Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har en veldig lang post-time med Asus Maximus VI Formula

Anbefalte innlegg

Til å begynne med har jeg den nyeste BIOS oppdateringen.

Merker at under post er pc'en veldig treg. Jeg har satt 'post-time' til tre sekunder men det tar 25 sekunder før windows starter å laste inn.

Hvis jeg prøver å komme inn i bios menyen tar det også ca 25 sekunder før jeg er inne men UEFI Biosen fungerer fint når jeg er inne.

Har prøvd å reinstallere windows og trodde dette ville løse seg når jeg oppdaterte biosen, satte alt i bios til 'default' og reinstallerte Windows 7.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Min hardware

Asus Maxmius VI Formula

Intel i7 4770k

GeForce GTX 680

Corsair Dominator 3x4 GB 1866 Mhz

OCZ Vertex 4 256 GB

Seagate Barracuda 3TB

Endret av Keldon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen hardware som kanskje spinner opp sakte? Harddisk, skjermkort, ram, etc. Husk at under POST så blir nesten alt gjennomgått. Har du feks mange harddisker som står i startup listen så fjern en del av dem å se om om det hjelper feks.

Lenke til kommentar

Har du noen hardware som kanskje spinner opp sakte? Harddisk, skjermkort, ram, etc. Husk at under POST så blir nesten alt gjennomgått. Har du feks mange harddisker som står i startup listen så fjern en del av dem å se om om det hjelper feks.

Har prøvd å starte opp systemet med forskjellige og ingen harddisker koblet til. Får også feilmelding 64 på hovedkortets feedback LED når posten går sakte. Hovedkortets manual sier det er '63-67 CPU DXE initialization is started'.

Har også prøvd med forskjellige ram brikker og harddisker. Vurderer også om jeg eventuelt skal dra et sted og teste om strømforsyningen min fungerer som det skal selv om det er usannsynelig at den svikter.

Har ikke dratt ut grafikkortet for å se om det hjelper dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...