Gå til innhold

Bilkjøring må forbys!


Anbefalte innlegg

 

 

SNIP

 

Vil minne deg på at de som ligger 10 - 15 km/t UNDER fartsgrensen skaper flere farlige situasjoner enn de som ligger 10-15 km/t OVER fartsgrensen.

 

Jeg tar her i betraktning at det er en 80 sone med en fin oversiktelig vei, hvor man kan få til fin flyt i trafikken.

 

I tettbebygde områder, hvor det er 50 soner, bør disse overholdes.

 

Poenget mitt er uansett at de som kjører for sakte, skaper like mange farlige situasjoner som de som kjører litt over.

 

Ser du undertegner med "Autorisert Båtselger", hvor mange mennesker omkom på sjøen pr. 2013, som følger av idiotkjøring med båt, og dårlig bruk av redningsvest?

 

Forslaget ditt er så useriøst at det blir provoserende.

 

 

Hei.

 

119 personer omkom som følge av drukning i 2013. Hvor mange som var relatert til båtferdsel er uvvist.

Bortsett fra det er loven slik den er. Er fartsgrensen 60 kilometer i timen skal man kjøre i 60 kilometer i timen. Enhver kilometer over 60 er en lovovertredelse og burde bli slått hardt ned på slik at det har en preventiv effekt på samfunnet.

 

Når det gjelder båter er de overlegne på sikkerhet siden de kjører på vannet.

 

 

Jeg er ikke enig med deg i at båter er overlegne på sikkerhet. Det kan nok ikke sammenlignes med bilkjøring. Men skal bilkjøring (som du mener) forbys, må vi selvfølgelig også forby ferdsel på vannet, siden det også tar liv. Men siden du er en "Autorisert Båtselger" blir det jo veldig dumt å forby båter.... for da har du jo ingen jobb lenger, såklart.... Den enes død, andres brød.

 

Jeg er enig med deg at fartsgrenser skal overholdes, men det bør og slås ned på folk som kjører for sakte, og dermed ødelegger effektiv ferdsel for andre bilister.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Lykke til med å forby bilkjøring!!

 

Hvorfor det? Det er helt logisk når du ser hvilken negativ effekt det har på samfunnet. Vi har allerede mopeder, traktorer, lastebiler og motorsykler. Trenger vi virkelig enda et alternativ for å transportere oss?

 

 

Enda et alternativ? Det alternativet har alltid vært tilstede, og det vil alltid være dødsulykker. Får de frem kollekivtransporten mer og gjør det til et bedre alternativ kan det være med på å minke ulykkene.

 

Jeg er avhengig av bil for å komme meg til jobb.

 

 

Dårlig formulering av meg. Det finnes andre og bedre alternativ. Personbiler er overrepresentert i antall ulykker, og mange folk som begynner å kjøre bil vil bli glad i å kjøre fortere og fortere. Til slutt har bilen skapt et fartsmonster.

Det er synd at et forbud vil gå utover deg på den måten ,men vi må tenke på helheten.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

 

 

 

Lykke til med å forby bilkjøring!!

 

Hvorfor det? Det er helt logisk når du ser hvilken negativ effekt det har på samfunnet. Vi har allerede mopeder, traktorer, lastebiler og motorsykler. Trenger vi virkelig enda et alternativ for å transportere oss?

 

 

Enda et alternativ? Det alternativet har alltid vært tilstede, og det vil alltid være dødsulykker. Får de frem kollekivtransporten mer og gjør det til et bedre alternativ kan det være med på å minke ulykkene.

 

Jeg er avhengig av bil for å komme meg til jobb.

 

 

Dårlig formulering av meg. Det finnes andre og bedre alternativ. Personbiler er overrepresentert i antall ulykker, og mange folk som begynner å kjøre bil vil bli glad i å kjøre fortere og fortere. Til slutt har bilen skapt et fartsmonster.

Det er synd at et forbud vil gå utover deg på den måten ,men vi må tenke på helheten.

 

 

Selvfølgelig må vi ikke tenke på helheten... Vi må ikke tenke på at Norge er et langstrakt land med enorme avstander, og generelt sett elendig kollektivmuligheter utenfor de største byene. Vi må ikke tenke på at ikke alle har gå-avstand eller fungerende busstilbud til jobben... Vi må ikke tenke på Ola og Kari som har ungene i barnehagen på andre siden av byen og er 110% avhengig av bilen for å få dagene til å fungere....

 

For all del, missforstå meg ikke. Det er alt for høye tall av døde i trafikken, men vi kan ikke forby bilkjøring fordi at alt for mange mennesker omkommer bak rattet hvert år, for om man skal begynne å forby alt her i Norge, som fører til dødsfall - så skal man forby mange ting!

Lenke til kommentar

I 2013 døde 190 personer i veitrafikken.

 

Peder Welhaven

Autorisert båtselger.

 

Det dør 250 av narkotika i året her i landet. Så la oss forby narkotika... Vent litt det har vi jo allerede gjort...

Eller det er ca 530 selvmord i året i Norge. La oss forby selvmord...

Eller hva med at det er 330 alkoholdødsfall i året. La oss forby alkohol... eller vent litt det har vi jo prøvd uten suksess....

Eller den største synderen: Røyking av tobakk dreper oppimot 7000 personer i Norge i året. Forby røyking eller?

 

Flesvik

Autorisert forumbruker

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

I 2013 døde 190 personer i veitrafikken.

 

Peder Welhaven

Autorisert båtselger.

 

Det dør 250 av narkotika i året her i landet. Så la oss forby narkotika... Vent litt det har vi jo allerede gjort...

Eller det er ca 530 selvmord i året i Norge. La oss forby selvmord...

Eller hva med at det er 330 alkoholdødsfall i året. La oss forby alkohol... eller vent litt det har vi jo prøvd uten suksess....

Eller den største synderen: Røyking av tobakk dreper oppimot 7000 personer i Norge i året. Forby røyking eller?

 

Flesvik

Autorisert forumbruker

 

 

For ikke å snakke om alle de som dør i ulykker hjemme i eget hus. Vi bør forby og bo hjemme.

 

Trixy

Autorisert Livsnyter

Lenke til kommentar

Det skal dog nevnes at kun 119 (mot 190 døde i trafikken) personer druknet i 2013 og det beviser at det å kjøre båt er statistisk sett mye tryggere enn det å kjøre bil.

 

 

 

Peder Welhaven

Autorisert båtselger.

Jeg må bare påpeke at 119 døde i ferdsel med båt er ett fullstendig uakseptabelt høyt tall.

 

Biler, båter og andre fremkomstmidler bør forbys ettersom de beviselig er dødsfarlige. I kampen for å redde norske liv er der ingen hellige kuer.

 

mvh

 

Jens Andersen

Daglig leder

Norwegian TeleCommuting Solutions

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

synes båter burde bli ulovlig, mange folk som dør på sjøen.

 

synes folk burde sitte på sofaen hele tiden, er ikke mange som dør der.

så statistisk sett er det tryggere

 

NIrD

Autorisert sofaselger

Synes buksesmekk skal være forbudt. Flertallet av de som drukner fra båt har åpen buksesmekk.

 

Men, fra spøk til revolver.

Det er ikke de som kjører 10 km/t over fartsgrensen som forårsaker dødsfallene. Å inndra "lappen" til dem er som min kommentar om buksesmekken.

 

Vi er på rett vei. Prikker i førerkortet er effektivt. Mine 6 har gjort meg til en mer oppmerksom bilfører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TRÅDSTARTER:
Mener du faktisk at biler burde være ulovlig, eller er dette kun en metafor for cannabis debatten?

 

Jeg har hauevis av motargumenter for at bil burde være lovlig, men gidder ikke skrive et langt inlegg dersom du ikke egentlig er uenig, vennligst bekreft eller avkreft at biler burde være ulovlige etter din mening.

Lenke til kommentar

TRÅDSTARTER:

Mener du faktisk at biler burde være ulovlig, eller er dette kun en metafor for cannabis debatten?

 

Jeg har hauevis av motargumenter for at bil burde være lovlig, men gidder ikke skrive et langt inlegg dersom du ikke egentlig er uenig, vennligst bekreft eller avkreft at biler burde være ulovlige etter din mening.

 

 

 

 

Det skal være en metafor for cannabis debatten. Bilkjøring og cannabis kan naturligvis ikke sammenlignes, men jeg ville forsøke å få frem at argumentene som brukes mot legalisering henger like mye på greip som argumentene for forbud av bilkjøring.

 

Men dette er tydeligvis ikke mitt felt siden det var mange (alle) som ikke tok poenget. Noen trodde t.o.m at det var et seriøst forslag.

 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Det skal være en metafor for cannabis debatten. Bilkjøring og cannabis kan naturligvis ikke sammenlignes, men jeg ville forsøke å få frem at argumentene som brukes mot legalisering henger like mye på greip som argumentene for forbud av bilkjøring.

 

Men dette er tydeligvis ikke mitt felt siden det var mange (alle) som ikke tok poenget. Noen trodde t.o.m at det var et seriøst forslag.

Folk har ikke kunnskaper nok til at det hadde hatt noe for seg. De hadde ikke tatt deg seriøst. Du ville bare nådd fram til de som allerede har gode kunnskaper om temaet.

 

Hvor tenker/tenkte du å publisere dette?

 

Synes det er merkelig at folk ikke tok metaforen din, var artig å lese. :p

 

 

Det dør 250 av narkotika i året her i landet. Så la oss forby narkotika... Vent litt det har vi jo allerede gjort...

Skal man være pinlig nøyaktig så er det hele 0 dødsfall fra "narkotikaen" tråden handler om. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Hva har du drukket?

Vet du at jeg har 30 km for å komme meg på jobb hver dag? Er ikke en eneste rutebuss som går forbi her. Noen forslag om hvordan jeg skal komme meg på jobb kanskje? Spent på forslaget dit nå.

Å bil er ikke trafikk farlig, det er menneskene bak rattet som er trafikkfarlig.

Les tråden. Eventuelt les innlegget over deg.
Lenke til kommentar

 

 

Har du lest hele? Beklager hvis jeg antar at du ikke skjønner, hvis du skjønner, men det handler ikke om bilkjøring.

Det er kun en metafor for å muligens få frem et poeng. Jeg skriver vanligvis ikke noe til vanlig, men fikk et innfall etter å ha lest et intervju, så det mulig at det kun er i mitt hode denne teksten gir mening.

 

 

Hvis du har et seriøst poeng i teksten må du nesten skrive det i klartekst, for jeg klarer ikke å se noe annet enn humor i hverken førstepost eller videre i tråden. :p

 

 

Det skal være en metafor for cannabis debatten. Bilkjøring og cannabis kan naturligvis ikke sammenlignes, men jeg ville forsøke å få frem at argumentene som brukes mot legalisering henger like mye på greip som argumentene for forbud av bilkjøring.

 

Men dette er tydeligvis ikke mitt felt siden det var mange (alle) som ikke tok poenget. Noen trodde t.o.m at det var et seriøst forslag.

 

 

Hadde vel en mistanke om det, men jeg synes teksten bommer av to grunner:

 

Kostnadene for samfunnet (og forsåvidt også skadevirkningene) er langt større en kun de som dør i direkte ulykker når det gjelder bil

Fordelene er også mye større.

 

Derfor blir det ikke treffende nok, det blir for unyansert

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...