hamiso Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Opplevde i dag at min Macbook pro 2012 brått slo seg av, og ikkje lar seg slå på igjen.Straumkabelen blinkar grønt, medan kona sin (macbook pro)kabel blinka gult då eg prøvde å kobla den til.Dette skjedde samstundes som at eg kobla til iphone-en via eit iphone-batterideksel (som har ein 30 pins kontakt) og ein uoriginal usb-kabel.Kan det vera årsaka?Eller kan dette løysast på ein enkel måte før eg kontaktar Apple-kundekontakt?Er det forresten vederlagsfritt å bruka kundekontakten til Apple når maskinen er kjøpt på Elkjøp? Lenke til kommentar
K N Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det har jeg opplevd et par-tre ganger på min Macbook, altså at den ikke vil skru seg på. Løsningen er å skru av bakdekselet og koble ut tilkoblingen for batteri, og koble den til igjen. Det tar litt tid å skru av bakdekselet, men der har du penger spart Lenke til kommentar
hamiso Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 ok. Det var noko slikt eg håpa på. Har verktøyet klart, så skrur opp så snart eg kjem heim. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Prøv å resette SMC. Her er en guilde, litt ned på siden. Lenke til kommentar
hamiso Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Ok. Takk begge to. Det stemte i alle fall det med å kobla av og på batteriet. Macbook-en er nå oppe og går igjen. Men skal ta med meg tipset om SMC, dersom det same skjer igjen. Det einaste eg er litt usikker på, er om dette kan ha noko å seia for garantien. Kom til å skrua opp dei to skruane til batteriet med litt feil verkty, innan eg såg at det ikkje var nødvendig og at det berre var å kobla av kabelen. Så vidt eg veit har Apple ei niditig skjekkliste i forhold til garanti. På den andre sida blir det for dumt å levera maskinen inn for noko sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå