Gå til innhold

Bli med og let etter det savnede flyet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike ting er jo genialt..

 

Om de får tatt high res satelittbilder av hele området, så gi "jobben" til andre frivillige over nett er jo konge.. :)

 

Nå vil jo ting forflytte seg raskt i vannet, men man kan jo iallefall få en pekepinn på hvor det kan være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Skulle vert mulig å laste ned alle flisene som ett bilde, så bruke photoshop fks for å leite etter rødt kanskje, om det finnes noe rødt på flyet.

Dette spesielle flyet er i store trekk grått, men, en har uansett en utfordring i at det er enorme mengde søppel som flyter i havet her. Ikke bare det, det er ufattelig mange båter og skip også. (Noe som gjør det desto merkeligere at en nå ikke har funnet vrakdeler).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Tjenesten er oppe og går nå, sannsynligvis som resultat av lavere aktivitet på grunn av en ny teori.

 

Det er til å bli smårar av å granske ørten bilder. Jeg har rundet 2100 nå og det er vist bare rundt 250 kvadratkilometer.

Strengt tatt så vet en vel nå at flyet har flydd over Malaysia igjen, en vet bare ikke hvor det ble av etter det.

Lenke til kommentar

Jeg kom på en ny hypotese, hva om flyet rett og slett er stjålet? Det finnes jo massevis av veistrekninger og sikkert en del korte ubemannede flyplasser det kan ha landet uten å bli ødelagt. Finnes det noen mulighet for å selge et stjålet fly i tvilsome regimer? Eller selge det i deler?

 

Er i så fall de om bord drept eller bortført? Kan det tenkes at det dukker opp et krav om løsepenger etter hvert?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Å selge det i deler har ingenting for seg. Men å stjele det, male det om og styrte det midt i Jerusalem har noe for seg.

 

Tre spørsmål som ikke er besvart:

 

* Hvor mye fuel var ombord.

* Hva slags verdifull kunnskap har passasjerene.

* Hva var i lasten om bord.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Anbefaler aller første posten i denne tråden på airliners.net

 

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6026788

 

Edit:

 

Den posten (post 0) som inneholder:

 

SUMMARY PROVIDED BY MEMBER [ rcair1 ]: EXTRACT FROM POST 66 IN THREAD 27

Sanity Check

• Doing this as much to keep my brain aligned as to provide a data source.
• The facts have not changed much, however the is more data about track and time-line
• I've tried to be as factually accurate as I can - but I'm not an expert in each system - so if there factual errors please advise.
• I'm going to try to list what we know, not what we think - we being the public. And sadly it is very short.

First a synopsis
• The ship took off normally and headed on course to Beijing
• The last ACARS transmission was about 01:07 local. Confusion continues about if and when ACARS was turned off(See ACARS below)

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Å selge det i deler har ingenting for seg. Men å stjele det, male det om og styrte det midt i Jerusalem har noe for seg.

 

Tre spørsmål som ikke er besvart:

 

* Hvor mye fuel var ombord.

* Hva slags verdifull kunnskap har passasjerene.

* Hva var i lasten om bord.

Oljeselskapet vet hvor mye som er tanket, og flyselskapet får en faktura. Og det føres en nøye logg på fuel om bord.

Bestemmelsene sier: Fuel til ankomststed + alternativ flypass + 45 min. Alt dette er oppgitt i flyve planen for den angjeldende flyvning lenge før avgang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...