Gå til innhold

World Wide Web: 25 år og stadig viktigere. (WWW = 666?)

Anbefalte innlegg

Det er ikke meg som har problem, det har ikke med det å gjøre. Har bare en interesse av de tegn vi ser i tiden, og stiller noen spørsmål rundt det.

ja, det er mange tegn for tiden, men logikken i det jeg skrev er også et sikkert tegn - dessuten er ikke Miley Cyrus så særlig spesiell. Vi kan bla oss langt tilbake i tiden, og se at det finnes utallige sånne kjeledegger, som skapes i rommet mellom den som ser og den som opptrer. Hvem som er mest umoralsk, vites ikke, men de er like avhengige av hverandre, tror jeg

Vet ikke om jeg forstår deg helt nå.

Men poenget er jo utviklingen i dette da, ikke sant? Det blir mer og mer extremt, Mer og mer vulgært, mer og mer direkte antikristilige og djevelske ting. Og hvordan det stadig preger mennesker og holdninger mer og mer i den retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så rart da? Det blir jo mer og mer antinazistiske ting også.

Bare se på underholdningsbransjen, ekstreme fordreininger av nazismen der de blir gjort om til djevler og demoner:

springtimeforhitler.jpg

ss_2737cc79b98d28e970abd3cd5baff335796f6

Også har vi jo enda mer gladvold mot nazister:

on-cultural-appropriation-the-d-oshi-chr

Det er en utvikling som blir mer og mer ekstrem.

Også kan vi legge merke til økningen i anti-islamske ytringer og meninger:

n00246555-b.jpg

Så det virker som om folk blir mer og mer ekstreme, de blir imot islam, nazisme og mye annet rart. Så da pleies de mørke sidene til disse ideologiene/religionene. Det er en interessant utvikling absolutt. Og med tanke på den historien vi har hatt så er det absolutt for det bedre.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke meg som har problem, det har ikke med det å gjøre. Har bare en interesse av de tegn vi ser i tiden, og stiller noen spørsmål rundt det.

ja, det er mange tegn for tiden, men logikken i det jeg skrev er også et sikkert tegn - dessuten er ikke Miley Cyrus så særlig spesiell. Vi kan bla oss langt tilbake i tiden, og se at det finnes utallige sånne kjeledegger, som skapes i rommet mellom den som ser og den som opptrer. Hvem som er mest umoralsk, vites ikke, men de er like avhengige av hverandre, tror jeg

Vet ikke om jeg forstår deg helt nå.

Men poenget er jo utviklingen i dette da, ikke sant? Det blir mer og mer extremt, Mer og mer vulgært, mer og mer direkte antikristilige og djevelske ting. Og hvordan det stadig preger mennesker og holdninger mer og mer i den retning.

Ja, du ser det på den måten, og jeg antar at det er fordi du har endel regler som styrer moral og etikk - det samme har jeg, men jeg ser dette fenomenet som noe som bestandig har vært der, og at det for tiden er mer tydelig (vi møter den typen påvirkninger nesten overalt), og at det har å gjøre med samfunnets utvikling som går mot enda mer sansepåvirkninger, fordi at det får folk til å tro at de lever ett mer "ekte liv" - de skjønner ikke at de blir utnyttet av såkalte markedskrefter som beiter på de sterkest driftene i "dyret; menneske"

Lenke til kommentar

Han mente nok om alle frivillig fikk forståelse for at at Kristendom og de 10 bud var bra, så ville verden blitt bedre.

Sånn er det som vi vet ikke, og det framgår jo også i Bibelen at det ikke kan være slik etter syndefallet og påfølgende forbannelse. Men det er jo den utfordringen vi står overfor da som en del av prosessen. Og i teorien kan man vel se, at å følge en så grei oppskrift ville gitt orden, fred og bra forhold. Altså igjen; om alle var enige om å være med på det, og at det var rett.

Om alle var enige med Hitler, Stalin, Pol Pot, Røde Khmer eller Kim Jung-Un så hadde vi også hatt ren og skjær orden. Et samfunn der alle er like. Et samfunn uten forskjeller. Et tvers igjennom forjævlig sted å leve.

Dagens 10-åringer kunne laget bedre regler enn de 10 bud som hadde forhindret millioner av liv i å bli ødelagt. Istedenfor å benytte sjangsen til å skape et godt sett med relger så lagde man intolerant vrøvl som ikke har hindret noe av all den jævelskapen som er begått av de religiøse menneskene som bruker gamle testamentet.

Et alternativ til de 10 bud kunne vært:

-Du skal ikke drepe, voldta eller torturere

-Du skal ikke behandle mennesker negativt på grunn av deres kjønn, religion, kultur, etnisitet, språk eller legning

-Du skal la alle mennesker få bestemme fritt selv hva de vil tro på

-Du skal la alle mennesker fritt få si sin mening

4 enkle bud i starten som er bedre enn bibelens 10 bud til sammen. Hadde dette stått i bibelen så hadde millioner av liv sluppet å bli brutalt ødelagt. Istedenfor velger Moses og Gud å la "Du skal ikke ha andre guder" som øverste bud. Det er en vederstyggelighet.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til Abigor: Jo, men det mange ikke ser, er at dette går hånd i hånd. Man bruker det som en slags rettferdiggjørende vinkling for å gjennomdrive det groteske ut til folket. Det der danser på samme golvet (som feks også hippie og freak gjorde m.m.).
Det er det rene og ubesudlete man fortrenger( Der det Kristne er av det som peker på dette), med all denne påvirkningen.
En må makte se det Kristne budskap i et mer overordent viere bilde tror jeg.

Til Airwolf:

at det for tiden er mer tydelig (vi møter den typen påvirkninger nesten overalt), og at det har å gjøre med samfunnets utvikling som går mot enda mer sansepåvirkninger, fordi at det får folk til å tro at de lever ett mer "ekte liv" - de skjønner ikke at de blir utnyttet av såkalte markedskrefter som beiter på de sterkest driftene i "dyret; menneske"

Ja nettopp. Det er vel hva det handler om her, påvirkningen og "nettet" som virkemiddel som snører seg sammen om menneskene og gjør dem mer og mer avhengige av det.
Noen av oss klarer å unngå bli påvirket og fanget, men flere og flere gjør det og det er ganske skremmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

il Abigor: Jo, men det mange ikke ser, er at dette går hånd i hånd. Man bruker det som en slags rettferdiggjørende vinkling for å gjennomdrive det groteske ut til folket. Det der danser på samme golvet (som feks også hippie og freak gjorde m.m.).

Det er det rene og ubesudlete man fortrenger( Der det Kristne er av det som peker på dette), med all denne påvirkningen.

En må makte se det Kristne budskap i et mer overordent viere bilde tror jeg.

Trenger man å rettferdigjøre noe? Det groteske har jo alltid blitt drevet ut til folket, for eksempel bibelen er ganske grotesk. I nyere tid vil jeg si utviklingen har gått i rettning mindre grotesk. Etter at de begynte å miste makta har vi fått et fredeligere samfunn som er mer kultivert. For å nå frem til det rene og ubesudlete så må man fortrenge den giftige forurensningen som kristendommen er.

Vi står ikke lenger i ring mens vi se på mennesker bli brent levende. Vi står ikke å ser på at mennesker blir halshugd. Vi forbyr ikke lenger andre religioner. Vi har ytringsfrihet, demokrati og en ekstrem nedgang i vold. Og en enorm oppgang i utdannelse, kunnskap og skole.

Alt i alt er jo dette en positiv utvikling som gjennomsyrer hele samfunnet.

Men erfaring er at de som forkynner "det rene" og "ubesudlete" ofte er de intolerante, ondeste og sadistiske psykopatene man kan tenke seg.

Det er jo bare løgn dette med at kristendommen liksom er ren og ubesudlet. Kristendommen har aldri vært noen av delene, den har alltid vært skitten, splittet og besudlet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi står ikke lenger i ring mens vi se på mennesker bli brent levende. Vi står ikke å ser på at mennesker blir halshugd. Vi forbyr ikke lenger andre religioner. Vi har ytringsfrihet, demokrati og en ekstrem nedgang i vold. Og en enorm oppgang i utdannelse, kunnskap og skole.

Tittet på en episode av "Cosmos" i går - meget fin dokuserie forøvrig. Oppsummeringen som vitenskapen gjorde der, var at på tross av all denne kunnskapen vår og muligheten den gir for sivilisasjonen bærekraftige utvikling, lever folk i ren fornektelse av samme kunnskap, og går konsekvent for kortsiktig nytelse uavhengig av om den nytelsen betyr at vi sager av grenen vi sitter på. Markedet er basert på kortsiktig profitt, og vi kunnskapsrike og rettroende sekulister hogger hodet av moder jord. Og resultatene av den fornektelsen og de dårlige handlingene, er at utallige mennesker blir både kokt og stekt, eller drukner på vei fra den fattige delen av verden, til den rike delen av den felles kloden vi bor på.

Jøss, så fint det er med all denne kunnskapen vår, ikke sant

Lenke til kommentar

Vi har jo flere eksempler på religiøse tolkninger som ikke tillater tegning, musikk, dans, tv, film og kunst fordi dette er "blasfemisk". Så må vi jo forby Donald Duck fordi dette er satanisk.

Etter at ytringsfriheten og religionsfriheten er borte så vil du forby arbeid på søndager. Det vil si at mennesker brenner ihjel fordi brannmenn ikke får lov til å jobbe. Pasienter dør fordi ingen jobber i helsesektoren den dagen. Folk kan ikke reise på ferie i helgene og besøke familie fordi ingen fly, buss, ferge eller tog går. Og hva vil det egentlig si å holde en dag hellig? Noen vil jo definere sang, musikk, tv, film og litteratur som bryter med å holde en dag hellig.

Etter dette så må altså alle mennesker hedre sine foreldre. Stakkars lille Christoffer på 8 år [...]

Så kommer et viktig poeng. Etter å ha forbudt religionsfrihet, ytringsfrihet, næringsfrihet og gitt frikort for barnemishandling, først da kan vi forby drap. Det viktigste kommer først, det vil si at det er mye viktigere å tro på jesus enn å ikke drepe.

Så har vi nok et tilfelle der man er nødt til å leve til man dør sammen med en voldelig ektefelle, heldigvis er det viktigere å ikke drepe enn å ikke bryte ekteskapet.

Du skal ikke stjele. Så vil jo sikkert mange fattige dø når de ikke lenger kan benytte den eneste muligheten de har for å få mat. Og det er flere mennesker her på forumet som sier at skatt og moms er stjeling, så da får vi plutselig et samfunn uten det offentlige. Vi må redusere oss til anarki for å imøtekomme ønsket ditt om "drømmesamfunnet".

Når Gestappo banker på døren skal du fortelle dem hvor mange jøder du har på loftet, fordi du skal ikke lyve.

Orker ikke ta resten nå, men bare med 8 av budene så ser jeg kulissene av et samfunn som overgår Nord-Korea i jævelighet.

Har jo alltid vært sånn at folk har vakter på sykehjem selv om det er skjærtorsdag, søndag eller julafta. Og at bøndene måtte mate dyrene sine og sette fram mat til seg selv. Men det var kanskje sånn at de varmet opp gårdsdagens graut, eller de fikk tjenestepika til å lage graut. I gammel tid var det nok ofte sulteforing av dyrene i forhold til i dag, men det var ikke snakk om å sulte dem spesielt på helligdagene. Snarere var det slik at dyra skulle få noe ekstra i jula/kristmessa.

Det går begge veier at foreldre og barn skal behandle hverandre rimelig. Budet om å hedre sine foreldre forutsetter at disse foreldrene er noenlunde rimelige, og egentlig har satt seg under Israels lover.

Det er Ok å flytte fra en voldelig ektefelle, men kanskje ikke like Ok å gifte seg på nytt mens ektefellen ennå lever.

Jesus sier at dersom noen kvinner "må" prostituere seg for å forsørge familien, skal de komme ut av det og han skal ta seg av familien. Husk underet med brødet og fiskene.

Frelsesarmeen er også et tilbud til fattige familier, her i Norge i hvert fall. Fattige familier i Norge er vel sjelden så fattige at det er direkte risiko for å sulte i hjel, men det er ikke bare-bare å bo på gata i Norge om vinteren. I Tanzania er det nok noe lettere å bo i et skur, temperaturmessig sett.

Organisasjonen Åpne dører har kommet ut for dette med å lyve eller ikke lyve når de smugler bibler over landegrenser. Ofte har de lykkes i å komme seg over uten å lyve. Men de kan ikke lyve i noe tilfelle.

Verdslig underholdning har vel aldri vært forbudt i noe samfunn. Men det er klart at foreldrene i tidligere tider kunne bestemme hvilke bøker barna skulle lese. Og det var det... Barna hadde jo ingen kassettspiller, ikke noe tv, intet internett.

Dette er noen eksempler på hvor tragisk du har misforstått De ti bud. De ti bud er gitt til menneskeheten, ikke til Gud. Derfor hender det at Gud sender sin dom.

Lenke til kommentar

TS, hvis du stokker om på bokstavene i nicket ditt:

Delvis > D - E - V - I - L - S > 666

Haha ironien i dette blir jo ubegripelig stor i en slik konspirasjonsteoritråd så regner med at trådstarter Devils bedriver satire med oss her? :)

Lenke til kommentar

TS, hvis du stokker om på bokstavene i nicket ditt:

Delvis > D - E - V - I - L - S > 666

Haha ironien i dette blir jo ubegripelig stor i en slik konspirasjonsteoritråd så regner med at trådstarter Devils bedriver satire med oss her? :)

Hva behager?

Er ikke sikker hva du prater om, men det var seriøse betrakninger som var utgangspunktet mitt. Om det er noen tvil om det.

Lenke til kommentar

Dette vet du er tull. Ja greit hvis det var litt morsomt, ok ok det er helt greit. Men nicket mitt står hverken i Bibelen elller andre skrifter der det er forbundet med noenting. 666 derimot står klart skrevet i Bibelen, og det er relevant nok å focusere på relasjonen til WWW og dennes utvikling og samsvar med "merker" alle skal bære/ha på seg/kjøp salg og de tingene som altså står skrevet svart på hvitt der.

Om man ikke har forståelse for at det som står der kan ses som en mulig tankevekker og gi grobunn for undring, ja da vil jeg nesten påstå at man ikke er helt ærlig, og egentlig mer useriøs. Og for å understeke det igjen, jeg har ikke gjort opp noen klar mening eller konklusjon om saken. Men likevel, som sagt er det mye samsvar og rart vi ser i dag.

Et nick derimot har ingen relevans, uteover en eventuell tanke som ligger bak valget av et nick og som gjelder kun den ene personen som eier det nicket. Kan godt vedkjenne hva som var tanken bak valget av nicket "Delvis", fordi det var nemligen en tanke bak, og det var definitivt ikke "devils" skal jeg si deg:

-Da jeg valgte det første nicket for tolv år siden "Groenn"(grønn), var det fordi jeg anså meg ganske grønn på Data. Det var jo Hardware.no et dataforum. Dengang vel mer et reinspikka dataforum enn i dag tror jeg. Det var noen ganske teite "grønne" spørsmål jeg hadde, som gjorde at jeg reg. meg og skrev på forumet. Derfor innfallet om å velge nicket Grønn. På den tiden var det vel fortsatt tabu å benytte Æ Ø Å i dataverden, så derfor "oe" altså "Groenn".

Med tiden regnet jeg meg ikke like "grønn" lenger på data og slikt som før, men likevel langt fra noen kløpper. Dermed kom jeg til at tiden var inne til å endre til noe sånn midt på treet ndg data kunnskap osv. Så dermed falt valget på "Delvis", som da altså betyr å ha blitt mer sånn delvis inne på data.

Ja dette er helt sant kan jeg værtfall bare si med handa på hjertet, så får man tro hva man vil. Men sånn var det altså.

Lenke til kommentar

Tull. Står 666 i bibelen?

Står kjøp og salg med merker i bibelen?

Det er relevant nok å fokusere på at bare en enkel omstokking av bokstavene i nicket ditt så blir ordet plutselig "Devils". Er det en sammenheng her?

"The WorldWideWeb (WWW) project aims to allow all links to be made to any information anywhere. [...] The WWW project was started to allow high energy physicists to share data, news, and documentation. We are very interested in spreading the web to other areas, and having gateway servers for other data. Collaborators welcome!" —from Tim Berners-Lee's first message

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_World_Wide_Web

WWW har ingenting med bibler, eventyr og fantasi og gjøre. Det er ren datateknikk. Ikke noe religion å spore i valget av det navnet.

Valget av delvis derimot hinter jo sterkt til det som har med religion, fantasi, eventyr og bibel å gjøre.

Hele ideen om at det ligger skjulte budskap i ord, navn og forkortelser stammer som regel fra funamentalistiske kristne konspirasjonsteoretikere fra USA. Her snakker vi om psykopater på linje med tinnfoliefolket. Du kan jo se alt tullet og løgnene de laster opp på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=9vu_Fuhd7dI

Det er tett knyttet til NWO, ufoer, jødisk verdensherredømme, illuminati, satanister og mye annet tull som syke mennesker tror på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Har henvist til det før, nå får du følge litt med så vi slipper repetere for deg støtt.

Men her er det igjen:

Dette er hva som står. Fra J.Å kapittel 13:

"15 Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale, og til å få drept alle som ikke tilba dyrets bilde. 16 Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet.
18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666.
"

Du får sjekke selv da, om du ikke tror det.

Lenke til kommentar

Visste ikke at bibelens originalspråk var norsk. Eller er dette en unøyaktig oversettelse?

Du har ikke presentert noe argument for at det skal være en sammenheng mellom disse to tilfeldighetene. Og det er vel derfor dette kun er et tema i paranoide miljøer som ser "sammenhenger" i alt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

En som hevdet han var eks-illuminati, mente at merket i pannen var et åndelig merke.

På samme måte som kristne har et åndelig merke i pannen.

Dette høres ikke urimelig ut, men problemet blir hvordan et slikt åndelig merke kan hindre en i å kjøpe noe i en butikk.

Kanskje det går ut på å nekte å knele for et avgudsbilde? I GT ser vi flere tilfeller av at jøder blir forsøkt tvunget til å tilbe herskere, og hva som skjer hvis de nekter. F.eks. var det en mann som het Haman, som krevde at jøden (israelitten) Mordechai skulle knele for ham da han passerte.

Lenke til kommentar

Du har ikke presentert noe argument for at det skal være en sammenheng mellom disse to tilfeldighetene. Og det er vel derfor dette kun er et tema i paranoide miljøer som ser "sammenhenger" i alt.

Når det står så tydelig, så står det tydelig. Om der virkelig er en sammenheng, les: at altså noen har fått "sett" inn framtiden og sett hvordan WWW utvikler seg, og da evt senere blir misbrukt av en "antichrist", ja det vet jeg jo ikke, og har heller ikke sagt annet.

Men mønsteret i disse tingene og samsvaret med hva som står beskrevet bl a i verset gjengitt ovenfor er unektelig bemerkelsesverdig? Og selv de mest extreme ateister og hverm som helst er i stand til å se det. Om de da ikke setter vrangviljen til for vrangviljens skyld. Det er ikke farlig å innrømme at man ser poenget. Man blir ikke en "paranoid" for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...