mobilen.no Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Med ett begynte musikktjenesten Spotify å sende musikken min til feil mobiltelefon.Refleksjon: Merkelig Spotify-glipp skapte trøbbel Lenke til kommentar
NilesN Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Mitt forslag vil være enten en feil eller noe med Spotify Connect. Hvis begge enhetene er innlogget med samme konto, kan man bruke Connect til å velge hvilken enhet lyden skal sendes til. Dette fungerer uavhengig av om den ene er på wifi og den andre på mobilnett. Eneste forutsetning er at det brukes samme konto. Dette valget får du opp om du trykker på volumsymbolet i appen, da dukker det opp en liste med enheter du kan styre fra f. eks mobilen. Selv bruker jeg denne tjenesten til å spille musikk fra Ipaden som er koblet til airplayhøyttalere, så kan jeg bruke androidtelefonen min som fjernkontroll om jeg ønsker 2 Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Dette skjedde med meg også. Hadde tlf koblet til anlegget i maxitaxien jeg kjører , plutselig så endret musikken seg til noe annet en hva fulle folk vil høre på. Fant ut at samboeren min satt å hørte på musikk hjemme! Var ganske komisk 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Dette har hendt med meg også, nesten daglig. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det er nå slik det skal fungere.Du velger hvilken enhet du vil spille av på. Andre enheter fungerer som fjernkontroll. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det er nå slik det skal fungere.Du velger hvilken enhet du vil spille av på. Andre enheter fungerer som fjernkontroll. Det skal ikke være slik at den automatisk begynner å spille av musikk på andre deviser når en begynner å bruke Spotify. 2 Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Det er nå slik det skal fungere.Du velger hvilken enhet du vil spille av på. Andre enheter fungerer som fjernkontroll. En ny funksjon åpner for å spille av på andre tilgjengelige enheter. Men her ser denne funksjonen ut til å leve sitt eget liv. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Opplever dette daglig jeg. Jeg og min samboer deler samme Spotify og laster ned lister til mobilene. Den siste tiden har jeg hatt problemer med SD kortet så jeg har ikke kunne lastet ned listene som før og har derfor streamet. Resultatet er at jeg plutselig hører på en helt annen sang enn hva jeg trykket på og hørte på siden hun er online samtidig. En merkelig feil uten tvil, men jeg har egentlig ikke tenkt over det Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det er nå slik det skal fungere.Du velger hvilken enhet du vil spille av på. Andre enheter fungerer som fjernkontroll. En ny funksjon åpner for å spille av på andre tilgjengelige enheter. Men her ser denne funksjonen ut til å leve sitt eget liv.Har ingen problem med dette. Det er jo bare å velge rett enhet. Begge kan selvfølgelig ikke høre på musikk samtidig uten at en er offline. Lenke til kommentar
Kraaketaer Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 "Hei. Jeg er journalist i en teknologipublikasjon, og når en merkelig "feil" dukket opp i en tjeneste jeg bruker valgte jeg å skrive en clueless artikkel om dette heller enn å kontakte kundeservice eller prøve å se etter en måte å korrigere feilen på." Because that makes total sense. Du har altså ikke fått med deg Spotify Connect? Når flere enheter er knyttet til samme konto må man velge én enhet å spille av til. Ikonet for dette er et grønt symbol som dukker opp i nedre høyre hjørne av avspillingsvinduet på enheten (samme plass som volumkontrollen). Trykk på den, velg riktig enhet, problem solved. Og ja, Spotify virker bare på én enhet pr. konto til samme tid - det er tross alt en personlig tjeneste, ikke et familieabonnement. Ja, dette er nytt, og man har kanskje ikke blitt introdusert eksplisitt for det. Men det er en BRA funksjon, og gjør at man ikke trenger tredjepartsprogramvare for å styre spotify på en annen enhet. At en journalist er såpass UI-analfabet at han ikke klarer å pønske ut dette må i så fall tas på egen kappe. Idiotisk artikkel. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Fint du får med deg at denne funksjonen begynner å sende musikk til andre enheter som en i utgangspunktet ikke har valgt å spille av på. Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hvordan får man den låsskjermen som Samsungen til høyre har? Den så veldig flott ut! Lenke til kommentar
Even mikal Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 tror det er helt normalt noe helt nytt har hatt det selv..hørte bare en rar lyd og så viste det seg at nettbrettet har begynt og spille musikk helt automastisk Lenke til kommentar
LeifBirger Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Skjedd samme med meg for et par dager siden Lenke til kommentar
pettaroni Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hvordan får man den låsskjermen som Samsungen til høyre har? Den så veldig flott ut! Den er en av de nye funksjonene som kom med nyeste oppdatering Lenke til kommentar
Revox Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har opplevd å kunne spille av på pc og på mobilen samtidig, noe jeg ikke kunne gjøre før. Men har til gode at den ene enheten overstyrer den andre. Hadde gjort seg om samboeren satt hjemme med ungene å satte igang Kaptein Sabeltann på min mobil som er på jobb. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg lurte samboeren min med dette for noen dager siden. Hver gang hun trykket play så trykket jeg pause, eller byttet sang etc. Hun trodde det var noe feil med telefonen sin eller signalet, hehe Vi fikk oss begge en god latter når jeg avslørte spøken! 1 Lenke til kommentar
Andy-J Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Har også dette problemet. Forekommer når jeg har hørt på musikk på telefonen (note 2) og skal høre på musikk på ipaden. Da vil musikken komme på telefonen, og om jeg trykker på spotify connect-symbolet viser det at ipaden er valgt som avspillingsenhet. Ingen forskjell om jeg velger telefonen som avspillingsenhet for så å velge nettbrettet igjen. Det som fungerer for meg er å lukke spotify-appen på telefonen. Lenke til kommentar
thelegendarykite Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Logg ut på den telefonen du ikke bruker Lenke til kommentar
hihans Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Når poden spiller av spotify (min konto) på sitt nettbrett, starter spotify-appen på min telefon også ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg