Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Persienner og liftgardiner til vinduer i 155/195 bredde

Anbefalte innlegg

Planlegger å endelig få opp noen gardiner på kjøkken og stue.

Problemet ligger i størrelsen på vinduene. Ettersom de er forholdsvis store, er det veldig vanskelig å finne noe som passer.

Kjøkken:

Det er da snakk om liftgardin til kjøkkenet, der selve innvendig størrelse er 155. Sier man da 160 cm for en liftgardin, er jeg over det jeg til dags dato har funnet av ferdig sydde liftgardiner. Ja, jeg kan få spesialbestillt ferdigsydd gardin til dette, men det koster både en arm, fot og en pen slump penger. Om noen vet om forhandlere som har ferdig sydde gardiner i denne størrelsen, hadde jeg blitt svært glad.

Stue:

Vinduet her har en innvendig bredde på 195 cm. Her ønsker jeg å få på plass en persienne i karmen, og en vanlig gardin i tillegg. Selve gardinen er ikke noe problem. Men persienne finner jeg kun i mål opp til 180 cm, med unntak av spesialbestillinger til godt over tusenlappen. 180 går for så vidt greit, ettersom den blir delvis skjult av gardinen forran når den ikke er trukket ned. Men om noen vet om forhandlere som fører 200 cm brede persienner, type hvite aluminiumslameller, kan jeg nok kutte den ned ca 3 cm på hver side og få den bedre tilpasset slik.

For de som synest dette var Tl;dr:

Trenger liftgardiner i 160 cm bredde

Samt persienner 200 cm bredde i hvit aluminium

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...