atwater Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Kjøpte en MacBook Pro 13" Retina Late 2013 i slutten av Januar. Helt siden dag 1, så har jeg opplevd at maskinen fryser 3-4 ganger i uka uten forvarsel.For å få maskinen til å fungere igjen, så må jeg holde inn av/på knappen til den skrur seg av. Bruker maskinen til jobb og kjører disse programmene mest:ChromeLyncSkypeCitrixNumbersPagesSpotifyLeste litt rundt på nettet og fant en mulig kilde i Chrome, så jeg testet både Firefox og Safari 1 uke hver, men fortsatt så fryser maskinen seg.Er det noen som har vært borti dette før og eventuelt klart å løse det? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hvis du har testet deg litt fram virker det som om maskina har godt av å få en reinstallasjon. Det er en partisjon på maskinens lagringsmedia som er satt av til installasjonsfiler for operativsystemet. Hold inne alt/option når maskina starter opp, så får du alternativet å starte opp fra recoverypartisjonen. Jeg anbefaler da å formatere hele disken før du gjennomfører installasjonen. Da er du sikker på at alle gamle filer blir borte. Husk å ta backup først. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Takk for svar, jeg har nå formatert hele diske og installert Mavericks på nytt. Utrolig at dette må gjøres på en MAC som er 1 måned gammel Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Det skal normalt ikke være nødvendig på en ny Mac. Mistenker maskinvarefeil, enten minne (RAM) eller disk. Ta en diagnose av maskinvaren. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Tok en diagnose av maskinen min nå og den fant ingen feil... Reference code: ADP000 Nå formaterte jeg maskinen i går kveld og ikke opplevd enda at maskinen har stoppet opp. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Da får vi håpe at problemet lot seg løse med en re-installasjon av OSX Krysser fingrene! Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Får håpe det ja! Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei, Eg har og problemer med ein Macbook pro late 2013 som eg kjøpte i Januar. Fryser normalt sett ein gong annakver veke. Gidder eigentleg ikkje å bry meg så mykje om det, sjølv om det er irriterande når det skjer. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei, Eg har og problemer med ein Macbook pro late 2013 som eg kjøpte i Januar. Fryser normalt sett ein gong annakver veke. Gidder eigentleg ikkje å bry meg så mykje om det, sjølv om det er irriterande når det skjer. Løsningen er nok det samme som jeg skrev over! Test det ut! Lenke til kommentar
atwater Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Reinstallasjon av macen hjalp noen dager, men nå er det tilbake til det gamle og litt til.. Maskinen fryser 1-2 ganger daglig nå Endret 18. mars 2014 av Nyrili Lenke til kommentar
Munty Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Reinstallasjon av macen hjalp noen dager, men nå er det tilbake til det gamle og litt til.. Maskinen fryser 1-2 ganger daglig nå Da anbefaler jeg deg å bruke garanti/reklamasjonsretten du har på maskina. Du kan levere den inn til f.eks. Humac eller Eplehuset. Om maskina er over ett år gammel må du ha kvitteringa på kjøpet for å ta det som en reklamasjonssak. Husk å ta backup av alt før du leverer den inn, og si at du selv har prøvd en reinstallasjon av systemet. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Hmm, var det var jeg redd for ja.. Da ble det 3 uker uten min elskede MAC da.... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hmm, var det var jeg redd for ja.. Da ble det 3 uker uten min elskede MAC da.... Vanlig servicetid hos Eplehuset i Oslo og Sandvika er per dags dato 5 - 7 dager. Det kan variere noe, men 3 uker kommer det ikke til å ta. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Siden jeg kjøpte den på Expert, så må jeg vel levere den inn der.. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Oppdatering av hva som har skjedd: Jeg leverte maskinen hos Humac Vika forrige fredag og jeg fikk den tilbake i dag. De har kjørt diagnostikk testing, stresstestet den i 3 dager, men ikke klart å finne feilen. Så jeg fikk tilbake maskinen og måtte betalte 550,- for ingenting. Blir spennende og se om maskinen fryser noe de neste dagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå