Gå til innhold

World Wide Web: 25 år og stadig viktigere. (WWW = 666?)

Anbefalte innlegg

Og under astralreiser er det helt umulig å se edderkopper, det har heller aldri skjedd.

Hvordan vet du det?

På samme måte som du vet dette:

Miljøene i filmer og dataspill tilsvarer ofte de miljøene som okkultister ser i sine astralreiser.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme måte som du vet dette:

Miljøene i filmer og dataspill tilsvarer ofte de miljøene som okkultister ser i sine astralreiser.

Det tror jeg ikke...

Ateister vil naturligvis synes at dette med Lucifer høres ut som riv ruskende galskap. Men det er faktisk kanaler som prøver å gjenopprette Lucifers ære. Som tenåring leste jeg bøkene til rosenkorsmedlemmet Margit Sandemo.

(Medlem av rosenkorsordenen eller Rosicrusians) Nå nylig leste jeg at de er Lucifertilbedere, noe som stemmer svært bra med bøkene hennes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nylig leste jeg at du er Lucifertilbeder, noe som stemmer ganske bra med tekstene dine.

Jeg har aldri sett noen stille religionen sin i så dårlig lys som deg.

For en som lever i en verden der alle som ikke støtter deg er satanister så er det kanskje ikke så rart at du skriver slik du gjør. Om en forfatter ikke er kristen så kan vel alt denne forfatteren står for sees på som et uttrykk for å hedre Satan.

Ganske ekstrem tankegang, omtrent slik som George W. Bush sa.

bush-with-us-or-with-the-terrorists.jpg

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bedrøver meg at noen kan tro på sånt som du gjør. I mangel på annet å si, vil jeg råde deg til å tro mindre på lugubre kilder og sjekke mer kritikken av kildene dine.

Sandemo skrev fantastisk kioskliteratur. Hvis noen lot seg påvirke av dette i retning lucifer-tilbeding, er det dem det er noe feil med, som ikke bare tror på eventyr, men leser noe bak eventyret som slett ikke står der. Men i virkeligheten er det ingen som har gått den ruta til lucifer-tilbedring, og dermed er det de du tror på som har et problem, og dermed du.

Det er ikke alle som har de nødvendige filtrene for å tåle å ha tilgang til all den merkelige informasjonen på internett. Jeg velger å tro at du har dem, at de bare er slått av i et svakt øyeblikk.

Fra nå av håper jeg du slutter å la andre gjøre tenkinga for deg. Eller i alle fall finne noen normale mennesker for å gjøre det.

Jeg blir oppriktig bedrøvet. Og mister troen på menneskeheten enda litt.

Lenke til kommentar

Er det ikke 616 som er dyrets tegn, og ikke 666?

De eldste versjonene av skriftene sier 616, mens nyere oversettelser sier 666, som jo må være en eller annen form for oversettelsesfeil eller no...

Og da faller hele teorien til trådstarter i grus :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle bare visst hvor lite dere skjønner. Det er mer skremmende det. Folk skjønner ikke hvordan de langsomt og sikkert lar seg forderve av negativ eim og symbolikk.
Kikker med halv øye på Grand prix greia. Det er slående exempel på utviklingen. Før var det noelunde anstendig, nå er det fullt av avkledde tatooverede griseri, skjeggete damer, djevelske tegn og symboler og babylonske hedenske omgivelser som prøver å vokse til himmelse i gigantomani. Åpne øynene og se litt da. Det er ganske forunderlig. Og skremmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er fordervelse? Det du ikke liker?

Hva er griseri? Det andre liker?

Er tattovering negativt? Fordi du sier det?

Hva er djevelske symboler egentlig? Fravær av kors?

Høres ut som du er ganske stor på deg selv her.

Så fort en generasjon ikke gjør nøyaktig slik forrige generasjon ønsker, så hagler beskyldningene som svovel ut av en vulkan.

Tro ikke at de som var gamle da du var ung forbannet datidens eurovision som hedensk og usømmelig propaganda for å forgifte de unge.

Den skaden har tydeligvis gjort seg gjeldende hos deg.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du misforstår. Det er mønsteret i utviklingen man blir bevisst på, ltså hvilken retning det drar i. Og der finner man mye av fasiten i det Bibelen sier.

Hvor skal det ende, eller når skal det snu? Skal det fortsette i samme retning til det blir lovlig å ha sex på scenen, eller torturere og endog myrde noen på scenen?

Det skjer parralellforskyvninger i nedover hele systemet her hele veien skjønner du. Det ene legger føringer for det andre osv osv..

Lenke til kommentar

Vi kan jo se på tankegangen din i en større kontekst.

Hver generasjon vil fordømme sin neste, med anklager om ulydighet, umoral og selvforherligelse.

Slik har det jo alltid vært. Var det ikke Sokrates som sa:

«Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere.»

Du sier at mye av fasiten finner du i Bibelen. Hvilken fasit da? Din fasit? Jeg har lest bibelen og ikke funnet noen fasit der. Kanskje du ikke leste nøye nok? Kanskje du bare tenkte "oi, her står det noe om jesus, dette må være sant"?

Hvor skal det ende?

I det ene sekundet har vi religionsfrihet, ungdommer som danser og spiller musikk.

Skal det fortsette i denne retningen så vil vi jo ha fred og frihet inn i all overskuelig fremtid.

Nei her må vi nok ha kirkens jerngrep over samfunnet igjen.

Vi bør forby alt som Delvis ikke liker. Delvis liker ikke tattoveringer, så det må forbys. Delvis liker ikke hedendom, så det må forbys. Delvis liker bare kristendom, så dette må bli påbudt. Fra nå av burde bare prester få lov til å delta i Eurovision.

Hvis ikke vi snur trenden og gjør alt slik Delvis vil, så blir kanskje resultatet tortur og mord?

Historien viser at når slike som Delvis faktisk hadde makten og styrte samfunnet, så var nettopp drap og tortur resultatet.

Jeg må bare smile av tanken på våre forfedre som ble forskrekket over hvor "uhedenske" barna var blitt, at noen av barna hadde sluttet å gå med hedenske symboler og ja til og med noen barn hadde begynt å tro på jesus! For en ulykke. Hva skulle det neste bli? Drap og tortur?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å forby, eller at Kirke eller noe skal ta grep. Det er bare snakk om evne til å observere at gangen i utviklingen samsvarer med feks beskrivelser i Bibelen. Og den er ikke til å ta feil av. Renhet, redelighet, trausthet, fredelighet, takknemlighet og nøysomhet er på vikende front i forhold til stormannsgalskap, støy, jag, selvforherligelse, selviskhet, idoldyrkelse, økende sexfixering, voldsunderholdining og vulgær livsførsel - mer og mer.

Lenke til kommentar

Hvis du leser bibelen så skjønner du fort at her kan den tolkes akkurat slik du ønsker.

Vil du at bibelen skal forutsi 9/11? Du kan tolke det dit. Vil du at bibelen skal støtte drap? Du kan tolke det dit. Vil du at bibelen skal forutsi hvem som vinner Eurovision 2014? Du kan tolke det dit.

Du kan lese det akkurat slik du vil, for bibelen er full av feil og selvmotsigelser, og det er helt opp til deg hva du vil vektlegge.

Hvis du vil ha skikkelige religiøse skrifter med hold i, ikke slik fremmed asiatisk spirituelt junk som bibelen er, så burde du sjekke ut Håvamål eller andre dikt fra den Eldre Edda. Der er det mye heftigere saker.

Så ser vi jo en god utvikling av at de kristnes selvopphøyelse, maktsyke, pengegriskhet, imperialisme og tvang er på vei ned i samfunnet. Dette erstattes gradvis med individuell frihet, menneskerettigheter, religionsfrihet, politisk frihet, ytringsfrihet.

Alle slike verdier var det første de kristne fjernet når de kom til makta. Etter 1000 år med denne pesten begynner vi å smake på vår rett til frihet. Kristendommen har jo alt for lenge dyrket svakhet som sin fremste kvalitet i befolkningen. På tide at vi får vår opprinnelige styrke tilbake.

Ikke glem at krigen mot jesus og bibelen er evig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

For en som lever i en verden der alle som ikke støtter deg er satanister så er det kanskje ikke så rart at du skriver slik du gjør. Om en forfatter ikke er kristen så kan vel alt denne forfatteren står for sees på som et uttrykk for å hedre Satan.

Ganske ekstrem tankegang [snip]

Her er jeg jo nødt til å minne om noe Jesus sa, nemlig at Den som ikke er med meg, er mot meg.

Og hva Rosenkorsordenen var... eksisterer de ikke ennå?

Få som har lest Sagaen om Isfolket, vil være i tvil om at det er et forsøk på å gjenopprette Lucifers ære. Blant mange andre ting. Sandemo la jo også til et ekstra bind, "Er det noen der ute?" der hun skrev om at dette skjedde nærmest med automatskrift, og at hun følte Lucifers tristhet (eller lignende tøv). Tro meg, jeg vet dessverre mye om temaet. Isfolket består av 46 bøker, pluss nr 47, "Er det noen der ute". Som skal være en slags personlig bekjennelse fra Sandemo. Hun elsker jo å snakke om seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt, samme sier George W. Bush. Det er en ganske ekstrem holdning.

Jeg kommer aldri til å tro deg, du vet jo ingenting om saken.

Donald Duck er jo satanisk da, siden ingen i Andeby støtter Jesus. Jøder, muslimer og buddhister er alle satanister da de ikke tror på samme religion som deg.

99% av alle mennesker som noen sinne har levd har vært satanister...

Litt av et verdenssyn du har!

Men du kunne blitt fanget i det samme selv.

Om ikke du støtter gresk religion så er du faktisk en gorgon og Hadestilbeder.

Om ikke du støtter norrøn religion så er du en niding og Heltilbeder.

Om ikke du støtter romersk religion så er du en ynkelig Orcustilhenger.

Om ikke du støtter kristen religion er du satanist.

Altså, det er en lang rekke religioner som kommer lenge før i køen av religioner som kan gi konsekvenser dersom man ikke støtter. Kristendommen som ganske ny religion kommer bakest i køen.

Så at noen fundamentalister kaller meg satanist er det minste jeg har å bekymre meg over. Hvis det er så viktig for deg at jeg er satanist så er det helt greit. Jeg kan være satanist for deg og tilbe Lucifer når det er dette du ønsker.

Kan jo spre rundt meg med sataniske og okkulte ord og uttrykk, bilder og musikk i samme slengen for å gjøre det komplett for deg?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha skikkelige religiøse skrifter med hold i, ikke slik fremmed asiatisk spirituelt junk som bibelen er, så burde du sjekke ut Håvamål eller andre dikt fra den Eldre Edda. Der er det mye heftigere saker.

Så ser vi jo en god utvikling av at de kristnes selvopphøyelse, maktsyke, pengegriskhet, imperialisme og tvang er på vei ned i samfunnet. Dette erstattes gradvis med individuell frihet, menneskerettigheter, religionsfrihet, politisk frihet, ytringsfrihet.

Akkurat, "mye heftigere saker". Det er det som pirrer deg; "heftige saker". Og hat mot den fredens kjaærlighetens budskap.

Ja det har vært mye misbruk og maktutøvelse i Jesi navn, men det er menneskene som misbruker skriften, og ikke skriften i seg selv. Det meste kan misbrukes i ond hensikt vet du.

Nå har ikke jeg noen klar formening om hvor 'riktig' Bibelen er, og selv om jeg opplever å være på vei mot tro, har jeg ikke opplevd frelse og blitt Troens Nådegave tildel. Og er forblitt en hedning til dags dato.

Men erkjennelsen sier meg mer og mer at det er sannhetens vei, hvertfall en av dem. Innerst inne vet jeg at jeg burde gitt alt jeg eier og har til de fattige, erkjent åpent mine synder og ugjerninger og bedt om tilgivelse. Har bedt om tilgivelse utallige ganger, og ber egentlig hver dag, uten å være sikker på hva jeg ber til. Men Gudsfrykten er der, og respekten for Den Hellige Ånd.

Men en ting har jeg hvertfall lært, har lært å se hvordan verden og menneskene langsomt og sikkert forderves og forledes. Og jeg settes på prøver hver eneste dag.

Samtidig mener jeg sannheten er å motarbeide sitt eget selvbedrag, og ikke godta aldring og død på den måten vi gjør. Dvs; genetikere og legevidenskap burde gjøre noe mer alvorlig for å få slutt på dette. Og menneskene burde i all hovedsak slutte få barn, slik at vi får satt en stopper for den groteske samsare ynglekarusellen.

Så her er det to ulike sanneheter som på sett og vis motstrider hverandre, og jeg sliter med å få dem til å gå i hop på forståelig måte. Men det kan la seg gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar

Kjernen i det Delvis sier nå er "jeg er bedre enn dere, og min forståelse er riktigere enn deres". Men Delvis er så begrenset i sin evne til å vurdere sine kilder for informasjon, at forståelsen er basert på hva som passer eksisterende synspunkt utelukkende, og til ingen grad realitetstesting. Jeg foreslår at Delvis forlater www dersom Delvis i noen grad selv tror på det Delvis sier. For sett utenfra så er du nå en del av det du selv tror er dansen rundt gullkalven. Men det passer vel ikke deg, som skal plukke de tingene som du vil?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du har på mange måter rett. Og det er forsåvidt det jeg også sier, at jeg ikke gjør som jeg burde med litt av hvert.

Men det er ikke snakk om "bedre enn andre", eller er det det? I såfall beklager jeg og kan ikke hjelpe for om det oppfattes sånn. Må jo bare si det slik jeg opplever det.
Den flisa kan jo snus på, og at deg og Abigore synes å framstå bedre enn feks Frankline, meg og flere. Alt etter hvor man befinner seg i bildet. Så akkurat det der syns jeg virker påtagelig og mer som en hersketrick, å beskylde andre for å tro de "er bedre enn deg" fordi de har andre synspunkter. Nuvel.

Når det gjelder kilder har det vært snakk om litt av hvert, og man må ha for øyet at ikke alt behøver være helt troverdig selv om det formidles av verdslig videnskap.
Uansett har ikke jeg heller (som sagt) noen klar oppfatning om og i hvilken grad de Bibelske skrifter stemmer eller ikke. Men det forhindrer uansett ikke at de peker på mye sant og riktig ved livet.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å tro at jeg er bedre enn deg, men jeg mener å tro at jeg er mer skeptisk til kilder.

I tillegg så ser jeg religionen utenfra, som er en fordel dersom man skal vurdere den i en bredere setting. En religion ble formet i en tid og et samfunn, og er tydelig preget av politikk og befolkningskontroll. Dersom man ser religionen innenfra, er det vanskeligere å se dette; at religion er et maktapparat adskilt fra det sekulære maktapparatet.

Det ser man også krigspolitisk, de landene som har "tatt kontroll" over religionen og underlagt det religiøse maktapparatet sitt eksisterende maktapparat, har hatt stor grad av indre kontroll, mens der religioner har fått utviklet seg fritt blir det borgerkrig. Selv Jesus-historen er historien om religiøst opprør mot et vaklende Romerrike. Også i Norge har vi hatt religiøs borgerkrig, men etter at religionen ble statsreligion og en del av det sekulære styringssettet har vi ikke hatt det. Nå har vi sluppet statsreligionen, så vi kan se fram til at nye maktstrukturer kommer til å bygge seg opp utenfor staten. Dette vil lede til indre uro igjen.

Hvis man ser på religion i et politisk synspunkt, så faller alt sammen på plass, ting er som ting er fordi folk trengte at ting skulle være sånn.

Hvis man ser på religion innenfra, så må man begynne å bortforklare ting og plukke de tingene som passer. Og da ender man opp i en "state of denial" og begynner å overføre disse uklarhetene til resten av verdensbildet sitt.

Det er enklere å forstå religion utenfra, men er man innenfor er det lite man kan gjøre med det.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt motsetningen, det blir bare en annen vinkling og den er helt grei.

Men om man kun vurderer sånn, hvorfor synes man annen (mer djevelsk/hedensk) religion eller tro er mer attraktiv, og "heftigere" som Abigor sier?

Tenk litt på det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...