Gå til innhold

Wii U-spill på vanlig Wii?

acopaco

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet høres kanskje dumt ut, men går det an å spille spill som er beregnet for Wii U på en vanlig Wii? Jeg har bare Wii hjemme, og siden det ikke kommer ut noen spill til denne maskinen, lurer jeg på om Wii U-spillene vil fungere på min maskin (og med mine vanlige Wii-kontroller)?

Et eksempel er Super Mario eller Mario Kart. Jeg har mange Mario-spill til min vanlige Wii, men disse har jeg blitt ferdig med. Dessuten er det ikke så veldig artig å spille Mario Kart siden jeg kan alle banene ut og inn...

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet høres kanskje dumt ut, men går det an å spille spill som er beregnet for Wii U på en vanlig Wii? Jeg har bare Wii hjemme, og siden det ikke kommer ut noen spill til denne maskinen, lurer jeg på om Wii U-spillene vil fungere på min maskin (og med mine vanlige Wii-kontroller)?

Et eksempel er Super Mario eller Mario Kart. Jeg har mange Mario-spill til min vanlige Wii, men disse har jeg blitt ferdig med. Dessuten er det ikke så veldig artig å spille Mario Kart siden jeg kan alle banene ut og inn...

Takker for svar :)

Er jo som å spørre om Xbox One spill vil kunne kjøre på Xbox 360 :) Svaret er selvsagt nei.

Du må nok gå til innkjøp av en wiiU dersom du vil ha spillene som lanseres til den ;)

Wii U er en helt ny konsoll, ikke en tilleggssak til Wii som mange fortsatt tror.

Greit at Nintendo ikke markedsførte konsollen så fryktelig bra, men jeg for min del visste fort at wiiU var en egen konsoll, og det er faktisk ikke noe problem for andre å forstå det heller. Det har stått med stor skrift siden den kom ut i så å si alle nettbutikker og butikker. Synes faktisk at hverken Sony eller Microsoft har markedsført noe mer om sine konsoller enn Nintendo gjorde med sin WiiU

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Wii U er en helt ny konsoll, ikke en tilleggssak til Wii som mange fortsatt tror.

Greit at Nintendo ikke markedsførte konsollen så fryktelig bra, men jeg for min del visste fort at wiiU var en egen konsoll, og det er faktisk ikke noe problem for andre å forstå det heller. Det har stått med stor skrift siden den kom ut i så å si alle nettbutikker og butikker. Synes faktisk at hverken Sony eller Microsoft har markedsført noe mer om sine konsoller enn Nintendo gjorde med sin WiiU

Litt enig med deg, men differansen er stor.

Det er klart det er lettare å skjønne at Sony Playstation 4 er etterfølger av Sony Playstation 3. Forskjellen er mindre mellom Nintendo Wii og Nintendo WiiU. Tenk hadde den nye playstation heitt Sony Playstation 3S, eller om den nye Xboxen heitt Microsoft Xbox 360U, eller Xbox 361.

Lenke til kommentar

For folk som er gamere og leser alt av gamersider på nettet så er det ikke noe problem å vite at Wii og Wii u er to forskjellige konsoller, men for den vanlige casual gamer som spiller et spill iblant så er ikke dette så lett som mange vil tro. Spillene er ganske like, en kan bruke en wii mote til å spille med, den har ganske så lik sensorbar og designet på konsollen er i samme sjanger men med avrundede hjørner.

Faktisk så finnes det også personer som grunnet Wii u gamepad faktisk tror at Wii u er en håndholdt konsoll som konkurrerer med 3ds og psvita, så jeg vil påstå at Nintendo ikke har vært flinke å formidle budskapet om ny konsoll her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i at Wii 2 hadde vært tingen der. Enkelt å forholde seg til. Jeg mener også at Xbox One er et idotisk navn, da mange som bare spiller litt også blir forvirret der, men da Xbox kjøperen sånn generelt er mer gamer enn den generelle wii eier (tenker da de som bare kjøper wii sports og wii fit) og dermed muligens får det mer med seg.

Lenke til kommentar

Nintendo forsto ikke at varemerken Wii hadde mistet sin glans i 2010-2011, da var Wii salget på vei ned, og folk flest hadde beveget seg videre fra den spillemåten som Wii la opå til.

Dette forsto, av en eller annen merkelig grunn, ikke Nintendo. Og valgte og fortsatt bruke Wii navnet fordi det var slik en suksess. Nintendo pampene tar ofte merkelige valg.

Lenke til kommentar

Nintendo har nok dummet seg bra med WiiU navnet.

Wii 2 eller Super Wii hadde gjort seg mye bedre, eller riktig nok så hater jeg Wii navnet.

Ut ifra dine tidligere poster vil jeg påstå du hater Nintendo generelt.

Om du skal forsvare Nintendo uansett hva når det kommer til Wii U og avgjørelsene som har blitt tatt rundt konsollen, sier det kanskje mer om deg enn noen andre.

Lenke til kommentar

Nintendo har nok dummet seg bra med WiiU navnet.

Wii 2 eller Super Wii hadde gjort seg mye bedre, eller riktig nok så hater jeg Wii navnet.

Ut ifra dine tidligere poster vil jeg påstå du hater Nintendo generelt.

Om du skal forsvare Nintendo uansett hva når det kommer til Wii U og avgjørelsene som har blitt tatt rundt konsollen, sier det kanskje mer om deg enn noen andre.

WiiU er en bra konsoll. Skjønner ikke hvorfor folk skal syte over at den suger hele tiden. Det er rett og slett en bra konsoll med for få spill, enkelt og greit. WiiU var kanskje ikke det beste navnet, men de som ikke vet hva en wiiU er, vet nok heller ikke om Xbox One eller Playstation 4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spillmessig så stiller Wii-U seg fremdels sterkere enn PS4 og XBone, og da tenker jeg på kvalitet, ikke kvantitet. Problemet er bare at Nintendo kan ikke være den eneste uvikleren som lager kvalitetsspill til konsollen, de er nødt til å få tredjepartsutviklere med på laget, men Nintendo har nå hatt et trøblete forhold til tredjepartsutviklere helt siden Nes.

Det er egentlig bare å innse det, Nintendo lager først og fremst konsoller for å selge sine egne spill.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Spillmessig så stiller Wii-U seg fremdels sterkere enn PS4 og XBone, og da tenker jeg på kvalitet, ikke kvantitet. Problemet er bare at Nintendo kan ikke være den eneste uvikleren som lager kvalitetsspill til konsollen, de er nødt til å få tredjepartsutviklere med på laget, men Nintendo har nå hatt et trøblete forhold til tredjepartsutviklere helt siden Nes.

Det er egentlig bare å innse det, Nintendo lager først og fremst konsoller for å selge sine egne spill.

Nei, nei og atter nei. Nintendo trenger ikke tredjepartsspill i det hele tatt etter min mening. Jeg kjøper ikke Nintendo konsoller for å spille Cod og den slags, det har man pc til. For min del brukes nintendo konsollene kun til Zelda, mario osv.

Lenke til kommentar

Nei, nei og atter nei. Nintendo trenger ikke tredjepartsspill i det hele tatt etter min mening. Jeg kjøper ikke Nintendo konsoller for å spille Cod og den slags, det har man pc til. For min del brukes nintendo konsollene kun til Zelda, mario osv.

Nei de trenger ikke tredje parts spill for sånne som meg og deg. I Wii generasjonen trengte de det men da holdt det med masse tredjeparts dilldall som benyttet wii mote. Nå når wii ikke er no nytt lenger så må den ha tredjepart spill for å skaffe kunde i gruppen som ikke digger Mario, Zelda, Donkey Kong, Kirby, Yoshi og Pikmin. Jeg liker mange av de titlene, men de fleste som kjøper en konsoll er ikke helt enig kan det virke som (selv om de fleste har et eller annet forhold til Mario på et eller annet vis).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...