Gå til innhold

Bruke EA-N66 som "Wan" for en EA-RT68U

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet, og mens vi venter på mer permanente løsninger har jeg koblet nettverket som følger: Jeg bruker en EA-N66 som vanlig nettverksadapter koblet opp til huseiers nettverk, og har koblet Ethernet-kabel mellom den og WAN-inngangen på RT68U. Tanken er så at jeg kan koble alle mine enheter på RT68U, slik at den lille pingleboksen til huseier ikke blir forvirret.

Men det virker ikke! Jeg får feilmeldingen WAN was exceptionally disconnected. på EA-N66. RT68U tror alt er i orden, og sender alt videre, men det kommer jo bare til N66, ikke lenger.

Burde jeg koble N66 til en vanlig port på routeren i stedet for WAN-porten? Eller er det noe annet jeg rett og slett ikke har skjønt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du ikke har ip-konflikt. Du bør hvertfall vite hvilken ip og subnett som brukes av router til huseier, ea-n66 og din egen router (192.168.1.1).

I prinsippet så skal det fungere fint å bruke EA-N66 via WAN. Sørg forøvrig for å oppgradere ea-n66 til siste firmware. Det var bl.a. trøbbel med at repeater funket dårlig på firmware fra før ca 2013.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...