Gå til innhold

World Wide Web: 25 år og stadig viktigere. (WWW = 666?)

Anbefalte innlegg

Burde du ikke bare droppe å bruke internett da?

Dette er i sannhet et betimelig spørsmål. Men også et komplisert spørsmål. Dersom jeg klarer å skape en bedre kontaktflate med mennesker ute i det "virkelige" liv, ja da bør det fremmedlandske garnet vike.

Samtidig ser man personer som oppretter en virksomhet via youtube, der det legges ut videoer til kunnskap og man får "subscribers" som mottar forbønn og befrielse over telefon. Dette er i sannhet en interessant ting, og jeg ser slike som når hundrevis og tusenvis av hungrende mennesker på denne måten.

Abigor: Dersom man skal uttale seg negativt om enevelde eller diktatur, er det vel på sin plass å nevne hvilket rike djevelen ønsker å ha her på jorda. Jeg tviler faktisk på at et slikt rike ville vare særlig lenge, fordi djevelen stadig prøver å drepe og ødelegge folk. Så et slikt rike uten noen guddommelig innflytelse... Vel, jeg har problem med å se hvordan det skulle fortsette fra generasjon til generasjon.

Og i tillegg det at Gud holder oppe jordas grunnvoller og naturen... Vi kan ikke greie oss uten naturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bibelens gud som stadig prøver å drepe og ødelegge folk. Guden krever drepe eller gjøre mennesker til slaver.

Mytene er ikke få der guden din har sørget for effektiv dreping i krig. Og han står ikke i veien for å drepe barn, hele familier og byer. Ja til og med det var ikke nok, bibelens gud drepte like så godt nesten alle menneskene på jorda. Og ifølge bibelen så ofret de som trodde på guden din barna sine til ham. I gjengjeld så hjalp guden til i kriger slik at de som ofret vant.

Hvem har djevelen drept? Noen i det hele tatt?

Et rike uten innflytelse fra din gud. Det ser vi jo i Norge. Vi ser det i store deler av Asia. Og flere land i Europa sammen med USA har jo et strengt skille mellom stat og religion.

Og det fungerer fra generasjon til generasjon. Og resultatet er jo sterk kontrast til hvordan vi levde da de kristne hadde makta. Mennesker blir ikke lenger torturert og drept dersom de ikke er kristne og mennesker blir ikke brent levende. Det er jo en fordel.

Guden din er ikke sterk nok til å holde oppe jordas grunnvoller og naturen.

Naturen og jorda har eksistert lenge før guden din og opprettholder seg selv helt utmerket ved hjelp av evolusjon og energien sola gir oss.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem har djevelen drept? Noen i det hele tatt?

Ja, skjerp deg. Ikke far med sånne unøyaktigheter. Naturligvis har djevelen drept noen i følge troen:

20080714-killcount.jpg

Merk at Gud kun skapte fri vilje i mennesker, så de siste 10 der var ikke nødvendigvis med vilje.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye poeng i å fortsette diskusjonen, men husk at hvis det ikke hadde vært for Slangen i Paradis, hadde mennesket ennå hatt tilgang til og levd i Paradis, Edens hage.

Grunnen til at vi bør jage etter å komme til himmelen, er at denne tilværelsen er hva alle mennesker dypest sett ønsker seg. Man lengter etter kjærlighet, etter å være et vakkert sted der man kan gå i vakre hager, og spise av livsens tre.

Lenke til kommentar

Et rike uten innflytelse fra din gud. Det ser vi jo i Norge. Vi ser det i store deler av Asia. Og flere land i Europa sammen med USA har jo et strengt skille mellom stat og religion.

Hva er det du mener med dette, kan du forklare det litt bedre?

Bibelen ble skrevet med det formål å ødelegge livene til folk.

At kristendommen har blitt brukt som unnskyldninger for grusomheter i tusenvis av år er klart, men nei, bibelen ble ikke skrevet med det formålet å ødelegge livene til folk.

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye poeng i å fortsette diskusjonen, men husk at hvis det ikke hadde vært for Slangen i Paradis, hadde mennesket ennå hatt tilgang til og levd i Paradis, Edens hage.

Husk at slangen i paradis bare er en historie som er stjålet fra en eldre sumerisk historie, der de har vridd litt på innholdet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du farer med løgn så behøver vi ikke fortsette. Du kan ikke påstå at djevelen ønsker å drepe mennesker når det er guden din som ifølge bibelen har drept tusener på tusener av barn, familier, byer, ja drept en hel verden!

Bibelen forteller helt klart om en gud som elsker å drepe mennesker og gjøre dem til slaver:

«I vinpressen tråkket jeg alene,

ingen av folkene var med meg.

Jeg tråkket på dem i min vrede

og trampet dem ned i min harme.

Blodet deres sprutet på klærne mine,

hele drakten min ble tilsølt.

For jeg hadde hevnens dag i hjertet,

året for å løse ut var kommet.

Jeg så meg om, det var ingen som hjalp,

jeg undret meg, men fikk ingen støtte.

Armen min hjalp meg,

og harmen min støttet meg.

Jeg trampet folkene ned i min vrede

og knuste dem i min harme,

og blodet deres lot jeg renne til jorden.»

Grunnen til at vi bør jage etter å komme til himmelen, er at denne tilværelsen er hva alle mennesker dypest sett ønsker seg. Man lengter etter kjærlighet, etter å være et vakkert sted der man kan gå i vakre hager, og spise av livsens tre.

Det er feil. Himmelen er dypest sett det stedet jeg hater mest, jeg ønsker heller en evighet i helvete enn et sekund i himmelen. Med mindre det er snakk om et angrep for å knuse perleporten, brenne ned himmelen og skyte alle englene. Dypest inni deg vet du at dette er hva jeg ønsker.

At kristendommen har blitt brukt som unnskyldninger for grusomheter i tusenvis av år er klart, men nei, bibelen ble ikke skrevet med det formålet å ødelegge livene til folk.

At kristendommen er blitt brukt som unnskyldning for godhet av noen mennesker i nyere tid endrer ikke formålet forfatterne hadde med bibelen som redskap for å ødelegge livene til mennesker.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vi er slaver uansett, vi bør ta et aktivt valg om vi vil være slaver av Jesus eller djevelen. Vi kan ikke ha "to herrer" sier Jesus.

Det er ingen som er slaver av djevelen. Så lenge man slipper ut av kristendommen er man fri.

Fri fra den grusomste slavedriveren og folkemorderen man kan forestille seg.

Du sier at djevelen ønsker å drepe mennesker. Det er jo feil? Hvem har djevelen drept?

Gud ifølge bibelen har jo drept tusener på tusener av mennesker, barn, familier, byer, ja som du sikkert vet, guden din drepte like greit nesten alle mennesker i hele verden.

Hvis vi snur om på det du sa så stemmer det bedre med bibelen:

Gud ønsker å drepe mennesker. Men gud ønsker også å gjøre mennesker til sine slaver.

Det er derfor hatet stikker så dypt, et brennende hat som aldri slukker. Evig er krigen mot lyspesten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Djevelen sender mange til helvete, men får også mange til å dø ved å drive dem til selvmord, ramme dem med sykdom, ulykker, verdenskriger, o.l.

Tror du at de som er med i mafiaen er særlig glade i hverandre? Å neida. Dersom de ikke er nyttige lengre, er det bare å få dem unna. Det er manipulasjon og kontroll.

Lenke til kommentar

Hvem sender djevelen til helvete? Hvem er "mange"?

Jeg har problemer med å skille det du sier fra løgn.

Hvis jeg sier at djevelen sender ingen til helvete, hvem av oss har rett og hvorfor?

Vi vet jo alle, slik det er skrevet i bibelen, at gud driver mennesker til krig mot hverandre og bistår i effektivisering av drepingen der (til de som har ofret barna sine til ham).

Mafia er som oftest kristne, slik som den italienske og flere amerikanske. Det er gud som står bak flom, ulykker, sykdommer.

Har djevelen skapt parasitter? Eller er dette guds skapninger?

Finnes vel fler mennesker som har tatt selvmord på grunn av bibelen enn på grunn av djevelen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg har rett f.eks. fordi folk gidder å infiltrere menigheter for å skape konflikter og fristelser. Hvorfor skulle de gidde noe så kjedelig som å gå i kirka, hvis det ikke var fordi det eksisterte en åndelig krig?

Folk bruker energi på å prøve og fjerne Bibelen, og de bruker energi på å spotte Gud på diskusjonsforum. Slik du og mange andre gjør, mens dere egentlig kunne ha kost dere og nytt livet.

Lenke til kommentar

Hvilke religiøse grupper blir ikke infiltrert av fiender for å skape konflikter og fristelser?

De fleste som går i kirka i Norge idag gjør det ikke på grunn av åndelig syn.

Heldigvis var det feil det du sa om at satan ønsker å drepe mennesker.

Det er jo helt motsatt ifølge bibelen, gud er den som utfører folkemord og dreper en hel planet?

Hvem har djevelen drept?

Jeg vet ikke hvor strengt du tolker bibelen, men du har hvertfall en helt unik måte å tolke det på. Ikke så mange andre kristne er enig med deg i måte du tolker ting på Frankline.

Men nå skal jeg kose meg med livet, et liv i fred og frihet uten din gud.

Lenke til kommentar

At kristendommen er blitt brukt som unnskyldning for godhet av noen mennesker i nyere tid endrer ikke formålet forfatterne hadde med bibelen som redskap for å ødelegge livene til mennesker.

For noe vas, du har ikke noe grunnlag for å påstå dette i det hele tatt. Usaklig å påstå at du vet hva ett x antall forfattere hadde som formål, spesielt ettersom de ikke skrev på samme tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men påsto ikke du nettopp hva forfatterne ikke hadde som hensikt?

Jeg påsto at den ikke var skrevet med det formålet å ødelegge livene til folk, etter du påsto dette. Kan du bevise dine påstander eller vil du bare kverulere?

Lenke til kommentar

Du har kommet inn i en ganske polarisert diskusjon som ikke legger vekt på nyanser, bevis eller argumetnasjon. Det er bare å spy ut det du måtte ha av kontroversielle meninger.

Du får starte en diskusjon uten radikale fanatikere og kristenfundamentalister så kan jeg gi et mer nyansert syn der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...