reneeik Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg skal kjøpe ny laptop og lurer på et par ting. Jeg ønsker egentlig en med 13,3 skjerm men ser at når jeg jobber hjemme trenger jeg egentlig en 15 skjerm. Er det mulig å bruke docking og bruke ekstern skjerm, tastatur og mus når jeg er hjemme og ku bruke laptoppen som en "stasjonær" PC? Og så lurer jeg på en ting i forhold til bruk av f.eks. snagit og andre skjermdumpprogrammer. Hvis jeg klipper ut 250x250px på en 15 tommer skjerm vil dette da tilsvare det samme på en 13 tommer skjerm? Altså hvis jeg klupper ut 250x250px på en 13 tommer vil jeg da klippe ut samme området med samme antall px, eller vildette området gi mindre antal px på 13 tommer skjermen? Jeg ser at de på 13 har 128 eller 256 SSD. Kan jeg koble til en ekstern harddisk som fungerer som lagring på lik linje med en stasjonær PC når jeg er hjemme? Til bilder, video og tyngre dokumenter. Og så til sist, hvis det er mulig å bruke laptopen på denne måten, må lokket/skjærmen være åpen eller kan den være lukket? Jeg tenker da på forstyrrelse fra lyst på skjermen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Da trenger du en bedriftslaptop. Disse kommer gjerne med støtte for bruk med docking. Selv har jeg en ultrabook som kan brukes med en fullverdig dockingstasjon. Og til docking-stasjonen kan jeg koble til 2 skjermer over DVI eller DisplayPort. Og nei, jeg snakker ikke om USB-baserte docking-stasjoner. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Anbefaler NAS overfor ekstern harddisk. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 jeg egentlig en 15 skjerm. Er det mulig å bruke docking og bruke ekstern skjerm, tastatur og mus når jeg er hjemme og ku bruke laptoppen som en "stasjonær" PC? Ja. Og så lurer jeg på en ting i forhold til bruk av f.eks. snagit og andre skjermdumpprogrammer. Hvis jeg klipper ut 250x250px på en 15 tommer skjerm vil dette da tilsvare det samme på en 13 tommer skjerm? Altså hvis jeg klupper ut 250x250px på en 13 tommer vil jeg da klippe ut samme området med samme antall px, eller vildette området gi mindre antal px på 13 tommer skjermen? Kjem ann på kva oppløysina er på skjermane, ikkje kor store skjermane er. Jeg ser at de på 13 har 128 eller 256 SSD. Kan jeg koble til en ekstern harddisk som fungerer som lagring på lik linje med en stasjonær PC når ]jeg er hjemme? Til bilder, video og tyngre dokumenter. Og så til sist, hvis det er mulig å bruke laptopen på denne måten, må lokket/skjærmen være åpen eller kan den være lukket? Jeg tenker da på forstyrrelse fra lyst på skjermen. Du kan sette det opp slik at pcen ikkje går i devale når du lukkar skjermen ja. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Du kan sette det opp slik at pcen ikkje går i devale når du lukkar skjermen ja. Legg merke til at dette ikke er lurt med alle PCer. Mange bærbare i dag (deriblant min) har utblåsning i skjermfestet, som gjør at det blir tett når man legger ned skjermen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Du kan sette det opp slik at pcen ikkje går i devale når du lukkar skjermen ja. Legg merke til at dette ikke er lurt med alle PCer. Mange bærbare i dag (deriblant min) har utblåsning i skjermfestet, som gjør at det blir tett når man legger ned skjermen. Jo - men med PCer som er designet for docking stasjon er det meningen at laptop skjermen skal være lukket.Man må det også i en del sammenhenger ved 2 og 3 eksterne skjermer (man oppnår et maksimum). Har hatt en mengde ulike PCer fra dell,hp,lenovo bedriftstypen opp i gjennom årene. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Det er mulig å gjøre noe lignende av det du beskriver ved å koble til en skjerm til maskinen via HDMI eller VGA også koble til mus og tastatur via USB om det er det du vil. Har selv gjort dette, bortsett fra at jeg har latt taststuret på den bærbare maskinen bli, og jeg er meget fornøyd med den 24" skjermen samt musen ved siden av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå