Delvis Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Det settes focus på den økende avhenigheten og inngripen internettet har i samfunnet. Link Og tror aldri jeg har sett så stor overvekt av "Ja" på spørsmålet om man føler seg avhengig Ja hva ligger egentlig i dette, med at 666 som da er nevnt som "dyrets merke" i Bibelen, og at det betyr "WWW" på et eller annet hebraisk? Når man leser den biten som står om 666 i Bibelen, så kan man jo berettelig begynne å lure litt, ettersom det er nevnt at "alle" må ha det etterhvert, man skal bruke til å "kjøpe og selge" osv. Jo regner med at motstandere av Kristen tro vil bortforklare det etter alle kunstens regler, men for vi som er mer nøytrale virker det unektelig noe tankevekkende. En merkverdig tilfeldighet om det bare er det hvertfall. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tro for all del at satan har noe med dette å gjøre også... Er det ikke det ene så er det alltids noe annet som kan settes skylden på... Er du avhengig av noe så er det opp til deg å gjøre noe med det, så enkelt. Men klart, det er jo mye deiligere å skylde på andre for å slippe å gjøre noe med det selv, den ser jeg og. Men jeg ville betakket meg fra å skylde på andre for mine egne tilbøyeligheter ihvertfall, det behovet har jeg aldri hatt. Og internett er informasjon, et verktøy for meg. Så kan andre bruke det som de vil, men å blande inn, og skylde på, fiktive eventyr figurer fra gamle bøker blir rett og slett for dumt, sorry.. 8 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Viste jo bare til en artikkel, som også hadde en undersøkelse om avhengighet. Og stilte spørsmål ved dette om tallet 666 og eventuell tilfelldighet. Hvis temaet ikke er interessant, eller "for dumt" for deg, er det jo bare å styre unna. Eller er det du som er for "avhengig" av et eller annet her? Kan nesten virke sånn. Sånn ellers er jeg helt enig i synspunktet om bruken til informasjon, verktøy osv. Men det blir egentlig en avsporing her. Endret 1. mai 2014 av Delvis 3 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Ved å oversette WWW til hebraisk ("vav vav vav"), der de ikke skiller mellom bokstaver og tall, så kan altså "vav vav vav" også bety "666". Videre skal dette også være et symbol på djevelen. Så det du her regelrett spør om, er om det er/kan være en sammenheng mellom avhengigheten til "WWW" (world wide web) og 666 (djevelen)? Altså at internett er "djevelens verk" e.l.? Har jeg skjønt deg riktig? Endret 13. mars 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Ved å oversette WWW til hebraisk ("vav vav vav"), der de ikke skiller mellom bokstaver og tall, så kan altså "vav vav vav" også bety "666". Videre skal dette også være et symbol på djevelen. Så det du her regelrett spør om, er om det er/kan være en sammenheng mellom avhengigheten til "WWW" (world wide web) og 666 (djevelen)? Altså at internett er "djevelens verk" e.l.? Har jeg skjønt deg riktig? Først takk for opplysningen. Eh.. det står vel i Åpenbaringsboken( en stund siden jeg leste den nå), at det er "dyrets merke", ikke djevelen direkte, vet ikke. Men det var noe om at alle skulle få dette merket på kroppen (nylig avdøde Jon Bing snakket en del om at microchips og diverse nettverk-relaterte dingser ville bli implementert i menneskroppen i når framtid, han var kjent for å være ganske forutseende) . Og at det står dette "merket" ville bli mer og mer en nøvendighet i forbindelse med kjøp og salg, som jeg var inne på. Det høres jo unektelig litt underlig ut med disse tilfeldighetene. Sier ikke at det ikke er tilfeldigheter, men syns nå det virker litt interessant dette uansett Nå er jeg av den opfatning at Bibelen sannsynligvis inneholder en del visdom og innsikt, men er jo ikke nøvendigvis med på en sånn ren religiøs bokstavelig tolkning uten videre for det da. Lenke til kommentar
mongisevnis Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tro for all del at satan har noe med dette å gjøre også... Er det ikke det ene så er det alltids noe annet som kan settes skylden på... Er du avhengig av noe så er det opp til deg å gjøre noe med det, så enkelt. Men klart, det er jo mye deiligere å skylde på andre for å slippe å gjøre noe med det selv, den ser jeg og. Men jeg ville betakket meg fra å skylde på andre for mine egne tilbøyeligheter ihvertfall, det behovet har jeg aldri hatt. Og internett er informasjon, et verktøy for meg. Så kan andre bruke det som de vil, men å blande inn, og skylde på, fiktive eventyr figurer fra gamle bøker blir rett og slett for dumt, sorry.. At du kaller dette eventyrbøker uten noe innhold av viktige opplysninger blir bare for dumt. For å få kunnskap om verden du lever i, må du lese deg opp på historie, symbolske meninger og hva folk prøver å oppnå. Folk som styrer verden i dag, har en mening bak symbolene de putter ut i musikkvideoer og filmer. De elsker også symboler fra egypternes tid som knyttes opp mot satanistiske meninger. Hvis du spør deg selv om logikk, så bør du starte med å åpne vindusruten din og se ut, på naturen, på designet. En slik perfeksjon av universelle lover, på millimeteren, alt regulert i den perfekte harmoni, hvordan vi kan formere oss, hvordan kroppen er bygget opp, og alt dette tror du sprengte på plass av seg selv i et "BIG BANG". Da kan du jo spørre deg selv hva som er logisk å tro.... 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Apophenia Apophenia /æpɵˈfiːniə/ is the experience of seeing patterns or connections in random or meaningless data. The term is attributed to Klaus Conrad[1] by Peter Brugger,[2] who defined it as the "unmotivated seeing of connections" accompanied by a "specific experience of an abnormal meaningfulness", but it has come to represent the human tendency to seek patterns in random information in general, such as with gambling and paranormal phenomena.[3] 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Mennesker elsker symboler og putter dem overalt. For eksempel kristne, jødiske og muslimske symboler er utstrakt i musikkvideoer til de største og mest kjente artistene. Wow, så jeg nettopp "se på naturen" argumentet? Et så gammelt og utdatert argument? Nå har www tydeligvis nådd de innerste mest bedehusbefengte områdene av Norge... Da kan du jo spørre deg selv hva som er logisk å tro....Alt annet enn din religion vil være logisk å tro. Endret 13. mars 2014 av Abigor 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg husker da EU ble sett på som antikrist, da EU hadde 12 medlemsland. Tror ikke han der nede i Cern hadde 666 i tankene da han valgte å starte URLen med WWW, for letter å skille den fra Archie, Veronica, Jughead og Gopher etc. Jada, jada jeg vet at den er litt søkt:) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg husker da EU ble sett på som antikrist, da EU hadde 12 medlemsland. Tror ikke han der nede i Cern hadde 666 i tankene da han valgte å starte URLen med WWW, for letter å skille den fra Archie, Veronica, Jughead og Gopher etc. Jada, jada jeg vet at den er litt søkt:) Nei det er ikke grunn til å tro at vedkommende tenkte i de baner. Det blir uansett betydningsløst. Det er jo på et senere stadium dette eventuelt vil slå til. Et stadium som ikke er helt nådd enda, der en eventuelt kan tenke seg at noen med stor makt, og med onde hensikter - på et eller annet tidspunkt vil begynne utnytte nettverket til å kontrollere menneskeheten og utøve maktmisbruk på den måten. Noe i den retning er ikke så vanskelig tenke seg er noe som kan komme til å skje. Jo mer infiltrerte massen blir i dette nettverket på alskens måter, jo mer øker vel faren for at det blir mer kontroll og mulig misbruk/utnyttelse osv. Det er forsåvidt skummelt nok det. Så jeg syns bare det er litt pussig at de tallene ble skrevet. når det betyr tre WWW. Dette er hva som står. Fra J.Å kapittel 13: "15 Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale, og til å få drept alle som ikke tilba dyrets bilde. 16 Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666." Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Moderatormelding Til generell informasjon:I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.Brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.LiamH Endret 13. mars 2014 av LiamH Lenke til kommentar
hdmi55 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Antikrist betyr at man tror ikke på Guds sønn Jesus. Men han er Gud. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 In 66, when Nero was emperor, about the time some scholars say Revelation was written, the Jews revolted against Rome and coined their own money. The Greek word translated as mark (of the beast), χάραγμα, also means stamped money, coin or the impress on the coin hence, "no one buys or sells without the money of the beast."[37] New Testament scholar Craig C. Hill suggests that the mark symbolized the all-embracing economic power of Rome, whose very coinage bore the emperor's image and conveyed his claims to divinity (e.g., by including the sun's rays in the ruler's portrait).[38] Zealot Christians from the 1st century refused to carry, look at, or manufacture coins bearing any sort of idolatrous image.[39] Thus it had become increasingly difficult for Christians to function in a world in which public life, including the economic life of the trade guilds, required participation in idolatry.[38]Adela Yarbro Collins further denotes that the refusal to use Roman coins resulted in the condition where "no man might buy or sell" (Rev.13:17).[40] A similar view is offered by Craig R. Koester, "As sales were made, people used coins that bore the images of Rome's gods and emperors. Thus each transaction that used such coins was a reminder that people were advancing themselves economically by relying on political powers that did not recognize the true God 2 Lenke til kommentar
hdmi55 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Satan har egen tallet 666 Men Gud har høyere tallet enn 666 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 At du kaller dette eventyrbøker uten noe innhold av viktige opplysninger blir bare for dumt. For å få kunnskap om verden du lever i, må du lese deg opp på historie, symbolske meninger og hva folk prøver å oppnå. Folk som styrer verden i dag, har en mening bak symbolene de putter ut i musikkvideoer og filmer. De elsker også symboler fra egypternes tid som knyttes opp mot satanistiske meninger. Hva er det fra bibeler som vi bruker i dag UTENOM de religiøse påstandene i dem? Ikke så veldig mye er jeg redd, og det er jo litt rart i seg selv, da disse biblene liksom skal være inspirert av en altomfattende gud. At man bruker et symbol fra et eller annet sted med en eller annen symbolsk/religiøs mening er ikke det samme som at de er satanister. Når du påstår dette gir du kristendommen ALT for stor kreditt og du glemmer helt at du må være kristen for å tro at satan står bak noe som helst. Har du null og niks tro på den kristne gud så har du heller null og niks tro på satan også, men dette sliter kristne med å forstå, ja muslimer også forsåvidt... Selv har jeg en tors hammer tatovert på den venstre overarmen, med odins valknute midt på hammeren, men gjør det meg til en åsatroer for det eller var det fordi jeg likte designet? Valknutens betydning er forøvrig at den som har det på seg er beredt til å dø og det stemmer faktisk, da jeg ikke ville vært det minste redd for å dø i dag, (uten at det var grunnen til tatoveringen overhodet) men bortsett fra det så er tatoveringen kun en dekorasjon jeg liker. Skal man først gå til det skrittet å tatovere seg så må man være omhyggelig med motivet man velger, for det kommer til å være der resten av livet. Se bare på hva folk forbinder hakekorset med. Det har vært et symbol på sola i hunsrevis av år og for indiere så er hakekorset et symbol for sola, men for oss er det et symbol på nynazisme, eller nazisme, fordi hitler misbrukte det og tilla det ny symbolikk. Sånn er det i musikk videoer også, det kan være seg at de fleste symboler ikke engang er plukket ut av artisten, men av de som lager videoen og derfor ikke har noen dypere mening i det hele tatt, men du verden hvor fort enkelte religiøse hiver seg over slikt og påstår at deres fiktive hverdagshelt er mannen bak det hele... Håpløst. Hvis du spør deg selv om logikk, så bør du starte med å åpne vindusruten din og se ut, på naturen, på designet. En slik perfeksjon av universelle lover, på millimeteren, alt regulert i den perfekte harmoni, hvordan vi kan formere oss, hvordan kroppen er bygget opp, og alt dette tror du sprengte på plass av seg selv i et "BIG BANG". Da kan du jo spørre deg selv hva som er logisk å tro.... He he... Ja, for alt vi vet kan verden være skapt av en gud. Men det du ser ute i naturen har i så fall ikke noe med den skapelsen å gjøre, da ALT du ser i naturen har evolvert til hva det er i dag. Og naturen er ikke perfekt i det hele tatt den, men god nok til at jobben blir gjort, altså overlevelse i forskjellige klimatiske utfordringer. Her er det nok du som må lese deg litt opp på hvordan naturen er skrudd sammen, for noen perfektsjonisme er det overhodet ikke snakk om. Og med hensyn til en skaper: Hvor frekt er det ikke å påstå at det er akkurat den guden man selv tilfeldigvis tror på som står bak den skapelsen? Som jeg sa så kan det hende at det står en skaper bak, vi vet rett og slett ikke, men det er et gigantisk skritt i ren løgn å påstå at det er akkurat den eller den guden som står bak den skapelsen, for der kan man ikke stikke hodet inn i annet enn bøker som er fulle av ubekreftede påstander og påstå at det er slik. Men så kan en jo lure da om dette designet er så veldig bra, da 99% av alt som har levet her har død ut... Så jeg ser vel ikke noe av det du her beskriver og logikken bak det, men det kan faktisk være fordi jeg har lest mer enn deg? Hvem vet... Selv i vårt "design" er det fullt av flauser... Blindtarmen, blind flekk i øyet, celler som "vender" og blir til kreft celler, et spiserør som vi også må bruke til å puste med, en idiotisk design i så fall, da det designet tar livet av mange mennesker i løpet av et år... Men religiøse eer ikke villige til å innse dette, de durer heller i vei med påstandene og løgnene til DE er overbeviste og når det skjer er det ingenting som kan overbevise dem om noe annet. Religiøse er ikke ærlige på disse områdene, ikke i det hele tatt, å diskutere med kreasjonister er håpløst, for de har ikke evnen til å lære, bare til å bortforklare og skjønner ikke konseptet bak det å la fakta være det grunnlaggende for sine meninger... Så jeg gidder ikke å ta noen diskusjon om evolusjon med kreasjonister, da de allerede har bestemt seg for hva de vil tro på og fakta og viten trenger ikke inn hos dem, de gjør det motsatte, fornekter det de kan fornekte og lyver derfor til seg selv, og andre, i hva de tror er sant... 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Selv har jeg en tors hammer tatovert på den venstre overarmen, med odins valknute midt på hammeren, men gjør det meg til en åsatroer for det eller var det fordi jeg likte designet? Valknutens betydning er forøvrig at den som har det på seg er beredt til å dø og det stemmer faktisk, da jeg ikke ville vært det minste redd for å dø i dag, (uten at det var grunnen til tatoveringen overhodet) men bortsett fra det så er tatoveringen kun en dekorasjon jeg liker... Jaha. Jo det var sikkert en "tøff" tanke det. Men har du noengang tenkt over hvorfor du likte det så godt, og feks ville hatet å tattovere et kors antar jeg? Mener riktig tenkt over det? Det betyr jo også at man ikke er redd for døden på sitt vis, bortsett fra at det ikke symboliserer noe om å "tøffe seg" i tilsvarende forstand. Der er vel nok av de som tattoverer seg en "666" også, av lignende beveggrunner, men uten å tenke særlig over det egentlig. For orden skyld: Har ingen tattoveringer, og skal definitivt aldri ha det heller. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Det er vel nok av de som tattoverer hedenske symboler og tenker særlig grundig over det, mens fjols og fe tattoverer kors uten å ofre det en tanke. Det går knapt en dag uten at jeg blir minnet på hvorfor jeg ville hatet å ha tattovert et kors på huden. Endret 14. mars 2014 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Jaha. Jo det var sikkert en "tøff" tanke det. Men har du noengang tenkt over hvorfor du likte det så godt, og feks ville hatet å tattovere et kors antar jeg? Mener riktig tenkt over det? Det betyr jo også at man ikke er redd for døden på sitt vis, bortsett fra at det ikke symboliserer noe om å "tøffe seg" i tilsvarende forstand. Der er vel nok av de som tattoverer seg en "666" også, av lignende beveggrunner, men uten å tenke særlig over det egentlig. For orden skyld: Har ingen tattoveringer, og skal definitivt aldri ha det heller. Kors anser jeg som et tortur instrument, det er det et kors symboliserer for meg samt uforstand til den som bærer et kors rundt halsen eller tatovert på huden.... Jeg ville ikke likt å blitt assosiert med den uforstanden som følger med å bære/vise frem et kors da jeg anser det som uforstand å tro på noe som ikke kan bevises... Så nei, jeg ville nok heller ha valgt en ganske mye annet før et kors... Og er det ikke akkurat omvendt, at man er så redd for døden at man ønsker ønsker å forestille seg at man ikke dør når man dør at man bærer/viser frem et kors? men WWW er altså 666, et ganske så intetsigende tall som blir 999 hvis man ikke holder rede på det, og dette tallet er, av noen for lenge siden tilbake i bronsealderen, ansett som tegnet/tallet til en annen imaginær figur i boka de tror er sannhet? Ser du selv hvor far fetched dette er? Det er jo bare et tall, men av en eller annen grunn tror enkelte at det er guden de tror på sin fiende som står bak dette.... Ser du virkelig ikke, om man skal snu litt på det, hvor stakkarslig dette gjør guden i dette? Så stakkarslig og ynkelig er denne guden at han ikke bare lar dette passere,( igjen og igjen om man skal tro alle de som kommer og sier at dette er satans verk), men denne guden gjør til overmål ingenting med det! Joda, en vakker høstdag til våren så skal denne guden gjøre noe med dette såklart, så sier jo skriftene, men å kalle denne guden for noe i nærheten av god siden han ikke gjør noe med dette nå er mildt sagt en fornærmelse mot gode guder... 111, 222, 333..... 666 er bare tall og jeg finner det faktisk litt latterlig når voksne mennesker klarer å tillegge et tall så mye vekt, på bakgrunn av noen påstander ytret av bronsealder menn for lenge siden! Enda mer latterlig gjør de bare denne guden de tror eksisterer, for burde ikke en god gud ha gjort noe med satan? Og et annet spørsmål, sånn litt på siden, hvem skal ta seg av brenningen og torturen av ikke troende og andre vantro hvis satan blir borte? Gud trenger jo satan, er helt pokka nødt til å ha fyren ved sin side, hvis ikke er det ikke mylig å skille godt fra ondt (Som analogi altså, ikke fordi jeg på noen måte tror at satan eksisterer...) Har kristne noengang tenkt over det? N 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Ok, men de tre tallene 666 står nå engang i denne gamle skriften, det kommer du ikke unna. Og som sagt refereres det der til "kjøp og salg" og noe alle skal bære feks i "høyre hånd"(mobil..?) og 666 betyr altså WWW, som engang er det verdensomfattende nettverket det er - og kan bli, på godt og ondt. Så i nøtteskall konkluderer du da med det som en ren tilfeldighet? Ok. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 He he, ja bare utsagnet er uklaert nok kan det jo tolkes til hva som helst tydeligvis.... Ren tilfeldighet? Internett? Garantert! Selve ideen var i sin til kommunikasjon mellom universitetene, der skrevne ord ble utvekslet. Da jeg første gang kom ut på nett, i 1994, fantes det bare siden uten bilder (det var noen få så dristet seg med et bilde eller to, men med 14.4 modemer sier det seg selv at det tok år og dag og laste ned et bilde og siden man da også betalte pr telleskritt unngikk man å laste opp den siden i etterkant... Først seks år etterpå begynte internett å skyte fart, folk forsto nytteverdien av nettet, der mengder av info og tjenester blir tilbudt deg for det meste gratis, hvis du vet hvor du skal lete... Microsofts Bill Gates uttalte, tror det var i 96 eller i 97, at de, microsoft, ikke ville implitere internett og internett baserte ting i sine officepakker og i windows, fordi dette var noe forbigående og som folk flest ikke ville bry seg om. men til Microsofts store kredibilitet snudde de meget kjapt når de snudde... Så så lite og så tilfeldig var spredningen av internett at ikke engang verdens desidert rikeste mann og alle hans eksperter trodde noe på det... Så ja, internett er en ren tilfeldighet ja... Den gangen Bill Gates uttalte dette var det bare de verste nerdene av oss som klarte å komme oss på nett. da ip adresser, submask nett også videre var ALT for kronglete og vanskelig for hvermansen og du måtte klore litt lenger ned i saker og ting på PC'n din for i det hele tatt å finne verktøyene for innstillingene. Gates og co og alle de andre store firmaene så ingen penger i dette "internettet" og den nettleseren som fulgte med windows 3.11 for workgroups var en ren vits, så man tydde som regel til kryptiske IRC'er og oppslagstavler og slike ting isteden. Så i det hele tatt å påstå det du påstår i denne tråden, at satan skulle hatt noe med internett å gjøre og att WWW, eller World Wide Web som WWW er forkortelsen for, er 666, som igjen er en myte diktet opp av folk i bronsealderen, er så langt ut på jordet det går an å komme, feil jorde til og med... Hva i all verden visste de om internett, elektrisk lys, motoriserte fremkomst midler, ja noen moderne ting i det hele tatt? Ikke en dritt... Men alle tider og i alle år har krsitne som deg møtt nytenkninger og nyskapninger på samme måten, det er satan som står bak... Til og med når toget ble oppfunnet løp det kristne mennesker rundt og påsto at siden gud ikke hadde konstruert oss for slike svimlende hastigheter (50 km/t) så ville sjelen henge igjen i den farten vi faktisk var konstruert for (uten at de evnet å komme med hva den hastigheten måtte være såklart..) og kroppen ville derfor være sjel løse når de kom frem til bestemmelses stedet... Ja, så dum er det dessverre mulig å bli når man tror på overtro og myter kokt sammen for lenge siden... Så forøvrig en undersøkelse laget i samarbeid med pornhud.com borte i USA at de statene med mest kristne var de som så desidert mest på porno, også homofil relatert porno... Så kan en jo spørre seg om hvorfor kristne hele tiden påstår at man får bedre moral, etikk etc av å være kristen, da det overhodet ikke er slik!!! Men det er kanskje derfor de prøver å overbevise seg selv om at WWW er omskrivning for satan også, for det er jo så deilig å skylde på den største helten i de kristne mytene, satan, for da slipper man å ta på seg skylden selv... Og kanskje der er akkurat der grunnen til at det er flere kristne som surfer på porno også, da alle andre faktisk forstår at man selv må stå for det man gjør, enten det er galt eller godt, og derfor lar være å bruke porno som underholdning mens kristne tror satan har gått i dem og kan "unnskylde" det de gjør med det... Om nettet er godt eller ondt, galt eller riktig er helt opp til hvem som beskuer det, er det ikke, som alt annet? Men du kan slå helt i fra deg at de som skrev mytene i boka som kalles bibelen hadde WWW i tankene når de diktet opp 666... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå