Gå til innhold

[Løst] Det beste av det beste: SXZ2 vs. SGS5 vs. Oppo Find 7


Anbefalte innlegg

Hei! Må dessverre ha ny telefon da den gamle takket for seg etter å ha besøkt flisene på badet. Jeg vil ha det beste av det beste og det står mellom Z2, S5 og Oppo Find 7.

 

Har forsøkt å lese meg litt opp, men hva er de mest dramatiske forskjellene på disse telefonene? Vil det være vanskelig for meg å få tak i en Oppo Find 7?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Z2 er vel ikke kjent for noen ting ennå da den ikke er i salg før i april? Og S5 er også vanntett.

 

Når det gjelder batteri kommer Z2 med et batteri på 3200 mah, mens S5 har 2800 mah. Hvor stor forskjell det blir på disse i praktisk bruk vet vi ikke ennå, men det kommer nok til å være tester der ute på dette før vi ser dem i butikkene vil jeg tro.

 

Personlig ville jeg valgt Samsung, da jeg ikke liker Sonys grensesnitt rundt Android og de harde kantene de har hatt på modellene sine de siste årene. Det blir mest en smaksak.

Lenke til kommentar

Jeg liker den knappen som befinner seg under skjermen på Samsung.

Det er genialt å trykke på den og si "call navn", og slippe å gå gjennom en masse menyer for å slå nummeret.

Sony har ikke den knappen, så jeg må trykke en del på skjermen for å slå nummeret. Litt irriterende.

 

Galaxy S5 er også vanntett, slik som Sony. I så fall er det ikke så veldig stor forskjell på disse to toppmodellene. Jeg regner likevel med å kjøpe Sony, selv om jeg ikke er 100% bestemt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Dette armbåndet som følger med Sony dersom en bestiller den nå virker nokså spennende. Men er jammen ikke sikker... Var fornøyd med min Z1, men synes den tapte seg ganske fort. Den ble fryktelig varm og jeg fikk en del sorte partikler i linsen.

 

Er det noen som har begrep om hvor mye Oppo vil koste?

Lenke til kommentar

Synd at det haster for trådstarter.

De er dyrest i starten, og så vil vel prisene synke noe.

Jeg vurderer å vente litt, ikke stille meg i kø og kjøpe på lanseringsdagen.

Mitt problem er at min Xperia Z ikke har så godt batteri, men det er ingen umiddelbar krise. Den virker jo.

Jeg kan vente med å kjøpe ny.

 

Kan dere si hvor lenge jeg må vente før Xperia Z2 har falt betydelig i pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...