Gå til innhold

[Løst] Hvilken OS passer best til spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei!

 

Tittelen sier vel det meste, men hvilken Windows passer seg best til spilling? Og forsåvidt er kjappest ellers også..

 

Jeg bruker selv Windows 7, noe jeg ELSKER. Det er perfekt til spilling. Når har jeg ikke brukt Windows 8, da jeg selv har boikottet det, da jeg ikke aksepterer at dem forandrer på interfacet.

 

Ellers har en jo Linux, eneste problemet er at det er ganske få spill som til dags dato støttes av Linux, det er dog på vei å forandres, etter at STEAM så og si tvinger bransjen i riktig retning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Windows 8.1 gir best ytelse og støtter nyeste standarder (DirectX). Det er pr i dag et faktum, enten man liker det eller ikke.

 

Kan så være, men personlig rører jeg ikke en forandret Windows. Jeg gidder ikke sette meg inn i et system jeg skal bruke så og si hele dagen lang. Jeg bruker Windows ikke bare hjemme men også på jobb, og da blir det enda en hindring i veien for den perfekte opplevelse. Windows 7 er perfekt for meg, og det er sikkert Windows 8 for deg. :)

Lenke til kommentar

 

Windows 8.1 gir best ytelse og støtter nyeste standarder (DirectX). Det er pr i dag et faktum, enten man liker det eller ikke.

 

Kan så være, men personlig rører jeg ikke en forandret Windows. Jeg gidder ikke sette meg inn i et system jeg skal bruke så og si hele dagen lang. Jeg bruker Windows ikke bare hjemme men også på jobb, og da blir det enda en hindring i veien for den perfekte opplevelse. Windows 7 er perfekt for meg, og det er sikkert Windows 8 for deg. :)

 

Jeg bruker Windows 7 selv, men jeg ser ingen grunn til å fornekte faktum; Windows 8.1 har bedre gaming ytelse, om enn marginalt. Jeg har også en Windows 8.1 installasjon for å gjøre meg kjent med systemet. Det er svært enkelt å få det til å oppføre seg mer eller mindre identisk som Windows 7. Selv om jeg fortsatt bruker Windows 7, så vil jeg anbefale alle å kjøpe Windows 8.1 hvis de er uten operativsystem (hvis en absolutt må ha Windows).

Lenke til kommentar

Sitter på gratis tilgang på hvilket OS jeg vil ha, og har byttet til win 8.1 på både stasjonær og bærbare pc'er. Men jeg angrer på win 8 til stasjonæren, er flere bugs de må stryke ut før 8'ern er klar for bruk uten irritasjon. På bærbar fungerer den derimot bra ;)

 

Skal du kjøpe og ikke er en person som formaterer ofte, kjøp win 8.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Sitter på gratis tilgang på hvilket OS jeg vil ha, og har byttet til win 8.1 på både stasjonær og bærbare pc'er. Men hadde jeg angrer på win 8 på stasjonæren, er flere bugs de må stryke ut før 8'ern er klar for bruk uten irritasjon. På bærbar fungerer den derimot bra ;)

Har du prøvd Windows 8.1 update 1? RTM oppgraderingen ligger ute flere steder. En ganske grei oppdatering for desktop brukere.

Lenke til kommentar

Nå er ikke update 1 så veldig stor oppdatering akkurat, ganske lang vei før windows 8.1 kan erstatte windows 7 helt.

 

Dessuten er update 1 ikke ferdige versjonen alikevel.

Men en del både windows sidebar, windows opplevelseindex, og startmenyen finnes det 3 parts installasjon som gjør det mulig.

 

For ikke snakke om Aero, for oss som har prøvd windows 8.1 aero glass kunne det sett bedre ut.

Lenke til kommentar

Sitter på gratis tilgang på hvilket OS jeg vil ha, og har byttet til win 8.1 på både stasjonær og bærbare pc'er. Men hadde jeg angrer på win 8 på stasjonæren, er flere bugs de må stryke ut før 8'ern er klar for bruk uten irritasjon. På bærbar fungerer den derimot bra ;)

 

Skal du kjøpe og ikke er en person som formaterer ofte, kjøp win 8.

 

Hvilke bugs er det du tenker på? Som tydeligvis ikke er på bærbar?

Lenke til kommentar

Nå er ikke update 1 så veldig stor oppdatering akkurat, ganske lang vei før windows 8.1 kan erstatte windows 7 helt.

 

Dessuten er update 1 ikke ferdige versjonen alikevel.

 

Windows 8 kan erstatte Windows 7 fullt ut. Om du liker det er en annen sak. Det står ikke at updaten som lekket ikke er den ferdige versjonen. Det står at den kanskje ikke er den ferdige. Uansett har den flere forbedringer, og en av oppdateringene i pakken har allerede kommet gjennom Windows update til alle.
Lenke til kommentar

 

Sitter på gratis tilgang på hvilket OS jeg vil ha, og har byttet til win 8.1 på både stasjonær og bærbare pc'er. Men hadde jeg angrer på win 8 på stasjonæren, er flere bugs de må stryke ut før 8'ern er klar for bruk uten irritasjon. På bærbar fungerer den derimot bra ;)

 

Skal du kjøpe og ikke er en person som formaterer ofte, kjøp win 8.

 

Hvilke bugs er det du tenker på? Som tydeligvis ikke er på bærbar?

 

 

Mistet mulighet for 5ghz nett, charms bar og metro ui fungerer rævdårlig med flere skjermer, noen eldre program og spill har kompatabilitetsproblemer med win8.

 

Disse problemene har jeg ikke hatt på bærbar, dog det er en del idiotiske løsninger der også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sitter på gratis tilgang på hvilket OS jeg vil ha, og har byttet til win 8.1 på både stasjonær og bærbare pc'er. Men hadde jeg angrer på win 8 på stasjonæren, er flere bugs de må stryke ut før 8'ern er klar for bruk uten irritasjon. På bærbar fungerer den derimot bra ;)

 

Skal du kjøpe og ikke er en person som formaterer ofte, kjøp win 8.

 

Hvilke bugs er det du tenker på? Som tydeligvis ikke er på bærbar?

 

 

Mistet mulighet for 5ghz nett, charms bar og metro ui fungerer rævdårlig med flere skjermer, noen eldre program og spill har kompatabilitetsproblemer med win8.

 

Disse problemene har jeg ikke hatt på bærbar, dog det er en del idiotiske løsninger der også.

 

 

Ehhh... du er klar over at det er SAMME versjon av Windows, både på stasjonære og bærbare maskiner.

 

Tror heller du bør rette skytset mot produsenten av PC-en (eller feks. produsenten av driverene til nettverkskortet ditt) dersom 5Ghz nett ikke fungerer.

 

Kjører selv med 2 skjermer uten problemer.

Charms kan slås av med 3 klikk dersom du vil.

At enkelte eldre greier ikke fungerer i et nytt OS er naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Sitter på gratis tilgang på hvilket OS jeg vil ha, og har byttet til win 8.1 på både stasjonær og bærbare pc'er. Men hadde jeg angrer på win 8 på stasjonæren, er flere bugs de må stryke ut før 8'ern er klar for bruk uten irritasjon. På bærbar fungerer den derimot bra ;)

 

Skal du kjøpe og ikke er en person som formaterer ofte, kjøp win 8.

 

Hvilke bugs er det du tenker på? Som tydeligvis ikke er på bærbar?

 

 

Mistet mulighet for 5ghz nett, charms bar og metro ui fungerer rævdårlig med flere skjermer, noen eldre program og spill har kompatabilitetsproblemer med win8.

 

Disse problemene har jeg ikke hatt på bærbar, dog det er en del idiotiske løsninger der også.

 

 

Ehhh... du er klar over at det er SAMME versjon av Windows, både på stasjonære og bærbare maskiner.

 

Tror heller du bør rette skytset mot produsenten av PC-en (eller feks. produsenten av driverene til nettverkskortet ditt) dersom 5Ghz nett ikke fungerer.

 

Kjører selv med 2 skjermer uten problemer.

Charms kan slås av med 3 klikk dersom du vil.

At enkelte eldre greier ikke fungerer i et nytt OS er naturlig.

 

 

At driveren ikke fungerer på win8 er et kjent problem, og foreløpig er det ikke en fiks. Er for øvrig masse nettverksproblemer med windows 8, det får jeg oppleve daglig.

 

Poenget er; Hvis du ikke har lyst å "betateste" OS for Microsoft, hold deg til Win7 litt lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...