Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermdrivere krasjer og maskinen slår seg av med jevne mellomrom.

Anbefalte innlegg

Han mener med å ta ut hk og kople til alt uten for kabinettet ditt, men jeg tror ikke det er problemet enda, koble til din gamle psu først, så kan du prøve som han sier.

Ok, har anledning til dette litt seinere i kveld. Rapporterer tilbake etterpå.

Takk for hjelpen til alle så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde en annen strømforsyning nå. Denne gangen gikk alt på, både cpu-vifte og lys, og jeg fikk signal på skjermen. Men jeg kom rett inn på bios screen og fikk denne meldingen: "THe main bios is corrupted. The system will be recovered from the backup bios". Etter at dette var gjort startet jeg opp på vanlig måte og nå sitter jeg her som et spørsmålstegn. Noen innspill? Er det nå konstatert at det var PSU? Jeg venter i alle fall nå og ser om pc-en slår seg av igjen.

Lenke til kommentar

Når alt er som det skal etter PSU bytte, så tyder jo alt på at det var den som var feil. Det at du oppdaget feil i forbindelse med en oppdatering kan være tilfeldig eller at den oppdateringen gjør at kortet ditt krever mer strøm? Ikke vet jeg men du bør finne en annen PSU.

Lenke til kommentar

Corrupt bios gjør og at hovedkortet får ymse problemer , + tilknyttede ting som cpu/minne m.m kan få feilaktige parametere og slikt.

Boot loopen on/off du opplevde kan være corrupt bios/cmos sin skyld.

Så har kanskje ikke PSU taklet alle disse on/off syklusene.

Kanskje .....

Lenke til kommentar

Corrupt bios gjør og at hovedkortet får ymse problemer , + tilknyttede ting som cpu/minne m.m kan få feilaktige parametere og slikt.

Boot loopen on/off du opplevde kan være corrupt bios/cmos sin skyld.

Så har kanskje ikke PSU taklet alle disse on/off syklusene.

Kanskje .....

Kan det ha vært omvendt, at corrupt bios var pga. alle shut downs-ene?

Lenke til kommentar

Det er enkelt å finne ut av, koble til den andre psuen og se hva som skjer.

jeg gjorde det. Og til nå har alt virket fint (med integrert skjermkort). Det var jo dette oppsettet som slo seg av forrige gang. Synes dette er merkelig. får bare vente og se om det skjer igjen.

Lenke til kommentar

Du sier du har en Corsair 650 Cpu? Kan det være HX modellen?

Jeg har selv opplevd 3 døde Corsair 650 HX nå , så jeg stoler ikke lenger på Corsair når det gjelder psu , heldigvis så ser det ut som den ikke dreper andre komponenter (ok, du fikk trolig en korrupt bios men berga bra pga backup bios chip) og jeg vil personlig tro at den er synderen.

Du kan jo alltids prøve den på nytt, funker den ikke så er det jo soleklart at den er problemet, får du derimot boot så kan det være bios settings som påpekt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Du sier du har en Corsair 650 Cpu? Kan det være HX modellen?

Jeg har selv opplevd 3 døde Corsair 650 HX nå , så jeg stoler ikke lenger på Corsair når det gjelder psu , heldigvis så ser det ut som den ikke dreper andre komponenter (ok, du fikk trolig en korrupt bios men berga bra pga backup bios chip) og jeg vil personlig tro at den er synderen.

Du kan jo alltids prøve den på nytt, funker den ikke så er det jo soleklart at den er problemet, får du derimot boot så kan det være bios settings som påpekt tidligere i tråden.

Det har nå gått noen dager og det har virket fint nå som før, med 770 skjermkortet og den opprinnelige PSU-en (den på 650 jeg mistenkte var ødelagt). Synes det er merkelig at alt tilsynelatende virker bra nå?

Aner ikke hva som var feilen. Frykter det vil skje igjen en vakker dag.

edit: jeg har CS650M Corsair

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...