andredob Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hei, jeg har brukt de to siste kveldene på å finne en ny drill/skrutrekker på nettet uten at jeg ble mye klokere... Jeg trenger hovedsakelig en skrutrekker som også kan brukes som drill. Helst liten og lett (hvis mulig - uten stor og klumpete batteri). Budsjett er ca 1000 kr. En STOR fordel å ha 2 batterier med. Noen forslag? Fant et tilbudt på Monter på Forus på Stanley fmc010lb til 899 kr. Ser at den selges mye dyrere andre steder: http://www.maxbo.no/Produktkatalog/Verkt%C3%B8y-og-arbeidst%C3%B8y/Elektroverkt%C3%B8y/Drill,-bor--og-skrumaskin/Drill-10,8V-FMC010LB/p/2220980 Antar at børsteløse varianter er helt utenfor budsjettet? Hvor mye Hm bør man ha for å kunne bruke den som en litt kraftig drill? Alle innspill mottas med et stort takk! Andrei Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Her er det mange motsigelser og forvirrende tekst. Skal du ha drill, eller skrutrekker? Med en skrutrekker, er det du som må skru, ved å vri hånden. En drill, skrur for deg! Du skal helst ha en liten og lett, men også kraftig! Det er gennerelt en sammenheng mellom kraft og størrelse. Liten - svak. Stor - sterk. Men det virker som du er ute etter en drill. Angående størrelse og kraft, er da avhengig av hva du skal bruke den til. Spesifiser, så kan sikkert noen hjelpe deg her. Har selv ikke noe peiling på Stanly driller. Stanly er et veldig bra merke på manuelle snekkerverktøy i USA (og Europa). Gennerelt vil jeg annbefale å kjøpe av en produsent, som er kjent for bra proffverktøy her i landet. Men velge en "hobbydrill", fra dem. Eks. Borch, o.l. Men Skil lager også rimelig verktøy. Batteridriller, har vel ikke børster. Endret 13. mars 2014 av geco5 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg har en 18v Cotech (Clas Ohlson) batteridrill som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den hver dag (borre/skru/etc) i gips/mur/treverk etc og fungerer fjell i over et år nå. Kostet vel 799 da jeg kjøpte den. Anbefaler den. (dvs denne men i 18v utgaven: http://www.clasohlson.com/no/Cotech--boremaskin-skrutrekker/40-7974 ) 1 Lenke til kommentar
andredob Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Her er det mange motsigelser og forvirrende tekst. Skal du ha drill, eller skrutrekker? Med en skrutrekker, er det du som må skru, ved å vri hånden. En drill, skrur for deg! Du skal helst ha en liten og lett, men også kraftig! Det er gennerelt en sammenheng mellom kraft og størrelse. Liten - svak. Stor - sterk. Men det virker som du er ute etter en drill. Angående størrelse og kraft, er da avhengig av hva du skal bruke den til. Spesifiser, så kan sikkert noen hjelpe deg her. Har selv ikke noe peiling på Stanly driller. Stanly er et veldig bra merke på manuelle snekkerverktøy i USA (og Europa). Gennerelt vil jeg annbefale å kjøpe av en produsent, som er kjent for bra proffverktøy her i landet. Men velge en "hobbydrill", fra dem. Eks. Borch, o.l. Men Skil lager også rimelig verktøy. Batteridriller, har vel ikke børster. Takker for innspill! Må nok si at du er den første jeg vet om som fremdeles mener at en skrutrekker må være manuell. ALLE produsenter mener at skrutrekkere kan være elektriske. http://www.clasohlson.com/no/b/Jernvare/Elektroverkt%C3%B8y/Skrutrekkere Jeg sa ikke at jeg trengte den minste, heller ikke den kraftigste. Jeg trenger en som er liten nok (prøver å finne en uten stor batteri nedenfor håndtaket) men allikevel er kraftig nok til å bore 20-30 mm hull i treverket f.eks. Den skal brukes til alt mulig: fra å montere møbel til å reise opp en gips vegg (inkl stendere med hull til 16 eller 24 mm k-rør). Det at ingen av dem har motorer med børster er feil hvis det er det du mener. 1 Lenke til kommentar
andredob Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg har en 18v Cotech (Clas Ohlson) batteridrill som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den hver dag (borre/skru/etc) i gips/mur/treverk etc og fungerer fjell i over et år nå. Kostet vel 799 da jeg kjøpte den. Anbefaler den. (dvs denne men i 18v utgaven: http://www.clasohlson.com/no/Cotech--boremaskin-skrutrekker/40-7974 ) Jeg har en gammel biltema drill som er både stor og svak og har dårlig batteri. Men er glad å høre at ting er blitt bedre nå! Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Her er det mange motsigelser og forvirrende tekst. Skal du ha drill, eller skrutrekker? Med en skrutrekker, er det du som må skru, ved å vri hånden. En drill, skrur for deg! Du skal helst ha en liten og lett, men også kraftig! Det er gennerelt en sammenheng mellom kraft og størrelse. Liten - svak. Stor - sterk. Takker for innspill! Må nok si at du er den første jeg vet om som fremdeles mener at en skrutrekker må være manuell. Det er forskjell på en skrudrill og en skrutrekker! http://no.wikipedia.org/wiki/Skrutrekker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå