuftig du Lykke til Endret 13. mars 2014 av deaf 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Jeg tror heller det ofte er sånn at sensorer har et dårlig helhetsinntrykk, men føler de må si noe, og da blir forklaringen gjerne litt halvhjertet. Husk at de skal sove om natta, og det hviler et enormt ansvar på skuldrene deres. Jeg hadde aldri orket å være trafikksensor. Endret 13. mars 2014 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Vil jo ikke henge ut fyren heller kanskje han har krangla med kona - men det bør ikke gå utover meg. Har han dårlig helhetsinntrykk kan han vel si det, istedet for å begrunne stryk med situasjoner som aldri skjedde/ikke skjedde som nevnt, og si at alt ellers var veldig bra og at han ikke hadde annet å utsette?? Kjørelærer virket iallefall veldig sjokkert over at jeg ikke bestod. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det burde alltid overraske en kjørelærer at en elev strøk, ellers burde h*n ikke bestilt oppkjøring. Lenke til kommentar
95jente Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Du henger deg opp i helt urelevante ting. 1 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Ideelt sett er det sånn, men det er nok dessverre en god del som når toppen av læringskurven på oppkjøringsdagen. ehhh, den kurven din vil jeg gjerne se. Er en grunn til hvorfor ungdom må betale mer i forsikring da vettu, sånne som deg som er uforstående og ikke skjønner at flertallet kan ikke kjøre før dem er 25. Dette er da ikke alle, men mange som sliter med å kjøre som et menneske til fordel for andre. Det er ikke alltid snakk om hastighet men uvitenhet og dårlig samhandling. Du misforstår. Jeg sa ikke at 18-åringer er så jævla flinke å kjøre, men at det er mange som ikke blir flinkere til å kjøre enn det de er når de kjører opp. Ja, det burde strengt tatt vært 25-års-grense på førerkort. Det er sant! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå