Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

flere nettverk i samme hus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4Mbit er jo egentlig alt smått nok, om man bare skal bruke det alene. Har dere undersøkt om det går an å få nett på andre vis enn en ekstra ADSL? Det enkleste hadde jo vært om dere har kabel-TV. De pleier å levere heftige nettlinjer via coax. Andre løsninger er Wimax ("5G") - trådløst bredbånd. Netcom leverer inntil 100GB "hjemmebredbånd" via 4G.

Det viktigste er ofte å begrense ting som står konstant å laster ned/opp. Bittorrent bør slås av på dag/kveld og heller schedules i programmet til å laste ned om natten. Skype, Spotify mfl. bør ikke stå og fungere som noder for deling av båndbredde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hjemme hos meg måtte jeg rett å slett spørre høflig om alle i huset kunne godta å laste ned et program som begrenset Internettet, så delte vi rett å slett Internettet på antall personer i huset for å gjøre det fair. Tror programmet vi brukte het NetLimiter, men husker ikke helt.

QoS som nevnt tidligere kan også brukes, evt kan man gå til innkjøp på en router med dette.

Noen steder er jo 3G nettet relativt raskt, kanskje koble dette til dataen om alt skjærer seg.

Lenke til kommentar

Hjemme hos meg måtte jeg rett å slett spørre høflig om alle i huset kunne godta å laste ned et program som begrenset Internettet, så delte vi rett å slett Internettet på antall personer i huset for å gjøre det fair. Tror programmet vi brukte het NetLimiter, men husker ikke helt.

QoS som nevnt tidligere kan også brukes, evt kan man gå til innkjøp på en router med dette.

Noen steder er jo 3G nettet relativt raskt, kanskje koble dette til dataen om alt skjærer seg.

Har hørt om Netlimiter i sammenhenger som dette før, hvordan synes du det fungerte for dere?

Lenke til kommentar

Har hørt om Netlimiter i sammenhenger som dette før, hvordan synes du det fungerte for dere?

Fungerte som forventet, vi fikk splittet om Internett bruken sånn at vi alle hadde begrenset Internett.

Nå hadde vi veldig dårlig linje, så var litt problematisk med upload limit, men gikk greit. Mine foreldre på den tiden merket ikke noen forskjell, min bror og jeg fant ut at vi måtte overleve med litt mere load time på youtube, og downloads etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...