Junk Inbox Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg har et Radeon HD 6970 som er koblet til skjerm via DVI->HDMI adapter. Så har jeg koblet HDMI utgangen til en Onkyo forsterker som igjen er koblet til en samsung tv. Jeg bruker clone for å få bilde og lyd til forsterkeren. Probletet er at viss jeg slår av TV'n men har forsterkeren på så slår pc skjermen seg av. Den slår seg på igjen viss jeg slår på tv'n. Har ikke aktivert HDMI-CEC el.l. Ett annet problem er at viss jeg deaktiverer clone i windows så mister forsterkeren lyden fra skjermkortet. Vil jo helst slå av clone når jeg skal spille men fortsatt ha lyd fra forsterkeren... Bruker siste driveren, og problemet var det samme med en eldre driver.. Snåle greier. Takk for svar. Lenke til kommentar
Sheepdog Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Er det ikke bedre å koble lydkortet direkte til forsterkeren, forsterkeren til tv'en med passende kabel og plugge hdmi kabelen rett i tv'en? Sikkert lurt å sjekke om tv'en støtter hdmi og lyd fra annen kilde på likt før du begynner Må også disable lyd via hdmi i windows hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå