veluci Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tenkte jeg skulle kjøpe HIFI møbel til leiligheten. Min bedre halvdel er ikke så glad i store høgtalere osv. Hun vil helst ha "diskre" lyd. Planen min var egentlig og kjøpe meg en lydplanke, men kom over UNNU møbelen hos HIFklubben. Den er vell egentlig laget slik at du kan skjule høgtalere inni møbelen. Noen som har erfaring meg slike møbler? Er det noen som kan ambefale meg høgtalere som jeg bør gå for ved kjøp av en slik møbel? Lenke til kommentar
veluci Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Denne bør du kjøpe Er vell ikke meningen at du skal ha lydplanke inni møbelen. Her er møbelen. http://www.hifiklubben.no/inspirasjon-og-aktuelt/lykken-er-ikke-en-designer-lampe/Dette-mobelet-skjuler-det-stygge-hi-fi-anlegget-ditt/ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 HiFi møbler har jeg gått helt bort fra. Nå er det alt bart og pent på gulvet (11.2 receiver er satt oppå effektforsterker siden effektforsterkeren ikke avgir noe varme av betydning grunnet smart kjøleløsning). Det er vel ikke overbegeistring fra min bedre halvdel, men har sluppe unna enn så lenge. Lydabsorberingsplatene i taket var det faktisk mest bråk rundt Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Sony og Yamaha har hatt egne rack med innebygde høytallere og sub, samt forsterkere. Da slipper man alt Hifi Klubbens skal funke fint, eneste du trenger å tenke på er å finne en bokhylle høytaller som passer inni, samt forsterker for disse. Hvis det ikke funker, så har mange produsenter kommet med Lydsokkel. Det er egentlig en lydplanke som er en del typere, og som er laget for å sette TVen oppå. Disse har som regel bedre lyd enn lydplankene, da de har innebygd subwoofer, og man slipper dette på gulvet. Geneva har også kommet med ett hifi møbel rack, hvor man kan plassere komponenter inni, og den tar seg av lyd og forsterkning. Siste og billigste løsning er faktisk å bygge ett tilpasset rack til. Så lenge man kan tegne opp mål, og regne ut hvor store plater man trenger her og der. Samt greier å skru inn noen skruer, og sparkle og male, så får man hjelp til å få MDF plater kappet til på må hos Byggmakker osv. Da kan man tilpasse hifi møblet akuratt til det man trenger å ha i. Jeg selv falt på denne løsningen da ingenting passet for meg, foruten ting som koster 10 tusen og oppover. Mitt rack er 160cm bredt, 60cm dyp, og har 2 hyllerader med plass til 3 komponenter med god luft rundt i bredden. Totalt kom det på ca 1200,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå