kaerliz Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Hei, fikk igjen bilen fra eu godkjenning i dag. det er en del punkter, mye lyspærer som jeg får fikset selv også er det noen punkter jeg ikke får fikset selv. 6.9 Eksosrør innfestning defekt, fremre. Er dette bare en skrue av noe slag eller er det mere seriøst? også er det et punkt jeg lurer på hva er for noe og hvordan jeg får fikset dette? 5.1 Foraksel-Defekte drivakselmansj. Indre begge sider Noen som har noe lurt å komme med? =) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Åssen bil? Jeg tipper en japaner! Fremre eksosfeste ruster ofte av.. Man pleier som regel å sveise det på igjen eller bytte potta, eller bare fjerne hele festet. Uansett bare en 1 er feil. Kan jo forsåvidt bare vre en skrue som mangler, men jeg tviler. Defekt mansjett er vel bare 1 er feil det også, men det bør utbedres for at ikke leddene skal ta kvelden. Dette er da gummi "moffer" som holder fettet inne i drivleddene. Bytt mansjettene og drit i eksosfeste hvis du ikke hører noe uyder fra det. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Punkt 6.9 forteller ikke mer enn at eksosrøret ikke er festet skikkelig. Umulig for noen via et forum å si hva det innebærer, om det er en skrue som mangler eller en festeanordning som er rustet av kan vi ikke vite.Punkt 5.1 forteller her at indre drivakselmansjetter er defekte. Det betyr at du bør henge dem på et juletre. Ev. bytte dem... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Åssen bil? Jeg tipper en japaner! Fremre eksosfeste ruster ofte av.. Man pleier som regel å sveise det på igjen eller bytte potta, eller bare fjerne hele festet. Uansett bare en 1 er feil. Kan jo forsåvidt bare vre en skrue som mangler, men jeg tviler. Defekt mansjett er vel bare 1 er feil det også, men det bør utbedres for at ikke leddene skal ta kvelden. Dette er da gummi "moffer" som holder fettet inne i drivleddene. Bytt mansjettene og drit i eksosfeste hvis du ikke hører noe uyder fra det. Defekt innfestning kan være både 1erfeil eller 2erfeil. Defekt drivakselmansjett er forøvrig feil anmerket. Mansjetter skal anmerkes under punkt 6.4 og skal kun være 2erfeil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå