Gjest bruker-45896 Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Project Blue Book har elementer av farse i seg. Og er ikke alltid en pålitelig kilde.Hvorfor bruker du da Project Blue Book som et argument, hvis det ikke er en pålitelig kilde? Jeg sier at det finnes folk som taler både for og imot ET som forklaring på UFO-fenomen som bruker Project Blue Book som kilde. Er det så vanskelig å forstå? Noen ønsker å dysse det hele ned, og underdriver og noen ganger lyver om innholdet. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg var "UFO-troende" i min ungdom og pløyde da gjennom masse litteratur om fenomenet. Siden har jeg lest mye om stjernereiseteorier, om avstandene i universet, om kvantemekanikk, om astronomi, om ormehull og om grunnforskning på teleportasjon. Så jeg gjenkjenner meg ikke som en "uopplyst skeptiker". Men jeg antar at latterliggjøring som argument nok kan brukes begge veier ... Kjenner du til Project Blue Book? (Gjelder forsåvidt alle som leser eller skriver her.) Det er det amerikanske luftforsvarets offisielle prosjekt for å studere UFO-fenomenet. http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Blue_Book#Project_Blue_Book_Special_Report_No._14 Den har jeg lest fra perm til perm, den var en del av "dokumentasjonen" jeg brukte da jeg var UFO-troende på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet. Jeg har også studert NASA-ingeniøren Glumrich bok om beskrivelsen av et romskip i Esekiels bok i Bibelen. Jeg har lest mye og sett mye, jeg har endog vært en amatørastronom og sett mye ut mot stjernene. Jeg har passert et halvt hundre leveår og aldri sett noe som minner om fremmede romskip eller uforklarlige fenomener. Jeg har selvsagt i mange år lånt ut mine datamaskiners ledige datakraft til SETI-prosjektet, for jeg tror absolutt at det finnes andre intelligente vesner der ute et sted, og at én dag så finner vi et håndfast bevis på det, noe mer håndfast enn det såkalte Wow-signalet. Men dess mer jeg har lest om grensesprengende teknologi og vitenskap, dess mindre sannsynlig blir historiene om utenomjordiske besøkende. Vi tror nok ofte at vår egen verden er helt fantastisk unik og et helt naturlig sted å utforske for fremmede sivilisasjoner. Jeg tviler mer og mer og mer på det. Blant universets fantastiske kloder med livsformer er vår klode antagelig å regne som en byråkratirapport av kjedeligste type, som ei øde sandstrand ved et uttørket hav, som en ørken i en ørken. Se på konstruerte oversiktsbilder av vår galakse Melkeveien. Ligger vårt solsystem et sted der det er sannsynlig å finne interessante kloder? Nei. Vårt solsystem ligger i et forholdsvis øde område langt ute i galaksen, i utkanten av en av armene. Et sted der det er forholdsvis stor avstand mellom stjernene. Det blir som å se etter en sydende verdensmetropol ute i Antarktis eller i Sahara et sted. Det er ulogisk. Vi bor på en utpost på et øde sted i galaksen. Og det finnes myriader av mye mer spennende steder å besøke, så hvorfor kommer de hit? Og hvis de først har reist så langt som hit, hvorfor stikker de bare av igjen? Det er ikke logisk, det er bare tullete og usannsynlig. Det blir som å reise nesten til noen, ei reise som tar dagevis, men snu i oppkjørselen uten å stoppe og ringe på. Og å gjenta dette, om og om igjen. Tullete. Ulogisk. Usannsynlig. Jeg tror ikke lengre på "UFO-fenomenet" som et slags bevis på liv andre steder i universet. "Bevisene" det snakkes om i de såkalte avsløringshøringene i USA blir aldri fremvist, kun omtalt. Ikke ett eneste ugjenndrivelig bevis er noensinne fremlagt. Vis meg ett bevis! Ikke fortell meg om det, vis meg det! Ingen har hittil klart å fremlegge et sånt bevis. Hvis de hadde det hadde NASAs jakt etter forhistorisk liv på Mars vært bortkastet, SETI-prosjektet hadde vært bortkastet og astronomenes jakt på beboelige eksoplaneter hadde vært bortkastet. Jeg tviler på om astronomer og forskere hadde giddet å fortsette å lete etter muligheter for liv andre steder hvis beviset allerede var tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg var "UFO-troende" i min ungdom og pløyde da gjennom masse litteratur om fenomenet. Siden har jeg lest mye om stjernereiseteorier, om avstandene i universet, om kvantemekanikk, om astronomi, om ormehull og om grunnforskning på teleportasjon. Så jeg gjenkjenner meg ikke som en "uopplyst skeptiker". Men jeg antar at latterliggjøring som argument nok kan brukes begge veier ... Kjenner du til Project Blue Book? (Gjelder forsåvidt alle som leser eller skriver her.) Det er det amerikanske luftforsvarets offisielle prosjekt for å studere UFO-fenomenet. http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Blue_Book#Project_Blue_Book_Special_Report_No._14 Den har jeg lest fra perm til perm, den var en del av "dokumentasjonen" jeg brukte da jeg var UFO-troende på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet. Jeg har også studert NASA-ingeniøren Glumrich bok om beskrivelsen av et romskip i Esekiels bok i Bibelen. Jeg har lest mye og sett mye, jeg har endog vært en amatørastronom og sett mye ut mot stjernene. Jeg har passert et halvt hundre leveår og aldri sett noe som minner om fremmede romskip eller uforklarlige fenomener. Jeg har selvsagt i mange år lånt ut mine datamaskiners ledige datakraft til SETI-prosjektet, for jeg tror absolutt at det finnes andre intelligente vesner der ute et sted, og at én dag så finner vi et håndfast bevis på det, noe mer håndfast enn det såkalte Wow-signalet. Men dess mer jeg har lest om grensesprengende teknologi og vitenskap, dess mindre sannsynlig blir historiene om utenomjordiske besøkende. Vi tror nok ofte at vår egen verden er helt fantastisk unik og et helt naturlig sted å utforske for fremmede sivilisasjoner. Jeg tviler mer og mer og mer på det. Blant universets fantastiske kloder med livsformer er vår klode antagelig å regne som en byråkratirapport av kjedeligste type, som ei øde sandstrand ved et uttørket hav, som en ørken i en ørken. Se på konstruerte oversiktsbilder av vår galakse Melkeveien. Ligger vårt solsystem et sted der det er sannsynlig å finne interessante kloder? Nei. Vårt solsystem ligger i et forholdsvis øde område langt ute i galaksen, i utkanten av en av armene. Et sted der det er forholdsvis stor avstand mellom stjernene. Det blir som å se etter en sydende verdensmetropol ute i Antarktis eller i Sahara et sted. Det er ulogisk. Vi bor på en utpost på et øde sted i galaksen. Og det finnes myriader av mye mer spennende steder å besøke, så hvorfor kommer de hit? Og hvis de først har reist så langt som hit, hvorfor stikker de bare av igjen? Det er ikke logisk, det er bare tullete og usannsynlig. Det blir som å reise nesten til noen, ei reise som tar dagevis, men snu i oppkjørselen uten å stoppe og ringe på. Og å gjenta dette, om og om igjen. Tullete. Ulogisk. Usannsynlig. Jeg tror ikke lengre på "UFO-fenomenet" som et slags bevis på liv andre steder i universet. "Bevisene" det snakkes om i de såkalte avsløringshøringene i USA blir aldri fremvist, kun omtalt. Ikke ett eneste ugjenndrivelig bevis er noensinne fremlagt. Vis meg ett bevis! Ikke fortell meg om det, vis meg det! Ingen har hittil klart å fremlegge et sånt bevis. Hvis de hadde det hadde NASAs jakt etter forhistorisk liv på Mars vært bortkastet, SETI-prosjektet hadde vært bortkastet og astronomenes jakt på beboelige eksoplaneter hadde vært bortkastet. Jeg tviler på om astronomer og forskere hadde giddet å fortsette å lete etter muligheter for liv andre steder hvis beviset allerede var tilgjengelig. Jeg tror nok ikke at det er noe jeg kan vise deg som vil få deg til endre mening. Allikevel tror jeg det er fullt mulig for deg å endre mening, hvis du igjen tar en titt på det som er å finne av interesse. Angående det å være (amatør)astronom og å ikke se noe har jeg to sitater som kan være av interesse. "Dr. Peter Sturrock also polled the membership of the American Astronomical Society and found that "the greater the amount of time one spent on reading UFO-related material, the more likely one is to accept their reality" (p. 210)." "In 1980, a survey of 1800 members of various amateur astronomer associations by Gert Helb and Hynek for CUFOS found that 24% responded "yes" to the question "Have you ever observed an object which resisted your most exhaustive efforts at identification?"[83]" Det at du ikke har sett noe er ikke veldig overraskende, og betyr ingenting, annet enn for din egen tro, selvfølgelig. Jeg tviler på at vår planet er særlig unik, allikevel tror jeg at mange, både mennesker og eventuelle ETs vil forstå at vi har enormt potensiale hvis vi klarer å "skjerpe oss". Hvor vår planet og solsystem ligger i galaksen er overhodet ikke relevant. Det er unødvendig å spekulere i det. Utgangspunktet ditt er ufattelig antroposentrisk. Vi aner ikke hva slags teknologi en eventuell fremmed sivilisasjon vil ha tilgang til. Du har garantert hørt det før, men hva om de er 100k år "foran" oss teknologisk? Hva med en million? Vi oppfant flyet for hundre år siden! Hva er det som får deg til å tro at du kan si noe, overhodet, om hva som er logisk eller ikke for en ET-siviliasjon? De stikker jo ikke av igjen i det hele tatt...! Hvorfor sier du at de gjør det? Hvordan vet du det? UFOer blir observert hele tiden, over hele verden, også de "virkelige" uforklarlige som mange mener har ET som den mest sannsynlige forklaringen. Selv om noen stater offisielt har "sluttet" å studere fenomenet, er det fortsatte andre, både private og statlige, som fortsetter å rapportere og dokumentere observasjoner. Jeg blir veldig skuffet over din antroposentrisme og skråsikkerhet. Bevisene det snakkes om er ikke håndfaste bevis, du har helt rett. For det første blir det beslaglagt som en del av konspirasjonen, og for det andre er det veldig få som faktisk godtar videoer og bildene som finnes, som bevis, da de insisterer på at det må være forfalsket, selv om man sporer dem på radar og sender jagerfly etter dem. Når det gjelder vrakrester og lignende fins det veldig mange grunner til å ikke være ærlig om det, spesielt for mange tiår siden, da verden var mye mer annerledes og ihvertfall ikke mindre ustabil politisk enn den er i dag. Hvis du har undersøkt dette så mye som du hevder, burde du være klar over at observasjonene økte massivt etter at vi hadde funnet ut av atomkraft og faktisk brukt denne teknologien på en destruktiv måte, og i krig. Dette, sammen med det faktum at UFOer har blitt observert mange ganger over forskjellige militærbaser, og til og med DEAKTIVERT ATOMVÅPENSYSTEMER mens de ble observert, burde virkelig få en til å stille spørsmål ved hva faen som foregår. Når det gjelder SETI, er det nok et eksempel på hvor fanatiske noen mennesker er i sin antroposentrisme. Kan du gi meg noen argumenter overhodet som vil sannsynliggjøre at andre sivilisasjoner vil bruke primitiv radioteknologi for å kommunisere? Bortsett fra, selvfølgelig, at dette er det beste VI har, som er et pinlig svakt argument. Igjen, hva om de er 100k år eller en million år mer avansert enn oss? Tror du virkelig vi vil bruke denne samme grunnleggende teknologien for kommunikasjon om hundre tusen år? DET er noe som blir tullete og ulogisk det. Hvor mange plasser har SETI egentlig letet hittil, det begynner vel å bli endel? Kan det hende de ikke finner noe fordi, som du selv har påpekt, at avstandene er enorme, og derfor er radioteknologi totalt ubrukelig. Du kjenner vel til prosjekter som Orion, Daedelus osv.? Vi har faktisk teknologien til å reise til stjernene i løpet av noen tiår. Prøv å se på oss fra en ET-sivilisasjons synspunkt. Vold, sult, krig, terrorisme og faenskap hver eneste dag på massiv skala. Hadde du ønsket slikt inn i ditt "nabolag"? For min del virker det mye mer sannsynlig at de er interessert i oss, kanskje kun pga. at de ikke ønsker at vi skal reise til stjernene og ta med oss all dritten vår. Hadde vi satt stjernereise som topprioritet, med atomkraft som "drivstoff" når vi endelig behersket denne teknologien, kunne vi trolig allerede ha ankommet eller i det minste vært på god vei til en eller flere av våre nærmeste stjerner. Det er dog veldig dyrt og noen av oss er tilsynelatende mer interessert i å bruke ressurser på krig og konflikt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Du kjenner vel til prosjekter som Orion, Daedelus osv.? Vi har faktisk teknologien til å reise til stjernene i løpet av noen tiår. Prøv å se på oss fra en ET-sivilisasjons synspunkt. Vold, sult, krig, terrorisme og faenskap hver eneste dag på massiv skala. Hadde du ønsket slikt inn i ditt "nabolag"? For min del virker det mye mer sannsynlig at de er interessert i oss, kanskje kun pga. at de ikke ønsker at vi skal reise til stjernene og ta med oss all dritten vår. Hadde vi satt stjernereise som topprioritet, med atomkraft som "drivstoff" når vi endelig behersket denne teknologien, kunne vi trolig allerede ha ankommet eller i det minste vært på god vei til en eller flere av våre nærmeste stjerner. Det er dog veldig dyrt og noen av oss er tilsynelatende mer interessert i å bruke ressurser på krig og konflikt. Teknologi for å reise til stjernene? Nei, det har vi ikke, heller ikke innen noen tiår. Selv om man hadde slynget romfartøyet utover ved hjelp av gunstige posisjoner for de store planetene (slik man mangedoblet hastigheten på de to Voyagersondene, som til nå er menneskeslektens aller raskeste "fartøy"), så ville ferden bare ut av solsystemet ta flere tiår, og ferden til nærmeste stjerne ta over hundre tusen år., Selv med atomkraft og ionemotorer ville en tur til vår nabostjerne ta mange generasjoner. Og hvis du hadde giddet å se skala-oversikten av solsystemet ut til Pluto (som jeg postet i går), så hadde du skjønt at selv om vi atomvåpen-imploderte Jorda til å bli et sort hull, så ville ikke virkningen ha noe å si for selv de nærmeste planetsystemene. Selve hendelsen kunne kanskje sees som et svakt blaff på stjernehimmelen, og etterpå ville alt oppleves som før. Så jeg synes argumentet om at de utenomjordiske frykter jordisk atomvåpenteknologisom må regnes som rent sludder og vås, og en overdereven tro på Jorda som universets ubestridte sentrum. Bare for å poengtere avstander: Lyset fra sola bruker 8,5 minutter til Jorda og over 5 timer til Pluto. Endret 15. mars 2014 av SeaLion Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Du kjenner vel til prosjekter som Orion, Daedelus osv.? Vi har faktisk teknologien til å reise til stjernene i løpet av noen tiår. Prøv å se på oss fra en ET-sivilisasjons synspunkt. Vold, sult, krig, terrorisme og faenskap hver eneste dag på massiv skala. Hadde du ønsket slikt inn i ditt "nabolag"? For min del virker det mye mer sannsynlig at de er interessert i oss, kanskje kun pga. at de ikke ønsker at vi skal reise til stjernene og ta med oss all dritten vår. Hadde vi satt stjernereise som topprioritet, med atomkraft som "drivstoff" når vi endelig behersket denne teknologien, kunne vi trolig allerede ha ankommet eller i det minste vært på god vei til en eller flere av våre nærmeste stjerner. Det er dog veldig dyrt og noen av oss er tilsynelatende mer interessert i å bruke ressurser på krig og konflikt. Teknologi for å reise til stjernene? Nei, det har vi ikke, heller ikke innen noen tiår. Selv om man hadde slynget romfartøyet utover ved hjelp av gunstige posisjoner for de store planetene (slik man mangedoblet hastigheten på de to Voyagersondene, som til nå er menneskeslektens aller raskeste "fartøy"), så ville ferden bare ut av solsystemet ta flere tiår, og ferden til nærmeste stjerne ta over hundre tusen år., Selv med atomkraft og ionemotorer ville en tur til vår nabostjerne ta mange generasjoner. Og hvis du hadde giddet å se skala-oversikten av solsystemet ut til Pluto (som jeg postet i går), så hadde du skjønt at selv om vi atomvåpen-imploderte Jorda til å bli et sort hull, så ville ikke virkningen ha noe å si for selv de nærmeste planetsystemene. Selve hendelsen kunne kanskje sees som et svakt blaff på stjernehimmelen, og etterpå ville alt oppleves som før. Så jeg synes argumentet om at de utenomjordiske frykter jordisk atomvåpenteknologisom må regnes som rent sludder og vås, og en overdereven tro på Jorda som universets ubestridte sentrum. Bare for å poengtere avstander: Lyset fra sola bruker 8,5 minutter til Jorda og over 5 timer til Pluto. Jeg er klar over de enorme avstandene "Orion thermonuclear starships would require a flight time of at least 44 years to reach Alpha Centauri, not counting time needed to reach that speed (about 36 days at constant acceleration of 1g or 9.8 m/s2). At 0.1c, an Orion starship would require 100 years to travel 10 light years. The astronomer Carl Sagan suggested that this would be an excellent use for current stockpiles of nuclear weapons.[17]" Dette er beregninger som er gjort for 30-40 år siden. Hvor mye raskere reisetid tror du ikke vi ville klart hvis vi hadde, som menneskehet, satt dette som vår seriøse førsteprioritet? Jeg mente ikke at vi vil ha teknologien iløpet av noen tiår, men at den allerede finnes, og har fantes, i tiår allerede. Jeg vet ikke hvorfor du er så vrang...? Mistforstår du med vilje? Det er ikke snakk om at å ødelegge jorda vil være farlig eller skadelig for eventuelle ET-sivilisasjoner, men at måten vi oppfører oss på; vår eksponensielle teknologiske utvikling og primitive barbariske oppførsel til sammen kan føre til at vi blir en trussel i fremtiden for andre sivilisasjoner når vi tar steget ut fra vårt eget solsystem en gang i fremtiden. Denne fremtiden ville kommet mye, mye raskere om vi hadde dedikert oss til en stjernereise-visjon. Tror du de ønsker besøk fra sånne som oss? Til sist merker jeg meg at du ignorerer alt som faktisk har med UFOer å gjøre. Ingen kommentar til at de blir observert over atomvåpenbaser samtidig som denne basens atomvåpensystem blir deaktivert / "slutter å fungere"? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Til sist merker jeg meg at du ignorerer alt som faktisk har med UFOer å gjøre. Ingen kommentar til at de blir observert over atomvåpenbaser samtidig som denne basens atomvåpensystem blir deaktivert / "slutter å fungere"? Tja, finnes det beviser for dette? Eller er det bare en ubekreftet vandrehistorie? Hvis vi antar at det var de første atombombesprengningene som gjorde at "de" besøkte oss, så stemmer ikke det heller, tidsmessig. Hiroshimabomben ble sluppet 6. august 1945. Lyset/informasjonen fra denne smellen kan tidligst ha nådd Alfa Centauri 4,2 år senere, altså senhøsten 1949. Men den første rapporten i Blue Book er fra 1948 ... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hvordan vil dette påvirke hvis man tenker lit utenfor begrensingen med tid og avstand ? hvis en fremmed rase har teknologi som overgår våres fatteevne hvorfor skal vi da begrense det med avstanden in verdensrommet ? Kanskje har de løst dette problemet ? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Til sist merker jeg meg at du ignorerer alt som faktisk har med UFOer å gjøre. Ingen kommentar til at de blir observert over atomvåpenbaser samtidig som denne basens atomvåpensystem blir deaktivert / "slutter å fungere"? Tja, finnes det beviser for dette? Eller er det bare en ubekreftet vandrehistorie? Hvis vi antar at det var de første atombombesprengningene som gjorde at "de" besøkte oss, så stemmer ikke det heller, tidsmessig. Hiroshimabomben ble sluppet 6. august 1945. Lyset/informasjonen fra denne smellen kan tidligst ha nådd Alfa Centauri 4,2 år senere, altså senhøsten 1949. Men den første rapporten i Blue Book er fra 1948 ... Det er opp til deg selv å finne ut hva du tror er tilfelle. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1315479/Aliens-interfered-weapons-UFOs-deactivating-nuclear-missiles.html http://www.cbsnews.com/news/ex-air-force-personnel-ufos-deactivated-nukes/ Hvorfor gjør du deg så vanskelig? Jeg begynner å tro at du ikke gjør det med vilje, men bare sliter veldig med å forstå denne diskusjonen. Hvorfor skal vi anta at de observerte det fra en stjerne nær oss? Hvorfor skal de trenge å vente på at lyset skal nå dem? Ville det være mulig, i det hele tatt, å observere en atombombeeksplosjon flere lysår unna på en bitteliten planet så nærme sin egen stjerne? Jeg tviler. Det er uansett helt tullete. Hvem aner hva slags teknologi og muligheter for overvåking de har? UFOene som blir observert beveger seg i flere kilometer per sekund, og de forsvinner plutselig, både fra personers synspunkt og fra våre radarers synspunkt. I det aller, aller minste har de ufattelig avansert teknologi for fremdrift, samt veldig, veldig god "stealth"-teknologi. Jeg mistenker at du prøver å stille idiotiske spørsmål for å få meg til å svare på dem og stille meg i et dårlig lys? Ønsker du å bekrefte dette? Jeg har nemlig store vansker med å forstå hvordan/hvorfor en 50+ år gammel amatørastronom som angivelig har studert UFO-fenomenet grundig over mange år ville stilt slike spørsmål. Jeg må spørre igjen angående SETI og radioteknologi. Tror du virkelig at vi bruker samme grunnleggende radioteknologi, hvis vi overlever så lenge, om HUNDRE TUSEN ÅR? Hvis ja, hvorfor i all verden tror du det? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hvordan vil dette påvirke hvis man tenker lit utenfor begrensingen med tid og avstand ? hvis en fremmed rase har teknologi som overgår våres fatteevne hvorfor skal vi da begrense det med avstanden in verdensrommet ? Kanskje har de løst dette problemet ? Ja, se hva slags teknologi vi har i dag. Vi oppfant flyet for hundre år siden, idag har vi droner og stealth-fly og masse annet "snacks". Hvis vi antar at vi ikke sprenger oss selv i luften, hvor vil vi være teknologisk om ett tusen år? Ti tusen? Hundre tusen? En million?. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Kanskje de har klart å finne opp magi også? Ja, det er mye vi ikke vet om universet og verdensrommet, og det er lov å drømme og håpe om ditten og datten. Men å fremlegge det som bevis og logikk og lignende blir for dumt. Kanskje aliens HAR teknologi som gjør at de kan ignorere naturlovene. Kanskje aliens ER på jorden allerede. Men er det virkelig så spennende å diskutere/krangle om noe som er like håndfast som en religion? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Kanskje de har klart å finne opp magi også? Ja, det er mye vi ikke vet om universet og verdensrommet, og det er lov å drømme og håpe om ditten og datten. Men å fremlegge det som bevis og logikk og lignende blir for dumt. Kanskje aliens HAR teknologi som gjør at de kan ignorere naturlovene. Kanskje aliens ER på jorden allerede. Men er det virkelig så spennende å diskutere/krangle om noe som er like håndfast som en religion? Det er mye mer håndfast enn religion. Hvorfor har vi så mange observasjoner? Hvorfor ser piloter dem? Hvorfor ser militæret dem? Hvorfor har vi høringer og offisielle rapporter om dem? Hvorfor har vi vitenskapsmenn og andre som mener at den mest sannsynlige forklaringen for noen av UFO-observasjonene er ET? De enorme mengdene vitneutsagn, bilder, videoer og offisielle rapporter, samt indikasjoner på en massiv konspirasjon, burde få til og med de mest hardføre ultraskeptikerne til å begynne å lure. Man må gjøre noen fantastiske kognitive "triks" for å avfeie dette, eller kanskje bare la være å informere seg selv. Det er opp til hver enkelt om de ønsker å sette seg inn i dette, eller sitte i lenestolen og være så ultraskeptisk og trangsynt at det blir dogmatisk og irrasjonelt. Ikke at jeg regnet med at responsen her ville bli annerledes da jeg, på tross av at jeg ikke faktisk startet denne tråden, allikevel bestemte meg for å gå i en dialog med de som eventuelt var interesserte. Jeg er ikke overrasket. Standard svar. Videoer er falske, bilder er falske, rapportene falske, vitneutsagn er falske, radarobservasjoner er falske. Konspirasjonen eksisterer ikke. De sakene som er genuint uforklarlige kan forklares bare vi hadde hatt mer informasjon. SETI har ikke funnet noe. Avstandene er for store for interstellare reiser. Listen over svake argumenter og forklaringer bare fortsetter og fortsetter. Endret 15. mars 2014 av bruker-45896 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Dette dreier seg om mere en bare tro og vi mennesker her jo ( i praksis) bare drevet med teknologi i 200 år Noe å tenke på når man snakker om flere tusen år fremover Likevel er det enkelte som tror at de vet "alt" . f,eks at vi aldri kommer å reise langt i verdensrommet Da kan man stille seg spørsmål om hvor langt unne Star trek er vi ? hvordan vil jorden være i de 23 århundre ? Har vi da endelig mørt på fermede raser ? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Jeg må spørre igjen angående SETI og radioteknologi. Tror du virkelig at vi bruker samme grunnleggende radioteknologi, hvis vi overlever så lenge, om HUNDRE TUSEN ÅR? Hvis ja, hvorfor i all verden tror du det? Radiobølgeområdet er den delen av av EMS-spekteret som har best gjennomtrengning i gasser (atmosfærer) og støv, og som samtidig kan formidle relativt store mengder data. Så ja, dette ville være et godt egnet EMS-vindu for kommunikasjon over store avstander, også i framtiden. Jordas atmosfære er gjennomskinnelig i et lite vindu rundt synlig lys og i radiobølgeområdet. Ellers i EMS-området er faktisk atmosfæren like tett som en murvegg. Radiobølger er også kjent for å trenge gjennom interstellare støvtåker (derfor kan man se stjerner bak slike tåker med radioteleskopi). Så radiobølger er slett ikke et dumt EMS-vindu å sende signaler i. Jeg har nemlig studert dette med atmosfærens gjennomskinnelighet spesielt, i forbindelse med jobben min ved Vitensenteret i Trondheim, så dette vet jeg. Resultatet ble en 6 meter lang plansje, et kart over ulike egenskaper og bruksområder for EMS-områdets ulike frekvenser. Fra gammastråling til ultralangbølgede radiobølger (frekvenser under 1 Hz). Digresjon: Jeg vet også hvorfor en tilsylatende liten mengde CO2 (under 1% av atmosfæren) kan gi såpass stor effekt som den gjør. Det handler om at de to absorbasjonsfrekvensene til CO2 passer som hånd i hanske med to av gjennomskinnelighetshullene i IR-området, der varme fra Jorda kan slippe ut i verdensrommet, omtrent slik bunnproppen passer i bunnhullet i et badekar. Den lille proppen holder dermed alt vannet i badekaret på plass. Også dette skjønte jeg i løpet av EMS-kartleggingen. Endret 15. mars 2014 av SeaLion Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hva med entanglement, kunne man ikke brukt det for kommunikasjon over uendelige avstander?Få opp et lite system i en veldig sikker boks som er fri for forstyrrelser utenfra, entangle innholdet med innholdet i en annen boks. Ha en måte å påvirke innholdet, skru av og på eller spinne litt hit eller spinne litt dit. Informasjonen ville bli overført øyeblikkelig, uavhengig av hvor den andre boksen var, om den var noen titalls millioner år unna i en annen galakse, eller bare noen hundre lysår unna i vår egen galakse.Jeg forstår ikke hvorfor du tror radioteknologi er endestasjonen. For meg blir det det samme som religiøse fanatikere som tror at dommedag vil skje i deres livstid. Jeg har ingen peiling på hva som skjer om 100k år, det har ikke du heller, men å anta at teknologien vi bruker i dag vil være relevant da er for meg helt tullete.Jeg håper at du, og andre, i det minste blir litt mer nysgjerrige (igjen) etter det som har blitt sagt her. Tiden hvor alle en visste om som "trodde" på UFOer var gale eller lignende er definitivt over. Internett har brakt oss så mye informasjon. Jeg håper man velger å ta den til seg. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Problemet med kommunikasjon ved hjelp av tvillingpartikler (entanglement) er at man vet ikke hvor tvillingpartikkelen befinner seg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Raggizz jeger lit nysgjerrig på hva du hadde / har i tankene når du påstår at man kan reise til stjernene om kort tid Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Raggizz jeger lit nysgjerrig på hva du hadde / har i tankene når du påstår at man kan reise til stjernene om kort tid Vil ikke kalle det kort tid akkurat, men 100år eller mindre i det minste. http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Daedalus http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Orion_(nuclear_propulsion) Fins andre også, eller videreutviklinger av de samme prosjektene. Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Selv om jeg har argumentert for en ET forklaring så er spørsmålet om hvor UFOene faktisk kommer fra fortsatt veldig åpent for meg.Det er interessant å tenke på hvordan de kommer hit, og i motsetning til andre, så tviler jeg sterkt på at de sitter i et romskip i et halvt århundre basert på teknologi vi oppdaget for et halvt århundre siden. Igjen, det blir for egosentrisk. Jeg ser ingen grunn til at det skulle være tilfelle, og såvidt jeg vet er det overhodet ingen observasjoner som stemmer med en slik tanke heller. Måten de oppfører seg på, spesifikt hvordan de tilsynelatende dukker opp fra intet og forsvinner i intet får meg til å like en interdimensjonal hypotese for deres opprinnelse, fremfor en ekstraterrestriel forklaring. Dog, de utelukker forsåvidt ikke hverandre fullstendig. Wikipedia har blant annet to sider om dette.http://en.wikipedia.org/wiki/Interdimensional_hypothesishttp://en.wikipedia.org/wiki/Extraterrestrial_hypothesis Endret 17. mars 2014 av bruker-45896 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 USAs bombefly B2 Spirit er antagelig ansvarlig for en mengde UFO-rapporter. Dette og forløperen F117 har en uvanlig trekantprofil, stealth-egenskaper (ikke mer radarutslag enn ei kråke), usynlige eksosutblås (selv med varmesøkere), og effektiv datastyring som tillater lav flyhøyde (under flyradar-høyde). Disse ble utviklet på den militære flybasen Area 51 (det første tiåret var F117 ekstremt hysj-hysj) ... Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 USAs bombefly B2 Spirit er antagelig ansvarlig for en mengde UFO-rapporter. Dette og forløperen F117 har en uvanlig trekantprofil, stealth-egenskaper (ikke mer radarutslag enn ei kråke), usynlige eksosutblås (selv med varmesøkere), og effektiv datastyring som tillater lav flyhøyde (under flyradar-høyde). Disse ble utviklet på den militære flybasen Area 51 (det første tiåret var F117 ekstremt hysj-hysj) ... Du er her fortsatt? Hmm... Ja, du har nok rett, og det er mange andre forklaringer som til sammen utgjør mesteparten av observasjonene. Men er du ikke klar over at det, etter å eliminert alt man kan eliminere med forskjellige forklaringer, fortsatt er flere tusen observasjoner som man rett og slett ikke klarer å forklare? Ingen astronomiske eller andre naturlige fenomen passer, ingen menneskeskapte fartøy kan gjøre sånt. Igjen, de deaktiverer atomvåpen på atomvåpenbaser. Ikke kom her å prøv å forklar de genuint uforklarlige med menneskeskapte stealth-fly. Det blir for dumt. Jeg trodde du hadde satt deg inn i UFO-litteraturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå