petter_n Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg kjører en ftp server med MS IIS 5.0 Jeg sitter bak en adsl router fra Nextgentell og der har jeg satt, "set nat entry add (lokalIP) 20-21 (eksternIP) 20-21 tcp" Dette har fungert bra og gjør det også fortsatt men jeg får noen feil meldinger som jeg ikke fårstår, kann noen hjelpe meg? Meldingene er: 500 Invalid PORT Command. Port failed 500 Invalid PORT Command. PASV 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,0,0) connecting data channel to 0.0.0.0:0 address not available; the specified address is not a valid address for this machine. Kann noen fortelle meg hva dette betyr og hvorfor. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Antakelig må du også adde nat entries for passive port range i routeren.. [ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-02-17 21:11 ] Lenke til kommentar
tZar Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Du kan også sjekke hvordan det går å disable passive mode i ftp klienten... Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Har prøvd begge deler men det hjelper ikke. hva mener du med å adde natentris får passivmod "Heia"? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Gå på IRC, server irc.homelien.no (er ikke sikker på hva slags ***NET det er) Join #NGT og skrive ??Ftp eller spør litt rundt. De kan alt det der Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: Corn skrev (2002-02-17 22:09):Gå på IRC, server irc.homelien.no (er ikke sikker på hva slags ***NET det er)Join #NGT og skrive ??Ftp eller spør litt rundt. De kan alt det der Hvis den kanalen hadde eksistert på efnet (homelien)... Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 #nextgentel på efnet eksisterer ivertfall. Der er det en god del med peiling. En side jeg kan anbefale deg når du skal sette opp ftp med ngt er http://www.nergal.homeip.net/art_ftp.php . Der står det sikkert noe som kan hjelpe deg. Ville ha prøvd meg litt med bulletproof ftp server. Den kan du laste ned gratis og prøve i 30 dager og den har funket helt fint hos meg. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 den irc kanalen er ikke noe godt alternativ, det er ikke så lett å få seriøs hjelp der. Men den nergal siden er bra. Problemet mitt er ikke i ngt routeren.Jeg lurer på om noen hvet hva dette betyr eller hvorfor jeg får denne meldingen. 500 Invalid PORT Command. Port failed 500 Invalid PORT Command. PASV 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,0,0) connecting data channel to 0.0.0.0:0 address not available; the specified address is not a valid address for this machine. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Whops, min feil sry. Tenkte på #nextgentel Men det er vel ikke så farlig om jeg blander bittebitte litt? Jeg fikk nå god hjelp med min ftp server der Lenke til kommentar
Pirken Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 500 Invalid PORT Command. Port failed 500 Invalid PORT Command. "har jeg fått på min og en del ganger vist folk bruker cute ftp for å logge seg på.." PASV 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,0,0) connecting data channel to 0.0.0.0:0 du må sitte opp din interne ipadresse på passiv mode i ftp serveren.. Routeren din må jo vite til hvor den skal sende pakkene... i Routeren min har jeg satt opp virtuel server til den interne ipadressen.. å da funker det helt topp.. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Takker for alle fine svar, har fått løst det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå