Reptilia Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Skal kjøpe meg en gaming-laptop som koster under ca. 19.000 kr. Jeg har allerede en Asus-laptop som jeg kjøpte i 2010 og har derfor mest kjennskap til Asus. Føler Asus blir det trygge valget men vil rådføre meg hos dere eksperter her på forumet før jeg kjøper noe. Valget står mellom disse: 1. ASUS G750JZ --> 16.495,- 2. MSI GT70 --> 18.195,- 3. Kunshan P375S --> 15.995,- Spørsmål 1: Hvor stor forskjell er det på Geforce 880M 4GB og 880M 8GB? Spørsmål 2: Jeg vet at Asus er svært gode på kjøling, men hvor sterkt stiller MSI og Kunshan i forhold til Asus sin kjøling? Spørsmål 3: Kunshan-laptopen har 2 grafikkort. Vil dette forårsake en enorm varmeutvikling? Spørsmål 4: Har hørt noe om at man kanskje ikke får fullt utbytte av begge grafikkortene i Kunshan-laptopen, stemmer dette? Spørsmål 5: Har dere hatt problemer med noen av disse merkene? (Knapper som har løsnet, skjermfester som kan knekke lett, touchpad som har sluttet å virke, dårlig kjøling osv.) Spørsmål 6: Hvilken utav disse gaming-laptopene ville DU valgt? Skriv gjerne fordeler og ulemper hvis du har kjennskap til noen av disse laptopene. Hovedmålet mitt er å kunne kjøre de mest krevende spillene på Ultra settings. Jeg har en anelse om at Asus-laptopen stiller svakest men er fornøyd om den holder seg over 25-30 fps på ultra settings på Battlefield 4 og Metro: Last Light. Kjøling er SVÆRT viktig for meg og det er avgjørende for hvilken laptop jeg velger siden overoppheting fører til at komponentene til slutt tar kvelden.. Endret 12. mars 2014 av Reptilia Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Kunshan er den eneste av disse du kan få med WIN 7. Jeg har selv en Xishan W650S og er fornøyd med kvaliteten. Av de du setter opp ville jeg nok valgt Kunshan P375S med WIN 7, selv om jeg heller ville valgt en modell med bare ett GTX 880M. SLI eller Crosssfire kan skape problemer. Endret 12. mars 2014 av aam01 Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Kunshan er den eneste av disse du kan få med WIN 7. Jeg har selv en Xishan W650S og er fornøyd med kvaliteten. Av de du setter opp ville jeg nok valgt Kunshan P375S med WIN 7, selv om jeg heller ville valgt en modell med bare ett GTX 880M. SLI eller Crosssfire kan skape problemer. Siden du nevner WIN 7, betyr det at WIN 8 er noe møkk? Har aldri hatt windows 8 så aner ikke. Hva mener du med at crossfire kan skape problemer? Overoppheting? Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg foretrekker WIN 7, det betyr ikke at WIN 8 er dårlig. Hvis ytelsen er den samme er alltid ett kort å foretrekke fremfor to i SLI eller Crossfire. Microstuttering har ofte vært nevnt som et problem, og to kort utvikler mer varme enn ett. Men koster det mindre å kjøpe to enklere kort enn ett kraftig. Du får vurdere fordeler og ulemper selv. Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Får man med drivere til Kunshan eller må man laste det ned selv? Tror ikke jeg tør å gå for Kunshan nå siden jeg er redd for overoppheting og microstuttering som du sier. Vet at det ikke er kommet ut noen tester enda men tror du det er en stor forskjell i ytelse på 4GB 880m og 8GB 880m? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Spørsmål 1: GTX 880M er for svakt til å få bruk for noe særlig mer enn 2-3GB minne. Så 8GB med skjermkortminne er det absolutt ingen bruk for. Spørsmål 2 og 3: Både MSI og Multicom/Clevo er kjent for å ha veldig høyt støynivå på sine spillbærbare. Så hvis lavt støynivå viktig, ville jeg uten tvil gått for G750JZ. Spørsmål 4: SLI og CrossFire vil aldri fungere optimalt, microstutter samt inkompatibilitet i enkelte spill er noen av problemene. Spørsmål 6: Jeg ville gått for ASUS G750JZ. Eventuelt P375S, som generelt sett gir mest ytelse for pengene, men den har også sine problemer, som nevnt ovenfor. MSI GT70 er dårligere enn ASUS-en på alle punkter, og koster 2000kr mer, så den ville jeg utelukket helt. Endret 12. mars 2014 av Aerow Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Det bikker mest mot ASUS G750JZ må jeg si. Problemet er bare at Komplett ikke har den på lager før om en måneds tid.. Irriterende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå