Gå til innhold

World Wide Web: 25 år og stadig viktigere. (WWW = 666?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke nøytral og insinueringene dine har vært tydelige helt fra starten.

Når man leser den biten som står om 666 i Bibelen, så kan man jo berettelig begynne å lure litt, ettersom det er nevnt at "alle" må ha det etterhvert, man skal bruke til å "kjøpe og selge" osv.

Jo regner med at motstandere av Kristen tro vil bortforklare det etter alle kunstens regler, men for vi som er mer nøytrale virker det unektelig noe tankevekkende. En merkverdig tilfeldighet om det bare er det hvertfall.

Hvis du leser feks Åpenbaringsboken, er det pussig hvordan mye av de tegn i tiden man der peker på, ser ut til å harmonere.

For de som er nøytrale så er det overhode ingen merkverdighet her.

For de som er skapkristne så vil et ønske om at bibelen skal være troverdig og inneholde guddommelig profeti lett føre til vrangforestillinger.

Jeg har hørt alt mulig tull fra bibelen, profeti om twin-towers, verdenskriger og tv. Sist i rekka er tydeligvis web.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Javel. Å mene at man kan begynne å lure, og at det er underlig med tallet som betyr WWW anser jeg ikke som å insinuere, bare å lufte spørsmålet.

Men om du syns jeg insinuerer, får du selvsagt for all del lov å synes det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har sett de videoene der før, det er vanskelig som kritisk tenkende menneske å la seg overtale av slikt fundamentalistisk religiøst konspirasjonsvrøvl. Slike videoer fremstiller løgn fra start til slutt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hei, for dere som er interessert i anti-krist og den nye verdensorden, så har jeg sett noen interessante videoer som får en til å tenke på akkurat det. Handler om hvordan vi vikles inn i anti-krist symboler, og hvordan man selger sjelen sin til djevelen.

https://www.youtube.com/watch?v=eZ9MprYzxyA&list=PLvEXra_pkuONx0DAI3igzH28eCZtZIzSe

Hvordan kan alle disse sombolene være relevante når de fleste ikke aner hva de betyr?

Lenke til kommentar

Hei, for dere som er interessert i anti-krist og den nye verdensorden, så har jeg sett noen interessante videoer som får en til å tenke på akkurat det. Handler om hvordan vi vikles inn i anti-krist symboler, og hvordan man selger sjelen sin til djevelen.

https://www.youtube.com/watch?v=eZ9MprYzxyA&list=PLvEXra_pkuONx0DAI3igzH28eCZtZIzSe

Hvordan kan alle disse sombolene være relevante når de fleste ikke aner hva de betyr?

Da foreslår jeg at du ser alle de 18 videoene i denne serien Herr Atmanand.

"Hidden in plain sight" er et nøkkelord(setning).

Lenke til kommentar

Abigor, er ikke alle youtube videoer jeg liker om dette emnet. Men finner jeg noe jeg liker, så deler jeg dem. Desse likte jeg.

Gud har skapt oss, Han vet hvordan vi vil utvikle oss utifra hvor lenge vi lever, med Jesus i våre liv tror jeg vi har klart å distansere oss fra drap og egoisme sånn som ligger i vår natur på grunn av syndefallet. Så vet Gud sånn cirka når kunnskapen vår er blitt så stor at vi vil la oss styre av mennesker som vil kontrollere oss og hele verden totalt. Det skjer i disse dager. Løsningen er Jesus. Han skal overbevise disse djevlene om at ondskapen hører døden til. Og vil de fortsette i ondskap, så vil døden følge dem. De følger kunnskap som hører døden til. Kunnskap om Jesus er kunnskap som hører livet til. Tror jeg.

Lenke til kommentar

Gud har ikke skapt oss, det er jo bare slik du ønsker å dytte din religion på andre? Din religion er løgn og Jesus eksisterer ikke. Tror du at du kan lure voksne mennesker på denne måten? Ikke engang barn vil la seg lure av løgnene dine. Eneste ondskapen jeg har sett idag er løgnene som du kommer med. Ren ondskap.

Nå har våre forfedre levd her i landet i mer enn ti tusen år uten å ha hørt et kvekk om denne jesussen din. Da skal nok jeg klare meg helt fint uten også.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Gud har ikke skapt oss, det er jo bare slik du ønsker å dytte din religion på andre? Din religion er løgn og Jesus eksisterer ikke. Tror du at du kan lure voksne mennesker på denne måten? Ikke engang barn vil la seg lure av løgnene dine. Eneste ondskapen jeg har sett idag er løgnene som du kommer med. Ren ondskap.

Nå har våre forfedre levd her i landet i mer enn ti tusen år uten å ha hørt et kvekk om denne jesussen din. Da skal nok jeg klare meg helt fint uten også.

du er ikke redd du skal våkne opp en dag og finne ut du tar feil?
Lenke til kommentar

Til allmenninfo,

Om du først skal tro det finnes et dyrets tall:

DYRETS TALL ER IKKE 666

Det er isåfall 616. Papyrus 115, den eldste kjente versjon av åpenbaringen sier 616, ikke 666.

http://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/revelation-666-is-not-the-number-of-the-beast-its-a-devilish-616-526779.html

motsvar

http://www.agapebiblestudy.com/charts/gemetria%20and%20the%20number%20of%20the%20beast%20666.htm

Question: Can you find anywhere else in Scripture where the number 666 is mentioned? Hint: see 1 Kings 10:14 and 2 Chronicles 9:13.

Answer: It is found only in these two places. Both passages record that King Solomon received 666 talents of gold in one year. Solomon is both a Biblical type for Christ and for the Beast. The number 666 marks both the height of his reign and the beginning of his fall away from God and into apostasy. Solomon falls from his position of favor with God as he breaks the three aws of godly kingship as recorded in Deuteronomy 17:16-17: the law against multiplying gold (1 Kings 10:14-25); the law against multiplying horses (1 Kings 10: 26-29); and the law against multiplying wives (1 Kings 11:1-8). As I already mentioned, for a Jew the number 666 was a fearful sign of apostasy and the mark of both a king and his kingdom that had failed to image God and so had fallen to the image of Satan.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Hvordan er det et motsvar?

1: 616 nevnes ikke i sitatet

2: Versene er typisk hentet fra KJB, som da har samme følgefeil som andre oversettelser - hvis man først skal være bokstavtro til ei gammal bok, må man i det minste støtte seg på eldste tilgjengelige versjon i origialspråk - som da sier 616.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er det et motsvar?

1: 616 nevnes ikke i sitatet

2: Versene er typisk hentet fra KJB, som da har samme følgefeil som andre oversettelser - hvis man først skal være bokstavtro til ei gammal bok, må man i det minste støtte seg på eldste tilgjengelige versjon i origialspråk - som da sier 616.

Klikk på nettsiden da, tar to minutt å lese gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...